اهمیت پیامک در افزایش وفاداری مشتریان

اهمیت پیامک در افزایش وفاداری مشتریان

اهمیت پیامک در افزایش وفاداری مشتریان موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. تلفن‌های همراه در چند سال اخیر پیشرفت‌های بسیاری را به خود دیده‌اند.در حال حاضر امکانات بسیار گوناگون و متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.از طریق موبایل است که ما به ساعت، تقویم، عکس‌های شخصی، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری امکانات دیگر دسترسی پیدا می‌کنیم.در نتیجه وقت بسیاری را به استفاده از این دستگاه می‌گذرانیم. ضروری است که کسب‌و‌کارها نیز نسبت به این تغییرات آگاه باشند و واکنش درستی در مقابل آنها نشان دهند.اکنون که تلفن همراه تبدیل به یک وسیله شخصی شده ، تبلیغات شما نیز باید شخصی‌‌تر باشد. پس اگر تصمیم دارید با پیامک‌های خود یک رابطۀ شخصی میان برند و مشتری ایجاد کنید،با ما همراه  باشید.

چگونه وفاداری مشتریان را با پیامک افزایش دهیم ؟

اولین و مهمترین گام در افزایش وفاداری مشتریان با پیامک ، شناخت مشتریان می‌باشد.در گام‌ها بعدی می‌توانید با استفاده از داستان ‌سرایی در پیامک هدفمند و اختصاصی هر فرد ، به افزایش وفاداری آنها کمک کرد و اهمیت پیامک را درک کرد.

مشتریان خود را بشناسید

موفق‌ترین پیامک‌های تبلیغاتی آنهایی هستند که در یک سطح شخصی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند و آنها را ترغیب به حمایت از یک برند می‌کنند. اما چگونه می‌توان یک فضای صمیمی با مشتری ایجاد کرد؟ در قدم اول لازم است که در مورد مشتریان خود اطلاعات مفیدی را جمع‌آوری کنید. اگر که شما از مشتری فقط شمارۀ تلفن درخواست کنید، هیچوقت در مورد او چیزی نخواهید دانست و در نتیجه نمی‌توانید در پیامک خود صمیمی باشید. اما هر چقدر مشتری خود را بیشتر بشناسید، دست شما برای ایجاد پیشنهادهای مختص به او نیز بازتر خواهد بود. تا حدی که حتی بتوانید زمان ارسال خود را نیز با توجه به نیاز مشتری تنظیم کنید. به این ترتیب شما از تمام رقبای خود متمایز خواهید شد و این یعنی وفاداری بیشتر مشتریان!

وب سرویس ارسال پیامک از طریق پترن
مشاهده

پس هر چقدر بیشتر اطلاعات داشته باشید، بهتر می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی و پیامک‌های خود را هدفمند کنید.پیشنهاد می‌کنیم که برای شروع کمی وقت بگذارید و ببینید که چه اطلاعاتی در مورد مشتری برایتان مفید خواهد بود. سه مورد زیر احتمالاً در لیست هر کسب و کاری خواهد آمد:

نام مشتری: در پیامک‌های خود مشتری را به اسم خطاب کنید و به این ترتیب یک حس صمیمیت میان دو طرف به وجود آورید.

تاریخ تولد: تولد مشتری را به او تبریک بگویید و حتی یک تخفیف ویژه نیز به مناسب این روز ویژه برایش در نظر بگیرید.

علایق: مشتریان به کدام دسته از محصولات و خدمات شما علاقه دارند؟ پیامک‌های خود را با توجه به علایق آنها برایشان ارسال کنید.

پس از این می‌توانید با توجه به اطلاعاتی که از مشتریان دارید، آنها را به دسته‌های مختلفی تقسیم کنید و تنها پیامک‌های مربوط را به هر کدام از آنها ارسال کنید. مطمئن باشید که مشتری هم قدر این تلاش شما را خواهد دانست و به شما وفادار می‌ماند.

ارسال پیامک در قالب یک داستان

فرض کنیم که شما یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید. محمد یکی از مشتریان شما است که به اسکی علاقه بسیار زیادی دارد. با توجه به آنکه فصل اسکی پیش رو است، شما هم لوازم جدیدی برای اسکی آورده‌اید.البته احتمالش هست که محمد هم بخواهد لوازم جدیدی برای اسکی خریداری کند. درست است که سال پیش، او لوازم ورزشی خود را از فروشگاه شما خریده بود، اما بسیاری فروشگاه‌های دیگر نیز در محدوده شما کار می‌کنند. بنابراین مشخص نیست که او به شما وفادار خواهد ماند یا اینکه به سراغ مغازه‌های دیگر می‌رود. خوشبختانه شما سال پیش که محمد را ملاقات کردید، شماره او را گرفته بودید تا اخبار و پیشنهادهای خود را برایش ارسال کنید. به علاوه این موضوع را هم ثبت کرده‌اید که محمد به اسکی علاقه دارد، نه به فوتبال، تنیس یا هر ورزش دیگری.

ارسال پیامک زنده از طریق دکل همراه اول LBS
مشاهده

شما تصمیم می‌گیرید یک پیامک به مشتریان علاقه‌مند به اسکی خود بفرستید. به آنها خبر بدهید که لوازم جدیدی را برای فروش گذاشته‌اید. بنابراین با توجه به اینکه نام هر مشتری نیز در سیستم شما ثبت شده است، چنین پیامکی برای محمد ارسال می‌شود:

سلام محمد. فصل جدید اسکی پیش رو است! ما هم لوازم جدیدی برای آماده کردن تو داریم.

اهمیت پیامک در افزایش وفاداری مشتری با ایجاد احساس خاص بودن

هیچ شکی نیست که محمد تا همین جا بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است، زیرا شما او را به خاطر داشته‌اید. اما بگذارید یک گام فراتر برویم و کاری کنیم که او واقعاً احساس خاص بودن کند. ما یک تخفیف ویژه برای او در نظر می‌گیریم تا او تشویق شود به مغازه شما بازگردد و هر چه برای فصل اسکی نیاز دارد را از شما تهیه کند.

… با ارائه این پیامک در فروشگاه ۲۰% تخفیف مشتریان ویژه را دریافت می‌کنی.

محمد هم اکنون احساس می‌کند که یک پاداش خوب از شما دریافت کرده است و به این ترتیب شما هم یک مشتری وفادار برای خود به دست آورده‌اید. فقط با یک پیامک ساده.

کسب‌و‌کار شما و بازاریابی پیامکی

البته این اطلاعات فقط به کار یک فروشگاه نمی‌آید، بلکه در هر صنعتی می‌توان از پیامک برای ایجاد یک رابطه قوی با مشتری و افزایش وفاداری مشتریان استفاده کرد. پس چه شما صاحب یک رستوران هستید، چه یک موسسه آموزشی، چه هر کسب و کار دیگری، هیچوقت نباید قدرت یک پیامک درست را دست کم بگیرید. فراموش نکنید که ۹۸% از پیامک‌ها توسط مخاطبان خوانده می‌شود و اکثریت این پیامک‌ها نیز ظرف همان چند دقیقه اول باز می‌شوند. این دقیقاً همان دلیلی است که باعث می‌شود بازاریابی پیامکی اینچنین موثر باشد و اهمیت پیامک ملموس‌تر می‌شود..این نکته را هم در نظر داشته باشید که برترین ابزار در بازاریابی پیامکی ،سامانه پیامک می‌باشد.

کارت ویزیت الکترونیک
مشاهده

سامانه پیام کوتاه بازدید ایده قدرتمندترین ارائه‌دهنده پنل پیامک ، در جهت پیشرفت کسب‌و‌کارهای اینترنتی با پشتیبانی ۲۴ ساعته همیشه در کنار شماست.

, ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *