ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ موفق با پنل پیامک

ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ موفق با پنل پیام کوتاه

ابتدا یک تعریف مختصر از ایمیل مارکتینگ ( E-mail Marketing ) و بازاریابی پیامکی به شما ارائه میدهیم، اهمیت ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ ، مزایای ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی ) و روش ترکیب ایمیل مارکتینگ با اس ام اس مارکتینگ را بررسی میکنیم.

ایمیل مارکتینگ (EMAIL MARKETING) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

هنگامی که یک کسب ‌و‌کار جهت ترویج محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی به گروهی از افراد می‌فرستد، اصطلاحا می‌گوییم ایمیل مارکتینگ انجام داده است.
در حقیقت ایمیل مارکتینگ با هدف تقویت ارتباط شما با مشتریان فعلی و یافتن مشتریان جدید است.
این ایمیل‌ها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و… دارند. واضح است که ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی حساب می‌شود.

بازاریابی پیامکی

به طور خیلی مختصر باید بگوییم که هنگامی که کسب و کار شما برای معرفی و تبلیغات از طریق پنل پیام کوتاه ،پیامک انبوه ارسال میکند، اصطلاحا بازاریابی پیامکی انجام داده است.
بازاریابی پیامکی شاید، در نگاه اول ساده به نظر برسد و تصور کنید که ارسال پیامک راحت است و شما نیاز به هیچ آموزشی ندارید.
اگر چنین است کاملا در اشتباهید و با این اطلاعات محال است بتوانید یک کمپین موفق بازاریابی پیامکی به راه بیاندازید.

اما حالا وقت آن است که ببینیم چگونه با ترکیب ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ بهترین نتیجه را بگیریم. کافی است تا آخر این مقاله با من همراه شوید.

روش های فوق‌العاده برای ترکیب ایمیل مارکتینگ موفق و بازاریابی پیامکی :

اگر هنوز خبرنامۀ پیامکی برای خود راه نینداخته‌اید، ابتدا لازم است یک خبرنامۀ پیامکی برای خود ایجاد کنید و سپس به ادامه این مراحل بپردازید.

۱- وقتی بخواهید ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ شما هر دو یک چیز را تبلیغ کنند.

همانطور که می‌دانید نرخ باز کردن ایمیل بسیار بسیار پایین‌تر از پیامک است. (چیزی حدود ۱۱ درصد) در مقابل پیامک با نرخ باز شدن حدود ۹۸% بالاترین نرخ بازشدن را در میان تمام روش‌های ممکن دارد.

پس شما می‌توانید از این قابلیت فوق‌العادۀ پیامک برای ترغیب کردن مشتریان به باز کردن ایمیل‌هایتان استفاده کنید.اما برای اینکه در بهینه‌ترین حالت بتوانید اینکار را انجام دهید، بهتر است به روش زیر عمل کنید

کارت ویزیت الکترونیک
مشاهده

ابتدا ایمیل تبلیغاتی خود را برای مخاطبانتان ارسال کنید.
به مشتریان خود چند روز فرصت بدهید تا ایمیل شما را باز کنند.
مشخص کنید که چه کسانی ایمیل‌های شما را باز نکردند. یک بخش جدا برای این دسته از مشتریان خود در خبرنامۀ پیامکی خود ایجاد کنید.
حالا تنها برای این دسته از مشتریان که ایمیل‌های شما را باز نکردند، یک پیامک ارسال کنید و از آنها بخواهید که ایمیل شما را باز کنند.( ترکیب ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ )
اینکار دو مزیت اساسی دارد. اول اینکه پیامک شما توسط تعداد زیادی از مشتریانتان خوانده می‌شود.
مزیت دوم این است که برای یک تبلیغ لازم نیست دوبار هزینه کنید؛ هم هزینۀ بازارایابی پیامکی را بپردازید هم ایمیل مارکتینگ.

۲- وقتی بخواهید ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ مجزا عمل کنند.

بهترین استراتژی تبلیغات برای شما استراتژی است،که متناسب با ابزارهای مختلف، کمپین‌های متفاوت طراحی کند. ایمیل بهترین پلتفرم برای شماست، که شرکت خود را به مشتریان معرفی کنید و خدمات و آموزش‌های لازم را به مشتریانتان بدهید.

در حالی که پیامک عموما زمانی به کار می‌آید،که شما یک فروش ویژه، حراجی خاص یا برنامه‌ای خاص دارید،که در یک زمان مشخص قرار است انجام شود.

اما دقت کنید که با پیامک های مکرر موبایل‌های کاربرانتان را بمباران نکنید. چرا که پیامک از ایمیل شخصی‌تر است و با ارسال مکرر پیامک‌های تبلیغاتی مشتریان شما احساس می‌کنند که به حریم شخصی‌شان تجاوز کرده‌اید.

اما در مورد ایمیل این اتفاق نمی‌افتد. شما می‌توانید بارها و بارها برای مشتریان ایمیل ارسال کنید و خدمات متنوع خود را برای آنها توضیح دهید. حالا چگونه ارسال ایمیل تبلیغاتی را با پیامک ترکیب کنید؟

نکته:
قبل از اینکه پیامک تبلیغاتی خود را برای اعضای خبرنامه ارسال کنید، دیتابیس خود را به طور کامل بررسی کنید، و ببینید کدام دسته از مشتریان شما ایمیل هایشان را باز می کنند.

خبرنامۀ پیامکی خود را بر اساس اینکه ایمیل شما را باز می‌کنند یا نه دسته‌بندی کنید.
برای آن دسته از مشتریان که ایمیل شما را باز نمی‌کنند، پیامک ارسال نکنید، به جای این سعی کنید،که برای آنها یک پیامک انگیزشی بفرستید و از آنها بخواهید ایمیل‌های شما را باز کنند.

تلفن ثابت ابری چیست ؟
مشاهده

مثلا می‌توانید با یک ایمیل آنها را به کمپین ایمیل مارکتینگ خود دعوت کنید و در ازای آن یک خدمت رایگان به آن ها ارائه دهید.
برای اعضای فعال خبرنامۀ ایمیلی پیشنهادات لحظه‌آخری و تخفیف‌های ویژه را پیامک کنید.
یکی از مهم‌ترین نکات برای یک کمپین تبلیغاتی موفق شناخت مشتریان و تفکیک درست آنهاست.

یک بازاریابی خوب عادت‌ها، نیازها و علایق مخاطبان را در نظر می‌گیرد و متناسب با آن تبلیغ می‌کند.همین اصل است که باعث می‌شود مشتریان شما را دوست داشته باشند و به تبلیغات شما اهمیت دهند.

۳- زمانی که بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پیامکی با هم وارد تعامل می‌شوند.

اگر مسیر تبلیغات درستی در پیش بگیرید و جذاب باشید، به تدریج مشتریانی پیدا می‌کنید که به تبلیغات شما علاقه‌مندند و شما را دنبال می‌کنند. در این مسیر لازم است که روزبه‌روز فعال‌تر و جذاب‌تر باشید، تا بتوانید بازار خود را نگه دارید. حالا وقت این است که یک کمپین ایمیل و پیامک تبلیغاتی همزمان راه بیاندازید و مشتریان را از یک کانال به کانال دیگر هدایت کنید. هرچه فعال‌تر باشید مشتریان بیشتری هم دارید.

با یک ایمیل تبلیغاتی از مشتریان خود بخواهید،که در صورت تمایل به اشتراک خبرنامۀ پیامکی شما بپیوندند و از تخفیف‌های ویژۀ شما باخبر شوند. (پیشنهاد هیجان‌انگیز را فراموش نکنید)
یک پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید و از آنها بخواهید که با ارسال یک کلمۀ کلیدی، محتوای شما را که به آدرس ایمیلتان ارسال شده دریافت کنند.وقتی کاربران شما به خبرنامۀ پیامکی می‌پیوندند، با یک پیامک از آنها بخواهید به خبرنامۀ ایمیلی شما بپیوندند و ایمیل‌های شما را دریافت کنند و بالعکس.اینگونه به مزایای ترکیب ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ هم دست خواهید یافت.

مزایای ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ موفق با پنل پیامک

مزایای ایمیل مارکتینگ

برخی ازمزایای ایمیل مارکتینگ را باهم بررسی میکنیم.

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوب :

در دنیای امروز که کسب و کارهای مختلف به سختی حاضر به هزینه‌کردن هستند و از سوی دیگر دست‌شان برای خرج کردن زیادی در حوزه تبلیغات بسته است، موضوع بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد. مدیران بی‌صبرانه می‌خواهند ببینند در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند چقدر به دست می‌آورند. از مزایای ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل بسیار خوب و کاملاً مقرون‌به‌صرفه بودن است.

پنل پیامک برای رشت
مشاهده

اثربخشی آنی :

اثر بخشی آنی از مزایای ایمیل مارکتینگ است .کافی است ایمیلی را برای مخاطبان هدف خود بفرستید و از همان دقایق بعد از ارسال پیام اثرات آن را ببینید. به عنوان مثال اگر قرار است یک حراجی یا فروش ویژه ۲۴ ساعته داشته باشید، از ایمیل مارکتینگ می‌توانید بیشترین بهره را ببرید.

سریع و مقرون‌به‌صرفه :

ایمیل مارکتینگ یکی از سریع‌ترین، ساده‌ترین و ارزان‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است ،که نه‌تنها نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد، بلکه با یک هزینه معقول و با در اختیار داشتن یک لیست ایمیل درست می‌توانید به خروجی باورنکردنی برسید.

ایمیل‌های سفارشی :

نه تنها به عنوان ارسال‌کننده ایمیل برای دریافت خروجی بهتر و افزایش نرخ تبدیل می‌توانید پیام‌های خود را سفارشی‌سازی کنید، بلکه مخاطبان و مشترکان شما نیز این حق انتخاب را دارند که مشخص کنند ،چه ایمیل‌هایی برای‌شان ارسال شود.

تحلیل رفتار مشتری :

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل رفتار مشتریان و مصرف‌کنندگان است. شما می‌توانید بفهمید مخاطبان چه ایمیل‌هایی را باز کرده‌اند، کدام پیام‌ها برای‌شان جذاب بوده، روی کدام لینک‌ها کلیک کرده‌اند و نسبت به کدام CTA واکنش نشان داده‌اند.

شروع آسان :

یکی از بهترین مزایای ایمیل مارکتینگ ساده‌بودن آن است که باعث می‌شود هر کسی با حداقل آموزش بتواند بازاریابی ایمیلی را شروع کند. از طرف دیگر برای آغاز کار نیازی به تیم حرفه‌ای و هزینه زیاد نیست.

انتقال مستقیم پیام :

از دیگر مزایای ایمیل مارکتینگ می‌توان به انتقال مستقیم و سریع پیام به مخاطبان هدف اشاره کرد که نه‌تنها بیشتر آنها ایمیل شما را باز می‌کنند یا حتی منتظر آن هستند، بلکه نرخ تبدیل خوبی هم دارد.

بستر نشر محتو :

ایمیل به تنهایی می‌تواند یکی از بسترهای خوب نشر محتوا باشد. شما می‌توانید تمام یا بخشی از محتوای خود را در ایمیل ارسال برای مخاطبان‌تان بفرستید و آنها را بیش از پیش درگیر کنید. در نهایت با یک CTA جذاب و کاربردی می‌توانید از آنها بخواهید کاری که موردنظر شماست انجام دهند.

این روش برای اینکه مشتریان خود را هم به ایمیل و هم به پیامک عادت بدهید، استراتژی بسیار خوبی است. مشتریان شما باید بدانند که اطلاع‌رسانی‌های فوری و تخفیف‌های ویژه از طریق پیامک به دست آنها می‌رسد و آموزش‌ها و خدماتی که نیاز به عکس و توضیحات بیشتر دارند، از طریق ایمیل به آنها اطلاع رسانی می‌شود.

چگونه بدون سفته خط خدماتی دریافت کنیم؟
مشاهده

مراحل اجرا و ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ موفق :

داده‌های سال ۲۰۱۷ نشان داده است که بسیاری از افراد امروزه ایمیل دارند، یعنی چیزی حدود ۸۵ درصد از بزرگسالان در آمریکا از ایمیل استفاده می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که ایمیل مارکتینگ ۱۵درصد بیشتر از موتورهای جستجو و ۲۲ درصد بیشتر از شبکه‌های اجتماعی جواب می‌دهد.

مراحل راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

برای اجرا و ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ موفق حتما مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول : هدف‌های خود را به درستی مشخص کنید.

اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ موفق بسیار ساده است و تنها کافیست وارد یکی از سرویس‌دهندگان ایمیل مارکتینگ شوید و با چند کلیک کمپین خود را راه‌اندازی کنید.

اما پیش از ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ موفق بهتر است کمی وقت بگذارید و درباره اهداف خود بیاندیشید و به این فکر کنید که قرار است با این ایمیل به چه چیزی برسید. همین هدف‌گذاری به شما کمک می‌کند نوع کمپین خود را مشخص کنید و بگویید قرار است به چه کسانی ایمیل را بفرستید، چه محتوایی تهیه کنید و چگونه میزان موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید.

ایمیل باید جزء مهمی از هر برنامه دیجیتال مارکتینگ باشد، چرا که ارسال ایمیل‌ در تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و هم‌چنین ساخت وفاداری به برند بسیار موثر است.

مرحله دوم : لیست ایمیل خود را تهیه کنید.

اکنون که اهداف خود را مشخص کردید و می‌دانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید، وقت آن رسیده است، که لیست مخاطبان خود را آماده کنید.

برای تهیه لیست مخاطبان راه‌های متفاوتی وجود دارد. اما حقیقت این است که روش صحیح انجام این کار به پاسخ‌های مرحله اولتان و انواع اهدافتان بستگی دارد. برای جمع‌آوری ایمیل دو راه دارید:

ایجاد لیستی از مشتریان دفتر تلفن خود
اگر قرار است از ایمیل مارکتینگ برای در ارتباط ماندن با مشتریان موجودتان استفاده کنید، بهتر است اطلاعات تماس آن‌ها را استخراج کنید و لیست‌تان را بر اساس این مشتریان تهیه کنید.

لیست جدیدی تهیه کنید
اگر می‌خواهید با عده‌ای از افراد ارتباط برقرار کنید که اطلاعات تماس‌شان را ندارید، باید شروع به جمع کردن آدرس‌های ایمیل کنید و لیستی جدید ایجاد نمایید.

ارسال پیامک نظیر به نظیر (متناظر)
مشاهده

مرحله سوم: نوع کمپین‌تان را انتخاب کنید.

برای ایمیل مارکتینگ موفق از کمپین‌های متفاوتی می‌توانید،استفاده کنید. ولی توجه کنید که انتخاب نوع کمپین به هدفی که در مرحله اول انتخاب کردید، بسیار وابسته است. بطور مثال خبرنامه یا Newsletter (خبرنامه ایمیلی نوعی از کمپین ایمیلی است)،بازاریابی پیشنهادی یا Marketing Offer و…

 مرحله چهارم: کمپین اول خود را ایجاد کنید.

حالا که اهداف از ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ موفق را مشخص کردید، لیست مخاطبان را تهیه کردید و نوع کمپین را هم مشخص کردید، وقت آن رسیده که ایمیل خود را با توجه به نکات ساخت آن بسازید.

مرحله پنجم: صفحه فرودی مناسب برای تبدیل مشتری به مخاطب طراحی کنید.

پس از این‌که هر مخاطب ایمیل ارسالی را باز کرد و خواند، با کلیک روی دکمه اقدام به عمل باید وارد وبسایت شما شود. برای این‌که او در وبسایت شما بماند و تبدیل به خریدار شود باید صفحه فرودی مناسب برایش طراحی شده باشد.پس در ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ موفق ، صفحات فرود برای این طراحی می‌شوند که بهتر مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کند.

مرحله ششم: نتایج خود را اندازه‌گیری و تحلیل کنید

از همان زمان که اولین ایمیلتان را می‌فرستید و مخاطبی آن را دریافت می‌کند و آن را باز می‌کند، می‌توانید آن را تحلیل کنید و موفقیت کمپین‌تان را بسنجید. از دو طریق می‌توانید میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ خود را بسنجید:

اول از طریق سرویس دهنده ایمیل مارکتینگ خود و ابزارهای موجود برای سنجش

دوم از طریق ابزارهای تحلیلی وبسایتتان مانند گوگل آنالیتیک

تحلیل و بررسی میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند مشکلات احتمالی خود را برای دفعات بعدی رفع کنید و ساختار بهتری در ایمیل‌های بعدی ارائه کنید.

از آنجایی که روش‌ها و کانال‌های متفاوت مارکتینگ به سرعت در حال رشد است، شما نمی‌توانید تنها به یک کانال برای بازاریابی اکتفا کنید.به جای اینکه فقط به فکر بازاریابی پیامکی باشید، یا فقط به فکر استفاده از مزایای ایمیل مارکتینگ ، این دو روش محبوب و پربازده را ( ترکیب ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ ) با هم ترکیب کنید.

, , , , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *