کارت ویزیت الکترونیک

کارت ویزیت الکترونیک - ماژول کارت ویزیت دیجیتال سامانه پیامکی

کارت ویزیت الکترونیک یک راهکار مطمئن برای حفظ مشتریان شماست.اما آیا میدونید کارت ویزیت پیامکی و یا کد crm چیه ؟ آیا از انواع و مزایای کارت ویزیت دیجیتال اطلاع دارید؟ میدونید هدف از صدور کارت ویزیت چیه؟ یا روش استفاده از ماژول کارت ویزیت دیجیتال چطوریه؟
در این مقاله علاوه بر آشنایی با این کارت کاربردی به برخی از سوالات شماهم پاسخ میدیم.پس برای رسیدن به جواب سوالاتی مثل “آیا کارت ویزیت دیجیتالی باعث افزایش فروش ما می‌شود؟”با ما همراه باشید.

ماژول کارت ویزیت الکترونیکی چیست؟

کارت ویزیت الکترونیکی یک چیزی شبیه همان کارت ویزیت‌های مقوایی و قدیمی است؛ با این تفاوت که شکل و شمایل مدرن‌تری به خودش گرفته و برای مشتری‌هایتان کاملاً به‌صورت باکلاس پیام۰۰ک می‌شود.

یکی از قابلیت‌های سامانه پیامکی ،ماژول پاسخگوی خودکار می‌باشد.شما با خرید سامانه پیامک می‌توانید از ماژول پاسخگوی خودکار خود به عنوان کارت ویزیت دیجیتال استفاده نمایید.کارت ویزیت الکترونیک در واقع یکی از قابلیت‌های پنل پیامک می‌باشد.

اگر هیچ ایده‌ای درباره یک پنل پیامکی و امکاناتش ندارید، “مقاله پنل اس‌‌ام‌اس چیست؟” را مراجعه نمایید.
بنابراین کارت ویزیت پیامکی،یک امکان روی پنل اس ام اس است تا مشتری‌ها با ارسال یک کد (کد crm) به سرشماره خاصی، اطلاعات مربوط به شما را روی گوشی موبایلشان دریافت کنند.(این کد می‌تواند کلمه یا عدد ثابتی باشد.) بعدازآن سیستم به‌صورت خودکار اطلاعات تماس را پیامک می‌کند تا در گوشی موبایل مخاطبان ثبت شود و همیشه در دسترس‌شان باشد. پس تمام پنل‌های پیامکی این امتیاز را دارند و شما می‌توانید خیلی راحت برای ارتباط با مشتریان‌تان از آن استفاده کنید.
حالا ممکن است بپرسید که چه اطلاعاتی را می‌توانیم در کارت ویزیت الکترونیکی ثبت کنیم؟ نحوه نگارشش چطور باید باشد؟ لینک هم می‌توانیم به سایت یا صفحه اینستاگرام‌مان بدهیم یا نه؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

ارسال پیامک به بانک شماره موبایل مشاغل
مشاهده

انواع کارت ویزیت الکترونیکی

√ USSD کارت ویزیت

کد ussd همان ستاره و مربع‌هایی هستند که برای شارژ موبایلتان یا خریدن بسته‌های اینترنتی شماره‌گیری می‌کنید. (مثلاً #۲*)
در واقع ساختار و فرمول همه کدهای ussd به شکل زیر است:
#تعدادی از اعداد انتخابی شما*
البته این را هم بهتر است بدانید که کدهای ussd ایراداتی هم دارند؛ مثلاً اگر شما کد # ۶۶۵۵* را از اپراتور همراه اول بخرید، فقط آن دسته از مشتریان شما که سیم‌کارتشان همراه اول باشد می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. در واقع کارت ویزیت شما به دست مشترکین ایرانسل نمی‌رسد؛ مگر اینکه همین کد را از اپراتور ایرانسل هم خریده باشید.
گرفتن کد ussd به‌ سادگی خریدن یک پنل پیامکی نیست؛ اما خب به‌هر‌حال مزایای خودش را دارد.

√ کارت ویزیت پیامکی

ماژول کارت ویزیت الکترونیک همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم در واقع همان ماژول ارسال خودکار بر اساس پیامک دریافتی است .شما می‌توانید به ‌وسیله آن هر چندتا کد crm که می‌خواهید تعریف کنید، آن هم بدون پرداخت حتی یک ریال.

مزیت‌های کارت ویزیت دیجیتالی

مسلماً هر تکنیک بازاریابی، مزایای خاص خودش را نسبت به بقیه روش‌ها دارد. در ادامه برایتان توضیح می‌دهم که با داشتن کارت ویزیت چه امتیازهایی نصیب‌ شما و کسب‌وکارتان می‌شود.

بانک شماره به ‌شدت کاربردی

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مزیت‌های کارت ویزیت همین تکمیل بانک شماره مشتریان است.
با راه‌اندازی کارت ویزیت خود می‌توانید بانک شماره مخصوص به کسب‌و‌کار خود را جمع‌آوری نمایید.ازاین پس تبلیغات و تخفیف‌هایتان را هرباربه گروه بزرگی از مخاطبانتان اطلاع می‌دهید که می‌دانید قطعاً مشتری‌ هستند و احتمال بیشتری دارد که در نهایت خرید کنند.

ارسال پیامک با نام تجاری
مشاهده

چطوری؟؟؟؟
خیلی سادست.هر مشتری که به فروشگاه شما بیاید خریدی داشته باشد ،می‌توانید از او درخواست کنید که کلمه یا عدد مورد نظر شما را به یک خط اختصاصی پیامک کند تا اطلاعات مربوط به فروشگاه و شبکه‌های اجتماعی برایش ارسال شود. (خطوط اختصاصی روی پنل‌های ‌پیامک به‌صورت رایگان به شما داده می‌شود و به نام خودتان هم به ثبت می‌رسند.)
بعد از اینکه مشتری کلمه مورد نظر را ارسال می‌کند، شماره‌اش به‌صورت خودکار در بانک شمارۀ پنل پیامکی‌ شما ذخیره می‌شود و به این ترتیب یه بانک شماره با ارزش برای خود جمع‌آوری کرده‌اید تا تکنیک‌های بهتر و موثرتری را برای بازاریابی امتحان کنید.
مثلاً برای نوروز امسال تخفیف ۵۰درصدی اجناستان را فقط با یک کلیک به اطلاع همه مشتریانتان برسانید تا دوباره به فروشگاهتان بیایند و خرید کنند.

قابلیت ویرایش متن

فرض کنید آدرس مطب، فروشگاه یا دفتر بیمه و… شما عوض می‌شود، آن‌وقت چطور به مشتری‌هایتان خبر می‌دهید؟
کارت ویزیت‌های چاپی که در این‌جور وقت‌ها قابل ادیت نیستند، اما کارت ویزیت دیجیتالی خیلی راحت ویرایش می‌شود و شما می‌توانید با یک ارسال انبوه، جابه‌جایی مغازه‌تان را به اطلاع همۀ مشتری‌ها برسانید.

قابل کلیک می‌شوید!

حتی اگر کسب‌و‌کار فیزیکی ندارید و یا سایتی برای کسب‌و‌کارخود ندارید. اگر فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی به جذب مشتری و فروش کالا یا ارائه خدماتتان می‌پردازید؟ پس چرا شما از این موقعیت استفاده نکنید؟
الان با وجود کارت‌های ویزیت الکترونیکی کار واقعاً ساده‌تر شده، مشتری خیلی راحت روی لینکی که برایش اس‌ام‌اس می‌کنید کلیک می‌کند و وارد پیج کاری شما در اینستاگرام می‌شود.

ماژول پیامک چیست؟
مشاهده

درصورتی که اگر آی‌دی اینستاگرام را روی کارت چاپ کنید، کمتر کسی پیدا می‌شود که بالاخره حوصله‌اش بکشد و شما را در این شبکه اجتماعی پیدا کند.همیشه یادتان باشد که مشتری راحت‌طلب است، اگر می‌خواهید که فروشتان بالا برود، باید تا جای ممکن مسیر را برایش هموار کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

چاپ کارت‌ ویزیت‌های مقوایی هزینه بالایی دارد، به‌خصوص اینکه مجبور باشیم هر چند وقت یک‌بار، آن هم به دلایل مختلف؛ مثلاً همان تغییر آدرس که در بالا عرض کردم، دوباره توی خرج بیفتیم و سری جدیدی از آن را چاپ کنیم.

همیشه در دسترس مشتری هستید!

توجه داشته باشید که با توجه به آمار ۸۸ درصدی کارت ویزیت‌های دورانداخته شده توسط مشتری‌ها، در دسترس بودن یکی از مزیت‌هایی است که خیلی راحت ما را از رقبایمان جلو می‌اندازد. این موضوع در بازار رقابتی امروز، امتیاز بزرگی به حساب می‌آید.

به حفظ محیط زیست کمک می‌کنید

کاملاً شفاف و مشخص است که با استفاده از ماژول کارت ویزیت الکترونیک … مصرف کاغذ کمتر، محیط زیست سبزتر! خواهیم داشت.

مشتریان بیشتری را هدف می‌گیرید!

لازم نیست که حتماً منتظر بنشینید تا مشتری خودش به سراغ شما بیاید و کلمه موردنظرتان را پیامک کند. می‌توانید خودتان پیش‌قدم شوید و با یک کلیک ساده اطلاعات بیزینس‌تان را برای کل اهالی شهر یا منطقه پیامک کنید تا علاوه‌بر مشتریان خودتان توجه بقیه مخاطبان را هم به کسب‌وکارتان جلب کنید.

جستجو در گوگل یا کارت ویزیت الکترونیک؟

اکثر بازاریابان برای فروش کد CRM می‌گویند که: مشتری‌ها با ارسال نام شما به ۱۰۰۰xxxx اطلاعات تماستان را پیدا می‌کند و اگر شما این کد CRM را تهیه نکنید فرد دیگری این کد را تهیه می‌کند. با این روش محدود سازی قصد دارند که کدهای CRM را به فروش برسانند.

ارسال پیامک با کلمات کلیدی
مشاهده

صادقانه بگویم، اگر دنبال رستوران، فست فود یا هر اطلاعات دیگری باشید، اولین جایی که برای جستجو می‌روید کجاست؟ قطعا گوگل اولین انتخاب همه ما است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه مبلغ هنگفتی برای خرید کارت ویزیت دیجیتال هزینه کنید برای افزایش فروش یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید.

آیا کارت ویزیت الکترونیکی فروشتان را افزایش می‌دهد؟

با استفاده از کارت ویزیت دیجیتالی یک ارتباط دو طرفه با مشتری خود بر قرار کنید.در حقیقت کارت ویزیت پیامکی نیست که فروش شما را افزایش می‌دهد.

هدف از کارت ویزیت الکترونیکی، پیدا کردن مشتری جدید نیست، چون همان‌طور که توضیح دادم هیچ‌کسی برای خرید محصولات و جستجو نیازهایش به سامانه پیامکی مراجعه نمی‌کند و همه ما مستقیما سراغ گوگل می‌رویم.

هدف کارت ویزیت الکترونیک ایجاد ارتباط با مشتری است. مشتریانی که اولین بار به فروشگاه شما می‌آیند. با ایجاد یک ارزش افزوده مثلا کد تخفیف از مشتری بخواهید که عدد ۱ را به سامانه پیامکی شما ارسال کنند تا شماره موبایل این افراد در پنل پیامکی شما ذخیره شود. به همین راحتی یک بانک شماره موبایل ارزشمند از افرادی که به فروشگاه شما مراجعه شما خرید کرده‌اند خواهید داشت. ارسال پیامک تبریک تولد به مشتریان به صورت خودکار و ارسال کد‌های تخفیف می‌تواند باعث بازگشت مجدد مشتری به سمت فروشگاه شما شود.
برای اینکه بیشتر به اهمیت حفظ مشتری پی ببرید، من یک آماری را از سایت hubspot برایتان استخراج کردم که واقعاً جالب است.

بر طبق گزارش هاب‌اسپات احتمال اینکه شما بتوانید محصولتان را به یک مشتری قدیمی یا کسی که حداقل یک‌بار از شما خرید کرده بفروشید؛ ۶۰ تا ۷۰ درصد است. درحالی که این درصد برای مشتریان جدید به ۵ تا ۲۰ درصد می‌رسد. حالا دیگر خودتان حدس بزنید که حفظ ارتباط با مشتری چقدر می‌تواند برای شما در طولانی‌مدت سود داشته باشد!

دلایل عدم موفقیت در بازاریابی پیامکی
مشاهده

روش‌های استفاده از ماژول کارت ویزیت الکترونیک

برای استفاده از کارت ویزیت دیجیتال در سامانه پیامکی بازدید ایده وارد پنل پیامک خود شوید «از منو سمت راست» وارد بخش «امکانات پیشرفته پاسخگوی خودکار جدید» شده و در این بخش می‌توانید نامحدود کد CRM بسازید. برای ساخت کد CRM هیچ هزینه ای دریافت نمی‌شود.

باید این کلیدواژه‌ها را طوری طراحی کنید که بتوانید بانک شماره موبایل مشتریان را جمع‌آوری کنید. مثلا اگر آموزشگاه کنکور دارید، ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی کار هوشمنده‌ای نیست. کافی است در وب‌سایت و همایش‌ها و بروشورها از مخاطب بخواهید برای دانلود رایگان یک کتاب الکترونیکی عدد ۱ را به سامانه پیامکی شما ارسال کنند تا از طریق ارسال پیامک لینک دانلود به صورت اتوماتیک کتاب الکترونیکی برای مخاطب ارسال شود. در قبال این کتاب الکترونیکی شما بانک شماره موبایل هدفمندی از افرادی که کنکوری هستند جمع‌آوری کرده‌اید و می‌توانید از این بانک شماره موبایل برای بازاریابی و تبلیغات پیامکی استفاده کنید.

ازآنجایی که در این مطلب فقط در مورد کارت ویزیت الکترونیکی توضیح دادم، ممکن است که دلتان بخواهد با بقیه ماژول‌های پیامکی هم آشنا شوید. در این صورت به صفحۀ امکانات پنل‌های پیامکی مراجعه نمایید.

, ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *