گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی پنل اس‌ام‌اس

گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی - وضعیت دلیوری پیامک در پنل اس‌ام‌اس

همان‌طور که می‌توانید از طریق گزارش دلیوری پیامک (Delivery Report) وضعیت اس‌ام‌اس‌های ارسالی را (آیا به دست مخاطب رسیده یا نه) چک کنید. در سامانه پیام کوتاه بازدید ایده هم امکان گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی و دریافتی یا اطلاع از وضعیت دلیوری پیامک در پنل اس‌ام‌اس برای کاربران تعریف شده است. با این تفاوت که پنل اس‌ام‌اس امکانات گزارش‌گیری و دلیوری بسیار گسترده‌تری دارد.

فرقی نمی‌کند که شما برای ارسال پیامک تبلیغاتی پنل اس‌ام‌اس تهیه کرده‌اید و یا ارسال پیامک انبوه را به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی واگذار کرده باشید. در هر صورت دریافت گزارشات ارسال پیام و دلیوری می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که پیامک شما با موفقیت ارسال شده است. در نتیجه یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید پنل اس ام اس و یا سفارش ارسال اس ام اس تبلیغاتی اطمینان از ارائه گزارشات ارسال می‌باشد.

گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی در پنل اس ام اس

برای بازاریابی و تبلیغات موفق در کسب‌و‌کار خود باید مرتبا بازخورد‌های خود را بررسی و ثبت کنید.اینگونه بهتر به نقاط ضعف و قوت خود در بازاریابی (مثلا ارسال پیامک متنی)پی می‌برید.پس در انتخاب سامانه پیامکی به امکان ارائه گزارش تحویل بسیار توجه کنید. پس از انتخاب سامانه پیامکی مناسب،به انتخاب اپراتور ( ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ ، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۰۲۱، …) و نوع ارسال توجه کنید.زیرا کیفیت اپراتورها در مورد مذکور متفاوت است و همچنین نوع ارسال ها نیز بی تاثیر نیست. (مثلا عدم گزارش دهی در ارسال سن و جنسیت)

گزارشات ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی باید شفاف و دقیق باشد. مثلا در گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی باید تعداد دقیق شماره موبایل‌هایی که پیامک را دریافت کرده‌اند،مشخص شود.همچنین تعداد شماره‌هایی که به دلیل مسدود بودن پیامک های تبلیغاتی اس ام اس تبلیغاتی شما را دریافت نکرده اند.بعلاوه افرادی که به دلایلی مانند خاموش بودن ،در دسترس نبودن و … پیامک شما را دریافت نکرده‌اند نیز باید مشخص باشد. اگر شما پنل اس‌ام‌اس خریداری کرده باشید، باید هزینه پیامک به افرادی که پیامک های تبلیغاتی آن‌ها مسدود بوده به پنل شما بازگشت داده شود.

نحوه استعلام سرشماره پیامکی
مشاهده

تمامی اپراتورها هزینه بلک لیست‌ها را بازگشت می‌دهند.هزینه پیامک های ارسال نشده مجدد به پنل شما بازگشت داده می‌شود. معمولا شماره موبایل‌های همراه اول تعداد بلک لیست‌های بالاتری نسبت به شماره موبایل‌های ایرانسل دارند. از طرف دیگر تعداد شماره‌های خاموش و غیرفعال ایرانسل بیشتر از همراه اول است.متاسفانه اپراتور ایرانسل هزینه پیامک‌های ارسال نشده را بازگشت نمی دهد.

نحوه دریافت گزارشات ارسال در انواع شیوه های ارسال پیامک

اپراتور همراه اول در همه شیوه های ارسال از جمله ارسال پیامک محله ای، منطقه ای،ارسال پیامک براساس کدپستی، پیامپ و براساس پیش شماره هزینه پیامک های ارسال نشده را بازگشت می دهد. این اپراتور فقط در ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت، گزارشات دلیوری پیام و بازگشت هزینه پیامک‌های نرسیده را ندارد. سامانه پیامکی بازدید ایده با ایجاد ماژول ارسال پیامک به تفکیک منطقه پستی و سن و جنسیت این مشکل را برطرف کرده است. در این روش با انتخاب هر سه فیلتر کدپستی،سن و جنسیت می توانید بعد از ارسال پیامک گزارشات دقیق ارسال پیامک را مشاهده نمایید.همچنین هزینه پیامک‌های ارسال نشده به حساب کاربری شما بازگشت داده می شود.

بر‌خلاف شماره موبایل‌های همراه اول تعداد بلک لیست های شماره های ایرانسل بسیار پایین است.اپراتور ایرانسل در هیچ کدام از روش های ارسال ،هزینه پیامک های نرسیده به گوشی را بازگشت نمی دهد. اما گزارشات دلیوری اس ام اس های ارسالی قابل مشاهده است.

در مورد ارسال به تفکیک سن و جنسیت نیز برای شماره های ایرانسل این امکان وجود دارد که تنها فیلتر های منطقه پستی و جنسیت را در ارسال به تفکیک کدپستی اعمال نمایید. روش دیگری که برای شماره های ایرانسل وجود دارد، ارسال پیامک بر اساس دکل BTS است که این روش هم گزارشات دلیوری و بازگشت هزینه ندارد. ارسال پیامک زنده همراه اول (LBS) که مشابه BTS می‌باشد،در حال حاضر به کلی از سمت همراه اول غیر فعال است.

سامانه پیام کوتاه چیست ؟
مشاهده

آموزش دریافت گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی در پنل اس‌ام‌اس

از منو سمت راست > گزارشات ارسال > گزارشات ارسال را انتخاب کنید. در صفحه باز شده برای مشاهده گزارشات ارسال هر پیام دکمه مشاهده روبرو پیام را کلیک کنید. در صفحه باز شده می توانید گزارشات دقیق ارسال اعم از زمان ارسال، هزینه ارسال، هزینه بازگشتی پیامک های ارسال نشده، مرحله ارسال و تعداد پیامک های ارسال شده و پیامک های ارسال نشده را مشاهده کنید.

آموزش وضعیت دلیوری پیامک در پنل اس‌ام‌اس

توجه داشته باشید که اگر پیامک تبلیغاتی انبوه خود را با اپراتور ۵۰۰۰ ارسال کنید، تعرفه شماره موبایل های ایرانسل نسبت به شماره موبایل های همراه اول با ۳۵ درصد افزایش قیمت تعرفه همراه است.

شرح وضعیت دلیوری پیامک در پنل اس‌ام‌اس

شرح این وضعیت ها بر اساس اپراتور ۳۰۰۰ (کاملترین گزارش دلیوری پیامک در پنل اس‌ام‌اس) است. همانطور که قبلا گفتیم این وضعیت ها در اپراتورها متفاوت هستن و ممکن اپراتوری اصلا گزارش تحویل صحیحی نداشته باشد.

۱ – وضعیت دریافت نشد

معمولا بلافاصله پس از ارسال به شما این وضعیت را نمایش می دهد. این وضعیت نشان دهنده این است که پیامک شما به سرور اپراتور ارسال شده ولی هنوز به دکل‌های مخابراتی تحویل داده نشده است.
این حالت در صورتی که اپراتور تاخیر نداشته باشد بعد از یک الی دو دقیقه به رسیده به مخابرات تغییر داده می شود. اما در صورتی که اپراتور دارای صف باشد و یا تاخیر داشته باشد حتی تا دو ساعت در این وضعیت باقی بماند.

۲ – رسیده به مخابرات

پس از خارج شدن پیامک ها از سرور اپراتور اس‌ام‌اس، پیامک به دکل مخابراتی تحویل داده می شود. پیامک شما در این لحظه منتظر تحویل به گوشی یا عدم دلیوری می باشد. این وضعیت در حالت عادی بیش از دو دقیقه زمان نمی برد.

پنل پیامک برای سمنان
مشاهده

۳ – نرسیده به مخابرات

این وضعیت خیلی کم رخ می دهد و زمانی اتفاق می افتد که دکل مخابرات مشکل داشته باشد.
در این زمان پیام شما ارسال نمی شود، در این مواقع در صورتی که از شما شارژ کسر شود، شارژ شما برگشت داده شود .

۴ – رسیده به گوشی

در این وضعیت، پیامک به گوشی مخاطب رسیده شده است.و شخص پیامک را دریافت کرده است .

۵ – نرسیده به گوشی

ممکن است خط خاموش و یا اصلا شماره اشتباه باشد.

۶ – بلک لیست

این شماره ها دریافت پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند.

گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی

نکته:
در صورتی که به شما گزارش دلیوری نمایش داده شد، اما هنوز پیام را دریافت نکرده اید، در ۹۹ درصد این مشکل از گوشی تلفن همراه شماست.با کمی صبر یا راه اندازی مجدد این مشکل رفع می شود.

گزارش‌گیری از پنل اس ام اس و ثبت بازخورد

ثبت فیدبک از پیامک

گاهی اوقات می خواهید بدانید که چند نفر از مشتریان به شما اهمیت می دهند یا به عبارت دیگر از مشتریان دائمی شما هستند! در اینصورت شما می توانید از مشتریانتان بخواهید که به شما پاسخ دهند. به عنوان مثال، با ارسال یک پیامک از آنها بخواهید، در صورتیکه تمایل به استفاده از محصولات و یا خدمات شما دارند، یک کلمه کلیدی مانند عدد یا کلمه “عضویت” را به شما ارسال کنند. بدین ترتیب شما از طریق گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی (تعداد پیامک‌های دریافتی) به این موضوع پی می برید.

نرخ تبدیل و اندازه گیری آن

برای بدست آوردن نرخ تبدیل (نرخ تبدیل مخاطب به مشتری) تعداد مشتریانی که از آنها بازخوردی دریافت کرده اید را بر تعداد پیامک های تجاری که ارسال کرده اید، تقسیم کنید.
به عنوان مثال فرض کنید شما ده هزار پیامک ارسال کرده اید، و تعداد مخاطبانی که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده اند ۱۰۰ نفر باشند، در این صورت نرخ تبدیل شما ۱۰% است.

چگونه اعضای خبرنامه پیامکی خود را افزایش دهیم ؟
مشاهده

میزان بازگشت سرمایه و اندازه گیری آن

اگر میخواهید میزان بازگشت سرمایه خود را از یک پیامک تبلیغاتی اندازه گیری کنید. باید سودی را که از مشتریان به دست آمده از این تبلیغات داشته اید، تقسیم بر هزینه کل تبلیغ کنید.

فرض کنید شما با ارسال ده هزار پیامک تبلیغاتی ۵۰ مشتری بدست آوردید.این مشتریان از شما یک میلیون خرید کرده اند. اگر نرخ ارسال پیامک را ۱۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم. بدین ترتیب میزان بازگشت سرمایه ۱۰ برابر است!

کلام آخر
فکر می کنم متوجه اهمیت گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی (وضعیت دلیوری پیامک در پنل اس‌ام‌اس) خود شده اید.یادتان باشد که ارزیابی نتیجه ارسال پیامک‌های تجاری واقعاً مهم است، در واقع لازم است بدانید چند نفر از مشتریان‌تان پیامتان را گرفتند تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید برای کمپین‌های پیامکی بعدی هم برنامه‌ریزی کنید.

, , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *