ماژول کدخوان در پنل پیامک

ماژول کدخوان پنل پیامک - تایید اصالت کالا و بررسی گارانتی

امروز می‌خواهیم در مورد قابلیت کدخوان سامانه پیامک ؛ که برای تایید اصالت کالا و بررسی گارانتی با کد خوان (بررسی شروع گارانتی )مورد استفاده شرکت‌ها، تولیدکنندگان، سازمان‌ها و… قرار می‌گیرد صحبت کنیم، با استفاده از کدخوان در پنل اس ام اس می‌توانیم اقدامات زیادی را انجام دهیم.در این مقاله سعی می‌کنیم، عمده‌ترین کاربردهای ماژول کدخوان پنل پیامک را توضیح دهیم.

کدخوان چیست؟

کارکرد کدخوان ساده است: کاربر به شما کدی را ارسال می‌کند، که سامانه پیامکی بازدید ایده اصالت آن را به صورت اتوماتیک تائید خواهد کرد. برای این منظور، کافی است کدهای مورد نظر خود را وارد سامانه کنید و مشخص کنید چه پیامک‌هایی در جواب کاربر اس‌ام‌اس شود.

بزرگترین دغدغه صاحبان صنایع، تولید کنندگان کالاهای مرغوب و برندهای معتبر این است که چگونه می‌توان با مشتریان واقعی کالای خود ارتباط مستقیم داشته باشند . آنها را از اصالات کالای خریداری شده مطلع سازند ( تایید اصالت کالا )، همچنین از سوءاستفاده افراد سودجو در جهت تولید کالای تقلبی و بی کیفیت با برندهای معتبر جلوگیری کنند.

از طرفی بتوانند مخاطبین خود را با راهکارهای جدید، اهدای جوایز از طریق قرعه کشی ترغیب به خرید بیشتر از تولیدات خود نمایند و شروع گارانتی محصول را از زمان خرید محصول انجام داد.

کاربرد کدخوان ؛ بررسی اصالت شماره سریال محصول و شروع گارانتی

  • تایید اصالت کالا؛ برای جلوگیری از فروش کالای تقلبی با برند شما
  • اطلاع رسانی پیامکی به مشتری برای زمان شروع تاریخ گارانتی محصول
  • ثبت و جمع آوری شماره موبایل استفاده کنندگان از محصول شما
  • راه اندازی سیستم قرعه کشی با کدهای مخصوص

اطمینان از اصل بودن محصول :

یکی از کاربردهای این ابزار، مطمئن کردن مشتری از اصل بودن یک محصول است. این قابلیت کدخوان یا گارانتی چک ، در حال حاضر در صنعت دارو کاربردی بسیار مهم و حیاتی دارد. زمانی که شما قصد خرید یک دارو را دارید، کافی است، کد پشت محصول را به سامانه پیامکی مربوطه ارسال کنید.

پنل پیامک برای تبریز
مشاهده

اصل بودن یا تقلبی بودن این دارو در قالب یک پیامک به اطلاع شما برسد.( تایید اصالت کالا)

بررسی تاریخ گارانتی محصول :

شما می‌توانید از کدخوان برای مطلع کردن مشتری نسبت به گارانتی یک محصول استفاده کنید. یعنی مشتری می‌تواند کد محصول را به شما ارسال کند، تا از گارانتی داشتن محصول اطمینان حاصل کند و حتی متوجه بشود که این گارانتی تا چه زمانی معتبر است.

برگزاری قرعه کشی بین خریداران :

یکی از کاربردهای ایجاد کدخوان برای زمانی است که می‌خواهید بین مشتریان خود یک قرعه‌کشی برگزار کنید. برای این منظور کافی است از مشتریان خود بخواهید کد محصولات خریداری شده را به خط اختصاصی شما ارسال کنند تا شماره آنها در سامانه شما ذخیره بشود و بتوانید بین آنها یک قرعه‌کشی برگزار کنید.

آموزش استفاده از قابلیت ماژول کدخوان پیامکی :

برای استفاده از گارانتی چک، در سامانه پیامک از منو سمت راست > امکانات پیشرفته > وارد بخش کدخوان پنل پیامک شوید، با کلیک روی دکمه جدید می توانید یک کدخوان ایجاد کرده و وضعیت کدهای ارسال شده، از سمت ارسال کننده پیامک را مشخص کنید.

آموزش استفاده از قابلیت کد خوان

مراحل ایجاد گارانتی چک در پنل اس ام اس

مرحله اول : ایجاد کدخوان و وارد کردن تنظیمات اولیه

زمانی که کد محصول صحیح است، زمانی که کد محصول اشتباه است، زمانی که کد محصول قبلا استفاده شده است، شما مشخص می کنید، در هر مرحله چه پیامکی ارسال شود و جالب است بدانید، که چون در سامانه پیامکی بازدید ایده شماره خدماتی در اختیار شما قرار میگیرد می توانید، به افرادی که حتی دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده اند، پیامک ارسال نمایید.

بعد از ایجاد کدخوان ( یا گارانتی چک )می بایست فایل اکسل شماره سریال محصولات را در ماژول کدخوان پیامکی  قرار دهید (این کدها به عنوان سریال محصولات چاپ شده و بر روی هر محصول نصب شده است)

ارسال پیامک با مودم سیمکارتی
مشاهده

با کلیک روی دکمه فایل کد می توانید کد ها را ثبت نمایید، کار تمام است از این به بعد می توانید از سیستم بررسی اصالت کالا پیامکی استفاده نموده و شماره موبایل مشتریان استفاده کننده از محصولات خود را داشته باشید.

برای اینکه مطمئن شویم، کالاهایی که در بازار توزیع می‌شوند و به دست مشتری می‌رسد اصلی هستند، می‌توانیم شماره سریال محصولات را از طریق فایل اکسل در سامانه پیامک قرار دهیم.

حال زمانی که مشتری (فرستنده کد سریال محصول) به سامانه پیامک سریال را ارسال می‌کند، چندین حالت بوجود می‌آید که باید به صورت اتوماتیک بررسی شود و پاسخ مناسب برای فرستنده پیامک ارسال شود.

صحت شماره سریال کالا تایید می‌شود؛ در این حالت به مشتری یک پیامک ارسال می‌شود ، که کالای شما اصلی بوده و تاریخ ضمانت محصول شما آغاز گردید.

صحت کالا تایید نمی‌شود؛ در این حالت سیستم به فرستنده پاسخ می‌دهد ،که سریال ارسال شده اشتباه است، برای ارسال مجدد کدفعال سازی دقت نمایید و حتی می‌توانید با این افراد تماس بگیرید تا متوجه شوید ،که فروشگاهی محصولات تقلبی شما را وارد بازار می‌کنند.
کدکالا تکرای است؛ شاید سریال ارسالی به سیستم صحیح باشد، اما از قبل این کد توسط فرد دیگری استفاده شده باشد ،در این حالت نیز باید به مشتری پیامک ارسال شود، که کد ارسالی شما تکراری است و قبلا استفاده شده است.

ایجاد کدخوان در سامانه پیامک

با استفاده از سیستم انتقال پیامک به url شما می‌توانید تاریخ شروع گارانتی محصولات را مشخص نمایید ، تا بعد از ارسال پیامک مشتری به شماره سامانه، سامانه به صورت اتوماتیک پیامک شما را از طریق وب سرویس اس ام اس به سایت و سرور ضمانت محصولات منتقل کند.

پنل پیامک برای اصفهان
مشاهده

در سیستم این تاریخ برای فعال شدن گارانتی ذخیره شود و مجددا از طریق وب سرویس و Api به کاربر پیامک ارسال شود، که ضمانت محصول شما آغاز شد و محصول شما از تاریخ ……… تا تاریخ …….. شامل گارانتی خواهد بود.

ماژول کد خوان یا گارانتی چک :

حتما شما نیز تاکنون محصولاتی را خریداری نموده اید، که کد گارانتی داشته باشند و با ارسال کد گارانتی به شماره اعلام شده از اصالت کالا خریداری شده خود، اطمینان حاصل کرده باشید.

آیا شخصی کد شما را بررسی کرده و به شما پاسخ داده است یا توسط برنامه نرم افزاری انجام می شود ؟

در پاسخ می توان گفت که این بررسی کد و ارسال پاسخ توسط ماژول کدخوان پیامکی  انجام می شود و تمام فرآیند به صورت سیستماتیک و پس از  ایجاد کدخوان صورت می گیرد .

ماژول کد خوان یا همان گارانتی چک یکی از کامل ترین و کاربردی ترین ماژول های سامانه ارسال پیامک بازدید ایده می باشد و کاربران بی شماری نیاز خود را با این قابلیت رفع می نمایند .

علاوه بر این شما با ایجاد کدخوان و راه اندازی کدخوان در پنل اس ام اس در حال جمع‌آوری بانک شماره موبایل مشتریان هستید، که به برند شما علاقمند هستند، بنابراین زمانی که محصول جدید رونمایی می‌شود، می‌توان از بانک شماره موبایل برای ارسال پیامک به علاقمندان استفاده کرد.

اگر از پنل اس ام اس نمایشگاه از سیستم کدخوان میتوان برای اهدا کارت قرعه‌کشی نیز استفاده کرد، شما باید کد صحیح را در فایل اکسل وارد سیستم کدخوان نمایید و بقیه کدهایی که بروی کارت قرعه‌کشی نوشته شده است، کدهای صحیح نبوده، اگر کاربر کد صحیح را به ماژول کدخوان ارسال کرد سیستم پاسخ دهد تبریک شما برنده شدید و برای دریافت با شرکت تماس بگیرید و اگر کدفرستنده اشتباه بود، سامانه پیامک، پاسخ دهد امیدواریم در قرعه کشی بعدی شما برنده شرکت ما باشید….

ارسال پیامک نظیر به نظیر (متناظر)
مشاهده

با ترکیب سیستم کدخوان و قابلیت وب سرویس سامانه پیامک شما می‌توانید کارهای مختلفی را با ماژول کدخوان پنل اس ام اس انجام دهید.

امکانات سامانه پیامکی اصالت کالا :

  • امکان ارسال و دریافت پیامک
  • تایید اصالت کالا، اعلام کد اشتباه و یا کد تکراری از طریق پیامک
  • متن اختصاصی برای هر محصول جهت پیامک تایید اصالت (برای مثال: گوشی HTC ONE شما اصل می باشد.)
  • نمایش تعداد کل محصولات وارد شده
  • تعریف کد استان (مشخص می کند پیامک از کدام استان ارسال شده است)
  • تعریف اتمام زمان گارانتی محصول با ماژول کدخوان پیامکی
  • امکان تولید کد تصادفی (عدد و حروف لاتین) و تولید سریال در سامانه برای هر محصول
  • امکان خروجی فایل XLS از کد تصادفی و سریال
  • گزارش‌گیری بر اساس نوع محصول، تعداد پیامک دریافتی و ارسالی و غیره
  • قرعه کشی افراد بر اساس امتیاز، تعداد ارسال پیامک و یا استانی
  • ذخیره خودکار تمامی شماره‌هایی که به سیستم پیامک ارسال می‌کنند.
  • نمایش تعداد محصولات خریداری شده (محصولاتی که مشتری کد محصول را به سامانه ارسال کرده است)
  • امکان سرچ شماره تلفن و متن پیامک با گارانتی چک
  • امکان فلترینگ پیامک‌های صحیح، نادرست و تکراری

برای درک بهتر کاربرد ماژول کدخوان پیامکی به مثال های زیر توجه بفرمائید :

شرکت های خودروسازی را در نظر بگیرید، که کارت گارانتی به خریداران خودرو می دهند و این خریداران می توانند با وارد کردن کد گارانتی خودرو خود، اطلاعات لازم مانند تاریخ پایان کارت گارانتی راجع به خودروی خود را کسب کنند و یا در قرعه کشی این محصول شرکت کنند.

شما تولید کننده محصولات شوینده می باشید و قصد دارید تا اطلاعات کامل و جامع تری را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. یا اینکه برای افزایش مشتریان قرعه کشی ترتیب بدهید.
به نمونه پیامک های ارسالی توجه بفرمایید:

ارسال پیامک صوتی
مشاهده

با آرزوی رضایت شما از محصولات ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات شرکت، کد های مربوطه را به شماره پیامک ……… ارسال نمائید :

پودر ماشین لباسشوئی کد ۲۰۴۱
پودر ماشین ظرفشوئی کد ۲۰۴۲
مایع ظرفشوئی کد ۲۰۴۳
شامپو بدن کد ۲۰۴۴
شامپو سر ۲۰۴۵
مایع دستشوئی کد ۲۰۴۶

در این صورت افراد می توانند با ارسال هر یک از این کدها، اطلاعات مربوط به هر کد را که قبلا توسط شما و با ایجاد کدخوان در پنل کاربری شما تنظیم شده است را دریافت کنند و شما گامی در جهت رضایت مندی مشتریان خود بردارید.

مشتری گرامی شما می توانید با خرید ۱۰ محصول از این شرکت و ارسال کدهای موجود بر روی این محصولات به شماره پیامک…………، در قرعه کشی ………….. تومانی ما شرکت نمائید.

با تشکر از خرید شما

بدین ترتیب شما علاوه بر افزایش محصولات ،باعث جذب بیشتر مشتریان نیز میشوید.

مزایای گارانتی چک را می توان به صورت زیر بیان کرد :

– ارسال خودکار و بدون دخالت افراد
– ارسال اس ام اس در هر ساعتی از شبانه روز
– عدم نیاز به پاسخگویی های مکرر برای سوالات تکراری
– صرفه جویی در وقت و هزینه

قبل از شروع، باید به این نکته توجه کنید که ماژول کدخوان پیامکی نمی‌تواند همزمان با ماژول‌های تحلیل‌گر، اضافه به لیست و منشی هوشمند بر روی یک خط فعال باشد. دلیل این موضوع، تشابه نحوه کار آنهاست. با اینحال استفاده همزمان این ماژول‌ها بر روی خطوط مختلف، مانعی ندارد.

, , , , , , , , , , , , , , , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *