سرویس پیامک ارزش افزوده (vas)

سرویس پیامک ارزش افزوده (vas) چیست؟ خدمات مبتنی بر محتوا

سرویس ارزش افزوده یا VAS ساز‌و‌کاری است که طی آن خدماتی به شما ارائه شده و بابت آن از شما هزینه کسر می‌گردد. البته این تعریف به هیچ عنوان تعریف کاملی نیست. ما در ادامه مفهوم سرویس پیامک ارزش افزوده ( value added service )، انواع،مزایای آن و کاربردهای vas را بررسی می‌کنیم.

سرویس ارزش افزوده یا VAS چیست؟

VAS کوتاه شده‌ٔ value added services یا value added service است.معادلی که برای آن به کار می‌رود همان معنای تحت اللفظی، یعنی خدمت یا خدمات ارزش افزوده است. همان‌طور که در مقدمه نیز توضیح دادیم، به مجموعه سرویس‌ها و خدماتی که بابت آن از کاربر پول دریافت می‌شود، سرویس ارزش افزوده می‌گویند. البته سرویس‌های vas ، بر روی سرویسی اصلی سوار شدند و معمولاً از جذابیت و برتری بیشتری نسبت به سرویس‌های اصلی برخوردارند که بستر و زمینهٔ آن دنیای الکترونیک، وب و همین‌طور مخابرات است.

شرایط استفاده از خدمات پیامکی ارزش افزوده vas

خطوط VAS به یک کسب و کار اجازه می‌دهند که بابت ارسال پیامک از مخاطب هزینه دریافت کند. هزینه‌ای که از شارژ او کم می‌شود یا به قبض او، اضافه.

ایده پشت این خطوط VAS ساده است: خدمات مفید به مخاطب ارائه دهید و بابت آن پولی دریافت کنید. برای مثال یک سرویس خبری را در نظر بگیرید که اخبار فوری را از طریق پیامک برای شما ارسال کند و در ازای آن، یک مبلغ کوچک دریافت کند.اما،عده‌ای ، اقدام به سو استفاده از ناآگاهی مردم کردند و به اسم مسابقه و جایزه‌های پر آب و تاب مثل خودرو و گوشی آیفون، از مردم کلاهبرداری (قانونی) کردند.

پنل پیامک برای گلستان
مشاهده

این کسب و کارها، هدف اصلی سرویس VAS را فراموش کردند و، یک فرصت خوب را از دست دادند. فرصتی که به سود همه طرفین بود.در صورتی که آنها خدمات خوبی را به مردم ارائه میدادند، نه تنها درآمدی پایدار و طولانی مدت داشتند، بلکه کمکی بزرگ در راستای افزایش آگاهی مردم کرده بودند.

درحقیقت هر نوع خدمت جذاب یا ویژه ای که مشترکین تلفن همراه به خاطر آن هزینه پرداخت کنند، جزئی ازخدمات ارزش افزوده تلفن همراه به شمار می آید. سامانه پیام کوتاه بازدید ایده ، قادر به ارائه خدمات در دو بخش خدمات ارزش افزوده عمومی و سازمانی می باشد.

انواع سرویس های ارزش افزوده پیامکی VAS

خدمات متنی

رایج ترین نوع خدمات ارزش افزوده، خدماتی است که در قالب پیام های متنی با موضوعات متنوع برای مشترکین تلفن همراه ارسال می شود. از جمله این خدمات می توان به اطلاع رسانی (اخبار،آب و هوا، بهداشت و سامت، نرخ طلا و ارز و … )، سرگرمی، خدمات آموزشی و … اشاره داشت.

خدمات چند رسانه ای

خدمات چندرسانه ای با توجه به رومینگ ملی و استفاده اپراتور ها از فن آوری های ۳G و ۴G ، این حوزه یکی از پر مخاطب ترین حوزه های ارزش افزوده تلفن همراه به شمار می رود. می توان به MMS ، پیام صوتی و تلویزیون همراه به عنوان نمونه هایی از خدمات چند رسانه ای اشاره داشت.

بازی و سرگرمی

هدف اصلی ارائه خدمات ارزش افزوده، جلب رضایت مشتریان و ارزش آفرینی برای مشتریان می باشد.

برنامه های کاربردی

گسترش نسل سوم تلفن همراه از یک طرف و ظهور گوشی های هوشمند از طرف دیگر در چند سال اخیر،علاقه مندان زیادی از فعالان حوزه های مختلف محتوا را به سمت فناوری های همراه جذب کرده است. آمار تولید نرم افزارهای کاربردی با محتوای جذاب نشان می دهد که خلاقیت و نوآوری و فرصت‌های رو به رشد در این صنعت، بی انتهاست.

پنل پیامک برای اصفهان
مشاهده

اما مهم‌ترین ابزار VAS ؛ یعنی پیامک

سیستم ارزش افزوده در پیامک چگونه است؟ زمانی که پیامک برای کاربر ارسال شود و بابت هر پیامک هزینه‌ای از شارژ کم شود (در مشترکین اعتباری) یا اگر مشترک دائمی تلفن‌های همراه هستید، هزینه به قبض اضافه می‌شود.به این صورت، کاربر در سرویس ارزش افزوده یا VAS قرار می‌گیرد.

مثلاً مخاطب در مسابقه پیامکی که از تلویزیون یا هر رسانه دیگری هست، شرکت می‌کند. از او خواسته می‌شود، با ارسال عدد ۱ وارد مسابقه شده و با هر سوالی که با اس ام اس فرستاده می‌شود، ۵۰۰ ریال از اعتبار شارژی کاربر کم شده یا به قبض موبایل‌ اضافه شود.البته این نوع از خدمات VAS جنبه تفریح و سرگرمی دارد.

محتوای ارزش افزوده؛ آموزشی یا سرگرمی؟

هرگونه محتوایی که در قالب ارزش افزوده طراحی شود، از دو حال خارج نیست؛ یا محتوای سرگرمی و تفریحی دارد یا آموزشی و اطلاع رسانی است. گاهی هم ترکیبی از هر دو محتوا را دارد. مثلاً اگر بتوانید یک مسابقه علمی طرح کنید که منجر به بالا رفتن اطلاعات علمی کاربر شود، در دسته محتوای سرگرمی و آموزشی جای می‌گیرد.

اگر بخواهید محتوای آموزشی ایجاد کنید، بهتر است محتواهای تولیدی، مختصر و در عین حال مفید باشند. به طور مثال، اگر می‌خواهید از سیستم VAS برای مخاطبین، پیامک‌هایی با محتوای آموزش زبان انگلیسی ارسال کنید.متن‌ را با آموزش نکات گرامری مختصر و آموزش لغت در هر روز به تعداد کم شروع کنید.

فراموش نکنید که در هر متن حتماً کلمه انصراف یا لغو را قرار دهید.تا مخاطب هر زمان که اراده کرد، بتواند امکان غیرفعال کردن پیامک‌های ارزش افزوده را داشته باشد.

پنل پیامک کرمانشاه
مشاهده

مزایای سرویس پیامک ارزش افزوده به عنوان یک کسب‌وکار

ارسال پیام کوتاه به صورت انبوه از طریق سامانه‌های پیامکی، یکی از روش‌های پرطرفدار و جذاب بازاریابی و تبلیغات است. ارسال انبوه پیامک ، کم هزینه و مفید است و بازخورد بالایی را هم دارد. اکثر کسب‌وکارها در هر رشته و صنفی که هستند، با استفاده از اس ام اس انبوه، بسیار سریع و آسان با مشتری خود ارتباط می‌گیرند.نیاز آن‌ها را برطرف می‌کنند و از طرفی محصولات و خدمات جدید خود را نیز معرفی می‌کنند. همه ما کاربران تلفن همراه، چه ایرانسل، همراه اول و چه رایتل باشیم با این نوع پیامک‌ها آشنایی داریم.

اگر علاقمند به کارکردن در حوزه اس‌ام‌اس هستید، می‌توانند با تولید محتواهای خلاقانه، سرگرم‌کننده و مفید، به سمت جذب هر چه بیشتر مخاطبین بروید. امروزه تولید محتوا خیلی کار سختی نیست. کافی‌ست سری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بزنید تا بتوانید از خلاقیت دیگران الهام بگیرید. سختی کار زمانی‌ست که شخص بابت هر محتوایی که تولید می‌کنید، باید هزینه بپردازد. بنابراین باید هر روز محتوای جدید و مفیدی برای مخاطب داشته باشید، تا از سیستم خارج نشوند.

روش‌های ارائه خدمات به شرح زیر است:

فال حافظ: می‌توانید با ارسال دو بیت از اشعار حافظ به همراه تفسیر به صورت روزانه برای مخاطب از روش VAS استفاده کنید.
حوزه سلامت: ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت و پزشکی
حوزه آموزش: می‌توانید با ارسال پیامک به صورت آموزشی مخاطبین بسیاری را جذب کنید.

طریقه فعال سازی خدمات پیامکی ارزش افزوده vas

در حال حاضر سرویس پیامک ارزش افزوده از سمت اپراتور غیر فعال شده است و تنها راه استفاده از خدمات ارزش افزوده VAS، استفاده از سرویس ارزش افزوده تحت اپلیکیشن می‌باشد.

دفتر کار مجازی چیست ؟
مشاهده

مانند اپلیکیشن اول مارکت یا اپلیکیشن های دیگری که بابت عضویت شما در یک اپ و استفاده روزانه از محتوا مبلغی را از شارژ شما کم میکنند.در نتیجه به شما اجازه میدهند به تمامی محتوای درون اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.برای دریافت خدمات ارزش افزوده پیامکی تحت اپلیکیشن وارد سامانه پیامک شوید.از قسمت خدمات ارزش افزوده شما قادر هستید از سرویس ارزش افزوده VAS استفاده نمایید.

لغو خدمات ارزش افزوده

شما جز آن دسته از افرادی هستید که ناخواسته سرویس پیامک ارزش افزوده برای شما فعال شده است؟ می‌دانید برای غیر فعال سازی سرویس پیامکی ارزش افزوده باید چکار کنید؟

برای اینکه متوجه شوید سرویس پیامک ارزش افزوده برای شما فعال یا غیر فعال است، با شماره گیری #۸۰۰* می‌توانید در مورد سرویس پیامک ارزش افزوده مطلع شوید. می‌توانید با کد دستوری #۳*۸۰۰* از شر پیامک های مزاحم ارزش افزوده خلاص شوید.

, , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *