مزایای لینک کوتاه در پیامک

کوتاه کننده لینک چیست؟ مزایای لینک کوتاه در پیامک

اگر پیامکی را دریافت کنید که خدمات یا محصولی را تبلیغ می‌کند و در انتهای متن آن یک لینک کوتاه برای رفتن به صفحه مورد نظر قرار داشته باشد که شما در صورت نیاز بتوانید به راحتی به صفحه خرید بروید ، احتمال کلیک بر روی لینک از طرف شما افزایش نمی‌یابد؟ اما کوتاه کننده لینک چیست و چگونه می‌توانیم در پیامک از آن استفاده کنیم و بازاریابی پیامکی موفقی داشته باشیم؟؟ مزایای لینک کوتاه در پیامک چیست؟ معرفی بهترین سرویس‌ها و ابزارهای کوتاه کننده لینک (URL shortener) و… مطالبی هستند که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده های لینک یا (URL shortener) ابزارها و یا سرویس‌هایی هستند که url ها یا لینک‌هایی که طول آنها بلند است و از تعداد کاراکترهای زیادی تشکیل شده را به url ها یا لینکهای ترجمه شده و کوتاه تبدیل می کنند. اگر قرار است یک لینک طولانی و یا یک آدرس اینترنتی طولانی را از طریق ایمیل، اس ام اس یا تلفنی اعلام کنید. یا اینکه بخواهید آن را برای کسی بخوانید به دلیل طولانی بودن لینک، احتمال بوجود آمدن اشتباه در آن وجود دارد.اگر قرار باشد لینک طولانی را بر روی یک کارت ویزیت و یا در فضایی محدود چاپ نمایید، کوتاه کننده لینک می تواند لینک را به شکل قابل قبولی کوتاه نماید.

چرا باید از لینک در پیامک استفاده کنیم؟

اگرچه پیام کوتاه معمولی فقط ۱۶۰ کاراکتر انگلیسی و ۷۰ کاراکتر فارسی دارد، اما در همین محدودیت موجود می‌توان اطلاعات مهمی انتقال داد. اطلاعاتی که نیاز به مکمل دارند اما با پیامک به صورت کوتاه و سریع به مخاطب می‌رسد.پیوند کوتاهی که در متن پیامک قرار می‌گیرد امکانات گران‌بهایی در اختیار شما قرار می‌دهد. متن پیامک شما با این اقدام می‌تواند گیرنده را به وب سایتی هدایت کند که شامل اطلاعات بیشتری است. چرا که مخاطب با چند کلمه کوتاه نمی‌تواند به طور کامل در جریان هدف پیامک شما قرار بگیرد. چنین راه حلی ترکیبی از زمان تحویل سریع و نرخ ارسال پیام کوتاه بالا با امکانات غنی اینترنت است. به همین دلیل در اغلب کمپین‌های بازاریابی پیامکی موفق این ویژگی مهم بکار می‌رود.

ارسال پیامک با سیم کارت
مشاهده

مزایای استفاده از لینک در پیامک :

تصور کنید که در نظر دارید یک جشنواره‌‌ی فروش ویژه برگزار کنید. در شروع کار قطعا اهداف خود را از این کمپین بررسی می‌کنید. تمام موارد مورد نیاز از جمله ابزار تبلیغات، تعداد محصولات،نحوه‌ی ارسال کالا، کانال‌های بازاریابی و … را در نظر می‌گیرید. پس از آن به دنبال راهی برای گسترش اطلاع رسانی خود می‌گردید. چند کانال تبلیغاتی مانند شبکه‌های اجتماعی و ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی را انتخاب می‌کنید. قطعا برای فروش آنلاین و یا اطلاعاتی کامل‌تر شما لینکی به سایت خود را آماده کرده‌اید تا مشتری به آن دسترسی پیدا کند. برای اینکه مشتری از شما خرید کند نیاز دارید که این لینک را در تمام شبکه‌های تبلیغاتی و متن اس‌ام‌اس قرار دهید. اما این کار چه مزایایی دارد:

  • صرفه‌جویی در وقت مخاطب

پیام کوتاه ماهیتی سریع و پرکاربرد دارد. مخاطبی که پیام شما را دریافت می‌کند در فاصله‌ای بسیار کم آن را باز کرده و می‌خواند. زمانی که یک لینک کوتاه را در متن قرار می‌دهید در واقع او را در سریع‌ترین زمان ممکن به لینک خرید هدایت می‌کنید. با این کار دیگر نیازی نیست مشتری در گوگل و یا سایت شما به دنبال لینک اصلی بگردد. اگر این اقدام را انجام ندهید، قطعا زمان زیادی را از مخاطب تلف می‌کنید. به علاوه در این جستجوی حوصله‌ سربر ممکن است مشتری به آدرسی اشتباه دسترسی پیدا کند و یا از سایت دیگری خرید کند.

  • افزایش قابل توجه ترافیک سایت

برای بالا بردن ترافیک سایت ترفندهای بسیاری وجود دارد. اما شاید کمی دورتر از انتظار برسد که پیامک می‌تواند ترافیک سایت را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد. این اتفاق با قرار دادن لینک در محتوای پیام کوتاه رخ می‌دهد. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، زمانی که آدرس خرید محصول یا خبر در متن پیامک نباشد مخاطب گمراه می‌شود. اگر تنها به جشنواره یا کدتخفیف اشاره کنید و باز هم لینک خرید را قرار ندهید، ممکن است هیچ وقت به سایت شما مراجعه نکند.

نحوه استعلام سرشماره پیامکی
مشاهده

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم لینک اصلی را در پیامک قرار دهید تا در زمان کوتاه، مخاطبانی بی‌شمار وارد سایت شما شوند و ترافیک آن را بالا ببرند. شما با این کار فرایند خرید را برای مشتری آسان‌تر می‌کنید.

  • فروش و درآمدزایی بالا

هدف از اس ام اس مارکتینگ این است که تجربه‌ی فروش فوق‌العاده‌ای برای یک کسب‌و‌کار ایجاد کند. بسیاری از مدیران بازاریابی این تکنیک را برای کمپین‌های خود بکار می‌برند.

کوتاه کننده لینک چه مزایایی دارد؟

در بالا از مزایای استفاده از لینک در متن پیامک گفتیم. اما در ادامه به مزایای کوتاه کننده لینک در پیامک  و اینکه چه وبسایت‌هایی برای کوتاه کردن لینک وجود دارند می‌پردازیم.

– افزایش چند برابری نرخ کلیک

اگر یادتان باشد، در ابتدا گفتیم که اگر تبلیغات شما لینک کوتاه داشته باشد، احتمال اینکه مشتری شما روی آن کلیک بکند بیشتر است. اما این تنها مزیت لینک کوتاه نیست. به دو لینک زیر توجه کنید :

لینک اول: https://www.bazdidideh.com/sms/15137/solution-send-promotional-informational-sms-to-blacklist/

لینک دوم: b2n.ir/15137

هر دو لینکی که در بالا مشاهده می‌کنید، دقیقا یک صفحه و یک مطلب هستند. اما یکی کوتاه شده و دیگری نه. به نظر شما، ارسال و اشتراک کدام لینک راحت‌تر است؟

علاوه بر آن، در بعضی رسانه‌ها مانند همین پیامک خودمان، شما ممکن است متنی را بنویسید و در آن لینک هم بگذارید.اما تعداد کلمات شما محدودیت‌هایی دارد. چون اگر تعداد کاراکترهای شما، بیش از ۷۰ کاراکتر فارسی باشد، پیامک شما دو تا حساب می‌شود. این یعنی هزینه شما هم دو برابر شده است. در چنین وضعیتی، اگر از لینک کوتاه نشده استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

انواع پنل اس ام اس
مشاهده

– قابلیت پیگیری نرخ کلیک پیامک

یکی دیگر از پرکاربردترین مزایای کوتاه کننده لینک (URL shortener) این است که شما به راحتی نرخ کلیک و حتی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. با این روش شما می‌توانید بفهمید که چه نوع پیامک‌هایی کاربران را بیشتر به وبسایت شما هدایت می‌کند.مشتریان به کدام نوع پیامک‌ها واکنش بیشتری نشان می‌دهند و بسیاری اطلاعات از این قبیل.

بهترین ابزارها و سرویس‌های کوتاه کننده لینک

انواع وب‌سایت‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای برای کوتاه کردن لینک در اینترنت وجود دارد. هرکدام از آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آدرس کوتاه خود دسترسی پیدا کنید و لینک کوتاه در پیامک را تجربه نمایید. در اینجا ما چند سایت را به شما معرفی می‌کنیم تا از آن‌ها استفاده کنید و از مزایای کوتاه کننده لینک بهره ببرید.

bit.ly : این سایت پرطرفدار و قدیمی از مهم‌ترین سایت‌های کوتاه کننده لینک دنیا است. با استفاده از آن می‌توان لینک را سفارشی سازی کرد و یا آنالیز دقیقی بر روی کلیک‌ها داشت.
tinyurl : این سایت هم از دیگر سایت‌های معروف برای کوتاه کردن آدرس است. مزیت آن این است که به شما امکان آنالیز کلیک‌های شبکه‌های اجتماعی را نیز می‌دهد.
yun.ir : معروف‌ترین سایت فارسی در این زمینه. برای کاربران ایرانی یکی از در دسترس‌ترین سایت‌های کوتاه کننده لینک، سایت یون است.این سایت خدماتی چون ساخت لیست از لینک‌ها، تاریخ شروع و اتمام اعتبار لینک و تنظیم کلمه عبور را به کاربر می‌‌دهد.
b2n.ir : دیگر سایت فارسی کوتاه کننده لینک که می‌توان از آن در محتوای پیامک استفاده کرد سایت b2n است.در حال حاضر بلاک نیست و امکان درج آن در پیام کوتاه وجود دارد.

چگونه اعضای خبرنامه پیامکی خود را افزایش دهیم ؟
مشاهده

در پایان

استفاده از پیوند کوتاه شده به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کاملی در مورد رفتار مشتریان پس از دریافت متن خود جمع‌آوری کنید. گزارش تفصیلی کمپین بازاریابی پیامکی پس از هر پیام کوتاه انبوه به طور خودکار تولید می‌شود. این گزارش شامل داده‌هایی مانند سیستم عامل تلفن همراه (iOS ، Android ، Windows Phone) ،مرورگر تلفن همراه استفاده شده (به عنوان مثال Safari ، Chrome) ، نوع دستگاه (مانند iPhone)، تعداد و تاریخ کلیک و … است.همه این اطلاعات به شما این توانایی مهم را می‌دهد تا مشتری خود را بهتر بشناسید. شناخت از مشتری از مهم‌ترین فاکتورهای بازاریابی است.

ارسال انبوه پیام کوتاه جهت تبلیغات و با اصول آن، اثربخشی بازاریابی پیامکی را به شکل شگفت‌انگیزی بالا می‌برد. هر کدام از این اصول دارای اهمیتی است که باید از سوی مدیران مارکتینگ رعایت شوند. قرار دادن لینک در متن پیامک نیز یکی از مهم‌ترین‌های آن‌هاست. با این کار رضایت مخاطب و فروش بالایی بدست خواهید آورد.

, , , , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *