نحوه ایجاد سامانه دریافت انتقادات و پیشنهادات با سامانه پیامکی

نحوه ایجاد سامانه دریافت انتقادات و پیشنهادات با سامانه پیامکی

هر سازمانی اعم از شرکت، ادارات دولتی و یا استارتاپ‌ها باید برای اینکه از سطح کیفیت و خدمات خود مطلع شود از مخاطبان خود نظر‌سنجی کنند. ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات باعث می‌شود که حتی در صورت ناراضی بودن، کاربران با برند و شرکت مورد نظر تعامل برقرار کنند. برند و سازمانی موفق است که بتواند تعامل بیشتری با مخاطب خود داشته باشد. خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه زیرساخت‌هایی را در دسترس داریم که با استفاده از آنها می‌توانیم با مخاطبان خود ارتباط موثرتری داشته باشیم. یکی از بهترین راهکارها ایجاد صندوق انتقادات، شکایات و پیشنهادات سامانه پیام کوتاه بازدید ایده است. بنابراین در این مقاله نحوه ایجاد سامانه دریافت انتقادات و پیشنهادات با سامانه پیامکی را شرح می‌دهیم.

صندوق انتقادات ، شکایات و پیشنهادات در سامانه پیامکی

چرا ایجاد سامانه پیامکی جهت دریافت انتقادات و پیشنهادات برای تمامی کسب‌و‌کارها ضروری است؟

یکی از دغدغه‌های بزرگ کسب‌و‌کارها اطلاع داشتن از نظرات مشتریان می‌باشد. گاهی اوقات از نظر مشتریان، مشکلی وجود دارد که ممکن است باعث نارضایتی آنها و رفتن به سمت رقبا شود. فقط مشکلات و انتقادات نیست که برای صاحبین کسب‌وکار مهم است، مساله مهم دیگر پیشنهاداتی است که مشتریان هنگام کار در نظر دارند و در بسیاری از مواقع این پیشنهادات منجر به تغییرات اساسی در کار شده و کمک بسزایی در سرعت بخشیدن به بهبود خدمات و فروش محصولات داشته است.

سازمان‌ها و برند‌ها محصول یا خدماتی را برای عرضه به عموم یا مخاطبان خاص دارند. کاربران بعد از استفاده از خدمات و محصول مورد نظر حتماً بازخوردی در خصوص کیفیت آن دارند. شرکتی موفق است که بتواند نظرات و بازخورد‌های مخاطبان خود را به طریقی جمع‌آوری و تحلیل نموده و اصلاحات لازم را ایجاد کند. با ایجاد سامانه دریافت انتقادات و پیشنهادات خود در پنل پیامکی می‌توانید به کلیه نظرات مشتریان و کاربران خود پاسخ داده و آن‌ها را در جریان رسیدگی به شکایات و انتقادهایشان قرار دهید.

اپراتور پیامکی 2000
مشاهده

استقبال از پیشنهادات و رسیدگی به انتقادات اعلام شده از سوی مشتریان نه تنها به بهبود وضعیت یک کسب‌و‌کار کمک می‌کند همچنین به مشتریان احساس ارزشمند بودن را به طور کامل منتقل می‌کند. همین امر باعث افزایش تعداد مشتریان وفادار یک کسب و کار می‌گردد.

سامانه پیامک بهترین راهکار برای دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان

یکی از بهترین راهکار‌هایی که برند‌ها با استفاده از آن با کاربرانشان امکان تعامل و گفتگو دارند پنل پیامکی است. با خرید پنل پیامک از سامانه پیام کوتاه بازدید ایده امکانات گسترده‌ای را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید از شیوه‌های مختلفی نظرات کاربران خود را در خصوص خدمات و محصولاتتان دریافت کنید. در ادامه چگونگی فعال‌سازی سامانه انتقادات و پیشنهادات را شرح می‌دهیم.

دریافت خط اختصاصی اولین گام در ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات پیامکی

ممکن است هر شرکت و یا برندی در ارتباط با مشتریان ده‌ها نوع پیام را دریافت کند. پیدا کردن نظرات کاربران از میان همه پیامک‌های ارسالی کاری سخت و طاقت‌فرسا است. به همین دلیل باید برای سامانه انتقادات و پیشنهادات یک خط اختصاصی تهیه کرد. چگونه با یک خط اختصاصی سامانه انتقادات و پیشنهادات را ایجاد کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با هم همراه باشید.

پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ ‌عنوان از ارسال پیامک ناشناس به مخاطبان خود استفاده نکنید. چرا که ممکن است در مخاطبان شما احساس ناامنی ایجاد کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً برای سامانه انتقادات و پیشنهادات از شماره اختصاصی معتبری استفاده کنید.

نکات ایجاد سامانه دریافت انتقادات و پیشنهادات پیامکی :

برای دریافت انتقادات و پیشنهادات از مخاطبین خود، از قبل باید روش ارسال را به آنها اطلاع‌رسانی نمایید. به آنها اعلام نمایید که پیشنهادات و انتقادات خود را به خط اختصاصی پیامکی شما ارسال کنند و شما حتما به این موارد رسیدگی خواهید کرد.

پنل پیامک قم
مشاهده

پیشنهاد ما این است که بعد از دریافت پیامک از مشتری، حتما به او پیامک خودکار ارسال شود و از اینکه نظرش را با شما در میان گذاشته است تشکر کنید تا فرستنده پیامک مطمئن شود که پیامک به دست شما رسیده است. ضمنا در متن پیامک نیز به مشتری اطمینان دهید که با ایشان تماس خواهید گرفت و مشکل را بررسی خواهید کرد.

روش فعال سازی صندوق انتقادات و پیشنهادات

جهت استفاده از بخش انتقادات و پیشنهادات پیامکی ابتدا می‌بایست یک خط اختصاصی خریداری کنید. زیرا برای دریافت پیامک نیازمند خط اختصاصی پیامکی هستید، البته نیاز نیست از شرکت دیگری خط خریداری کنید. ما در سامانه پیام کوتاه بازدید ایده خطوط پیامکی را به شما عرضه می‌کنیم.

روش فعال سازی صندوق انتقادات و پیشنهادات

بعد از خرید خط اختصاصی در محیط پنل پیامکی از منو سمت راست>  امکانات پیشرفته  >صندوق انتقادات و پیشنهادات>  جدید را انتخاب کنید و نسبت به فعال سازی صندوق انتقادات و پیشنادات پیامکی اقدام نمایید.

  • در قسمت “عنوان” یک عبارت به دلخواه قرار دهید.
  • در قسمت “دریافت از ” یک خط اختصاصی (خطی که قابلیت دریافت دارد.) را از کادر باز شده انتخاب نمایید.
  • در قسمت “ ارسال از” شماره خطی که می‌خواهید پاسخ پیش فرضتان از طریق آن ارسال شود را انتخاب نمایید؛ ما پیشنهاد می‌کنیم که از خط خدماتی ۳۰۰۰۵۰۵ نسبت به ارسال پیامک اقدام نمایید تا پیامک به شماره‌های مسدود و بلک لیست ارسال شود.
  • در قسمت “ کلمات کلیدی” کلمه کلیدی مورد نظر خود را کنار هم در یک سطر وارد نمایید. (کلمه کلیدی انتخابی می‌تواند شامل عدد نیز باشد.)
  • همه انتقادات و پیشنهاداتی که دریافت خواهید کرد، به شماره‌ای که در قسمت “شماره مدیر بخش” وارد می‌کنید نیز ارسال خواهد شد .مدیر بخش می‌تواند با قرار دادن شماره خود از همه پیام‌های دریافتی مطلع گردد.
  • در قسمت “متن پاسخ” می‌توانید پیام پیش‌فرض خود را وارد نمایید، این پیام برای مخاطبینی که انتقادات و پیشنهاداتشان را دریافت کرده‌اید به صورت خودکار ارسال خواهد شد. (توجه کنید که در صورت خالی بودن این قسمت هیچ پیامی در پاسخ برای مخاطبانتان ارسال نمی‌شود.)
  • در انتها وضعیت “فعال” را انتخاب کنید و دکمه ثبت را بزنید.
اپراتور پیامک 1000
مشاهده

به همین راحتی صندوق انتقادات و پیشنهادات پیامکی خود را فعال می‌سازید.

کاربران چگونه می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را برای شماره شما ارسال نمایند؟

بعد از ایجاد سامانه دریافت انتقادات و پیشنهادات در سامانه پیامکی و فعال‌سازی آن، حالا باید نحوه ارسال پیامک را به کاربران خود اطلاع دهید. کاربران برای ارسال پیامک کلیدواژه مورد نظر که در اینجا «انتقادات و پیشنهادات» است را باید در ابتدای پیامشان قرار دهند. سپس متن پیام خود را نگارش و ارسال کنند.

مثال : (انتقادات و پیشنهادات _ کیفیت خدمات‌رسانی شما در بخش ارسال محصول به هیچ‌ عنوان مورد رضایت اینجانب نیست.)

در ادامه شما می‌توانید انتقادات و پیشنهادات را در یک فضای مشخص در پنل پیامکتان مشاهده کنید.

در این مقاله نحوه ایجاد سامانه دریافت انتقادات و پیشنهادات با سامانه پیامکی و فعال‌سازی آن را شرح دادیم.امیدوارم بعد از مطالعه این مقاله به اهمیت صندوق انتقادات و پیشنهادات برای سازمان، شرکت و یا هر کسب‌وکاری که دارید پی برده باشید. همچنین توجه به این نکته که بازخوردهای مثبت و منفی ،در صورت پیگیری و رفع مشکلات احتمالی همواره موجب موفقیت خواهند شد و بر تعداد مشتریان وفادار می‌افزاید.

,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *