برگشت هزینه پیامک‌های ناموفق

برگشت هزینه پیامک‌های ناموفق (پیامک‌ های ارسال نشده)

برگشت هزینه پیامک‌های ناموفق (پیامک‌های برگشتی یا ارسال نشده) یکی از دغدغه‌های کاربران سامانه‌های پیامکی می‌باشد.آیا گزارشگیری از پیامک‌های ارسالی ممکن است و چه مزایایی دارد؟ هزینه پیامک‌های ارسال شده به بلک‌لیست برگشت داده می‌شود؟هزینه پیامک‌های نرسیده به گوشی چطور؟؟ کدام یک از اپراتورها (۰۲۱،۵۰۰۰،۳۰۰۰،۲۰۰۰،۱۰۰۰ و …) هزینه پیامک های برگشتی را عودت می‌دهند؟ در این مقاله به تمامی سوالات شما درباره عودت هزینه پیامک‌های ارسال نشده پاسخ می‌دهیم.

‎پیامک‌ برگشتی چیست؟

به آن‌دسته از پیامک‌هایی که به هر علتی همچون قطعی و یا اختلالات اپراتور همراه اول و یا مسدود شدن دریافت پیامک تبلیغاتی در تلفن همراه کاربر، پس از ارسال به دست کاربر و یا مشتری نرسد پیامک برگشتی و یا ناموفق گفته می‌شود.

هزینه این پیامک‌ها هر یک ساعت یکبار به حساب مالی پنل پیامک برگشت داده خواهد شد.

برگشت هزینه پیامک‌های ناموفق (پیامک‌ های ارسال نشده):

پیامک‌های ارسال‌نشده به دو گروه تقسیم می‌شوند.اول: پیامک‌هایی که به هر نحوی ارسال نشده‌اند .دوم : پیامک‌هایی که ارسال شده‌اند ولی Deliver نشده‌اند. مثلاً اگر یک شماره موبایل غلط باشد، برای مدت زیادی خاموش باشد، در لیست سیاه مخابرات باشد یا اصلاً به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه کامل برمی‌گردد.

پیامک‌های نرسیده به گوشی چطور؟

در مواردی که پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکل آنتن‌های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد، این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نمی‌شود.

اپراتور ۲۰۰۰ بین بقیه اپراتورها استثناست. یعنی کامل‌ترین هزینه بازگشت را دارد؛ ولی تعرفه پیامکی بالاتری هم به نسبت بقیه اپراتورها دارد.

گزارش‌گیری از ارسال پیامک (دلیوری):

با انجام گزارش گیری از پیامک های ارسالی علاوه بر مشخص شدن وضعیت ارسال و تحویل پیامک روی گوشی مخاطب، می توانید هزینه پیامک های ناموفق را با توجه به خط استفاده شده دریافت نمایید.

پنل پیامک برای گلستان
مشاهده

بعبارت دیگر : پس از ارسال پیامک‌های انبوه ، امکانی جهت مشاهده ی وضعیت پیامک های ارسال شده برای کاربران در سامانه‌های پیامکی وجود دارد.به این امکان مشاهده‌ی وضعیت ارسال یا همان دلیوری گفته می شود.

نکته : لازم به ذکر است در مورد کلیه خطوط، هزینه ای بابت بلک لیست از پنل کسر نمی شود.

ویژگی‌های بخش مشاهده دلیوری پیامک‌ها :

• امکان جستجوی یک شماره خاص در میان شماره‌ها
• امکان گرفتن خروجی اکسل به صورت کلی از کلیه دریافت‌ها
• امکان فیلتر وضعیت‌های ارسالی و گرفتن خروجی از شماره‌های فیلتر شده

وضیعت‌های ارسالی :

ارسال به اپراتور: ارسال شما در صف ارسال اپراتور قرار گرفته و  وضعیت آن در حال ارسال می باشد.

رسیده به گوشی : ارسال هایی که توسط اپراتور به دکل ارسال شده و شناسه ای جهت دریافت به اپراتور از دکل ارسال شده است.

رسیده به مخابرات : همان ارسال های رسیده به گوشی می باشند. با این تفاوت که شناسه‌ای از دکل به اپراتور ارسال نشده است و وضعیت آن به رسیده به گوشی تغییر نکرده است. البته در برخی مواقع وضعیت این ارسال ها رسیده به گوشی نبوده و به عبارتی ۹۰ درصد این ارسال ها رسیده به گوشی می باشند.

نرسیده به گوشی: ارسال ها توسط دکل انجام شده اما به دلیل نداشتن آنتن مخاطب ، خاموش بودن و یا غیر فعال بودن پیامک به دست وی نرسیده است. برخی مواقع نیز مشکل از دکل ارسال کننده ی پیامک می باشد.

نرسیده به مخابرات : این ارسال ها به اپراتور با موفقیت تحویل داده شده است. اما به دلیل بروز اختلال و یا دلایل نامشخصی ارسال به دکل انجام نشده و ارسال های این مخاطبین ناموفق می باشد. لازم به ذکر است هزینه ی این پیامک‌ ها به سامانه ها بازگشت داده نمی‌شود.

ارسال پیامک به بانک شماره موبایل مشاغل
مشاهده

لیست سیاه مخابراتی ( بلک لیست ) : شماره هایی که خود صاحبین خط ، خط خود را جهت دریافت پیامک های تبلیغاتی مسدود کرده اند. در سامانه پیام کوتاه بازدید ایده در صورت ارسال به خطوط ۱۰۰۰ و یا ۳۰۰۰ هزینه ی ارسال پیامک به این خطوط به سامانه بازگشت داده می شود.

برگشت هزینه پیامک‌های ناموفق پس از گزارش‌گیری از ارسال اس‌ام‌اس :

– در خطوط با پیش شماره ۰۲۱ (خطوط ثابت) و پیش شماره ۱۰۰۰ هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات بازگشت داده می شود. اما در مورد خطوط ۱۰۰۰۷۰ و ۱۰۰۰۰۱۳۹۳ هیچ هزینه ای بازگشت داده نمی شود حتی بلک لیست.

– در مورد خطوط DeliveryBase ۲۰۰۰ تنها بابت پیامک های رسیده به گوشی مخاطب، هزینه از پنل کسر می شود. اما در مورد خط Sendbase 2000 که همان خط ۲۰۰۰۴۰۰ می باشد، به این شکل نبوده و هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات بازگشت داده می شود.

– در مورد خطوط ۳۰۰۰ هزینه ای بابت پیامک های نرسیده به مخابرات از پنل کسر نمی شود.

در تمامی مواردی که قصد دارید از ارسال پیامک‌هایتان، گزارش‌گیری انجام دهید، لازم است به زمان مناسب برای این کار توجه داشته باشید.

بهترین زمان گزارشگیری از پیامک‌ها، جهت بازگشت هزینه پیامک‌های ارسال نشده :

در مورد همه ارسالها باید حداقل ۱۰ دقیقه از زمان ارسال بگذرد. اما چنانچه بخواهید هزینه پیامک‌های ناموفق مخصوصاً در مورد خطوط ۲۰۰۰ به صورت کامل عودت داده شود، باید ۴۸ ساعت بعد از ارسال، گزارش‌گیری انجام شود.

 در مورد سایر خطوط دو تا سه ساعت بعد از ارسال برای گزارش‌گیری، زمان مناسبی است. لازم به ذکر است که حتی المقدور عمل دانلود گزارش را نیمه شب انجام دهید. چرا که ترافیک سامانه حداقل می باشد.

تفاوت بازاریابی پیامکی وایمیل مارکتینگ
مشاهده

در مورد حداکثر زمانی که برای گزارشگیری فرصت دارید. لازم به ذکر است که گزارش‌ها به صورت هفتگی پاک می شوند. پس، قبل از گذشت یک هفته از زمان ارسال، باید دانلود گزارش را انجام دهید. البته در مورد خطوط ۳۰۰۰ گزارش‌گیری باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از ارسال انجام شود. درغیر‌این‌صورت گزارش توسط اپراتور حذف خواهد شد.

با تهیه پنل پیامک از سامانه پیام کوتاه بازدید ایده می‌توانید به ارسال پیامک تبلیغاتی حتی به خطوط بلک لیست اقدام نمایید. همانطور در این مقاله مطالعه نمودید بعد از ارسال پیامک و دریافت گزارش از وضعیت پیامک‌ها در صورت لزوم می‌توانید اقدام به برگشت هزینه پیامک‌های ناموفق یا ارسال نشده داشته باشید.در این صورت بودجه تبلیغاتی شما بهینه بکار گرفته خواهد شد.

, , , , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *