چطور کد USSD راه اندازی کنیم؟

USSD چیست؟ نحوه راه اندازی و مزایای کد ussd برای کسب وکار

کد USSD یکی از مهمترین خدماتی است که در سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. از این رو قصد داریم، در این مقاله به سوالاتی که ذهن شما را در این زمینه به خود مشغول کرده مثل ” USSD چیست؟ ” ، ” انواع کدهای USSD ” و” نحوه راه اندازی و مزایای کد ussd برای کسب وکارها چگونه است؟ ” بطور کامل پاسخ دهیم.

رشد تکنولوژی در سال‌های اخیر کمک شایانی برای انجام بسیاری از کارها بصورت غیر حضوری و فقط با کمک تلفن همراه  به افراد نموده است.به‌عنوان‌مثال تا چند سال پیش افرادی برای انتقال وجه یا پرداخت قبوض باید به‌صورت حضوری به عابربانک مراجعه می‌کردند و این کار زمان زیادی را از آن‌ها می‌گرفت.

در حال حاضر اکثر این کارها تنها در کمتر از ۵ دقیقه به کمک موبایل قابل انجام است و در زمان کاربران صرفه‌جویی می‌شود.با توجه به مزایای این روش ،بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها در کنار تهیه پنل اس ام اس ، به فکر راه‌اندازی کد USSD برای کارت ویزیت الکترونیکی هم افتاده‌اند.

کد USSD چیست؟

آیا میدانید که شما هم روزانه چندین بار از این کدها استفاده می‌کنید؟ بله ! این کدها همان ستاره مربع‌هایی هستند که برای خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، دریافت موجودی سیم‌کارت، انتقال وجه و… از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

درواقع عبارت USSD همان مخفف کلمه Unstructured Supplementary Service Data است که توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این کدها توسط شرکت‌های مخابراتی (نظیر همراه اول، ایرانسل و رایتل) است که برای فروش شارژ به کاربران از آن استفاده می‌کنند.

نحوه انتقال پیامک دریافتی به URL
مشاهده

البته کد USSD کاربردهای دیگری هم دارد؛ به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید برای احراز هویت کاربران خود از این کدها استفاده کنید! این کار به شما کمک می‌کند تا کاربرانتان دقیقاً از همان خطی که در سایت شما ثبت کرده‌اند، هویت خود را احراز کنند و از ده‌ها مشکل دیگر در کسب‌وکارتان جلوگیری می‌کند.

مزایای کد ussd برای کسب وکارها

چرا استفاده از کد USSD برای کسب‌وکارها مفید است؟ اگر کسب‌وکاری دارید، حتماً این سؤال برایتان پیش می‌آید که چرا باید از انواع کدهای USSD ها استفاده کنیم.

کد مزایای ussd برای تجارت وکارها

استفاده از سرویس ussd رایگان است : استفاده از هر روشی هزینه های خاص خود را دارد ،حتی استفاده از  پنل پیامک هم هزینه های هر چند محدودی را تحمیل میکند.حال فرض کنید برای هر کاربر ۵ پیامک ارسال کنید و روزانه صدها نفر از خدمات شما به‌صورت پیامکی بهره‌مند شوند.

در این صورت باید هزینه‌ای را فقط برای ارسال پیامک به کاربران پرداخت کنید که با استفاده از USSD این هزینه کاملاً رایگان خواهد بود. البته در مواقعی هیچ‌چیز نمی‌تواند جای پیامک را بگیرد. اگر در شرایطی نتوانستید کد USSD را جایگزین پیامک کنید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه سامانه پیام کوتاه بازدید ایده است.

خرید شارژ بدون صرف زمان برای کاربران : از مزایای کد ussd این است که ،با استفاده از سامانه USSD شما به‌صورت کاملاً رایگان می‌توانید امکان تعامل کاربران با کسب‌وکارتان را برقرار کنید. البته گاهی اوقات مسئله تنها هزینه نیست! بلکه زمانی است که از کاربر می‌گیرد تا در مواقع نداشتن اعتبار، بخواهد شارژ خریداری کند.

سرعت بسیار بالا در نمایش اطلاعات : یکی دیگر از مواردی که اهمیت دارد، این است که سرعت کدهای USSD بسیار بالا است؛ حتی بالاتر از پیامک! گاهی اوقات اگر آنتن شما ضعیف یا اپراتور شلوغ باشد، پیامک دیر به دست شما می‌رسد اما USSD با این مشکلات روبرو نیست.

پنل پیامک برای کرج
مشاهده

آفلاین بودن مراحل استفاده از USSD : اولین و مهم‌ترین مسئله برای استفاده از کدهای USSD این است، که این کدها کاملاً به‌صورت آفلاین کار می‌کنند. درواقع این کدها تا زمانی که خطوط خدماتی یا سیم‌کارت شما آنتن داشته باشد، کار می‌کند و نیازی به اتصال به اینترنت نیست؛ بنابراین این کدها برای کسانی که در نقاط دورافتاده زندگی می‌کنند، بازهم کاربردی است.

امکان ثبت چندین شماره کارت در این سامانه به‌وسیله یک سیم‌کارت: یکی دیگر از مواردی این سامانه به شما ارائه می‌کند، امکان ذخیره چندین شماره کارت به کمک یک سیم‌کارت است.

مثلاً اگر خدمات فروش شارژ ارائه می‌کنید، ممکن است هر بار واردکردن شماره کارت کاربران شما را اذیت کند، اما در سامانه USSD دیگر این مشکلات وجود ندارد و کاربر به‌راحتی می‌تواند بعد از یک‌بار واردکردن شماره کارت، ازآن‌پس هر بار با یک عدد شماره کارت خود را وارد کند.

امنیت این سرویس برای کسب‌وکار و افراد: این سامانه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است! زیرا تنها راه نفوذ این است که شما به سیم‌کارت دسترسی داشته باشید و این مورد تا حد زیادی امنیت شما را بالا می‌برد. این مسئله باعث می‌شود تا افراد کلاهبرداری که از طریق ارسال پیامک انبوه اقدام به کارهای ناشایست می‌کنند، قادر به این کار نباشند.

این کدها همیشه در دسترس است و نیازی هم به بانک رفتن ندارید. از طرف دیگر ضریب امنیت استفاده از این کد بسیار بالاست و حتی لازم نیست از اطلاعات کارت بانکی، رمز پویا و CCV استفاده کنید.

کمک به بهبود خدمات الکترونیک و کاهش رفت‌وآمدهای درون‌شهری : هر کسب‌وکاری علاوه بر آنکه به تیم خود و مشتریان متعهد است، به سایر کاربران و افرادی که در آن شهر و کشور زندگی می‌کنند هم تعهد دارد. با توسعه ussd به‌راحتی می‌توانید خدمات الکترونیک را افزایش و عبور و مرور افراد را کاهش دهید!

یادآوری اقساط با پنل پیامک
مشاهده

بهره‌مندی تمام کاربران، حتی کسانی که موبایل ساده دارند: این روش تنها برای کاربران که موبایل هوشمند دارند، نیست! بلکه حتی افرادی که موبایل ساده دارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

همانطور که اشاره شد ،کد USSD بر اساس ارتباط با اپراتورهای موبایل یعنی ایرانسل، همراه اول و رایتل تعریف شده است. جالب است بدانید که مبنای کارکرد این کدها ذخیره نشدن اطلاعات در سرور است. این روش که با عنوان session based شناخته می‌شود ،بعد از دریافت درخواست کاربر به سرعت به آن رسیدگی می‌کند.این کدهای دستوری به چند دسته تقسیم می‌شوند:

انواع کدهای USSD

کدهای دستوری USSD به دو دسته مهم تقسیم می‌شوند. دسته اول این کدها مدیریت در سمت موبایل(PULL) (پشتیبانی شده در GSM2.94) و دسته دوم مدیریت در سمت شبکه(PUSH) (پشتیبانی شده در GSM3.9) است.

البته این را هم باید بدانید که انواع کدهای USSD برای تامین امنیت از استانداردها و مکانیزم‌های امنیتی شبکه GSM/UMTS استفاده می‌کند.

 و اما ، آیا جایگزین‌کردن کد USSD برای ارسال اطلاعات به کاربران بهتر از پیامک است؟در ادامه با ما باشید.

تفاوت SMS و USSD چیست؟

نحوه و شرایط انتقال اطلاعات و البته امنیت این انتقال از تفاوت‌های مهم پیامک و کد USSD است.تفاوت کد USSD با SMS این است، که در پیامک پیام شما ابتدا در اپراتور ذخیره می‌شود و مجدد برای کاربر موردنظر ارسال می‌شود.

اما کد USSD در همان لحظه محتوا را به کاربر نمایش می‌دهد و سرعت این کار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این کد را به‌نوعی می‌توان مانند خط دلیور بیس دانست! زیرا هر دو آن‌ها برای کاربران ارسال و خوانده می‌شود ،که البته باز هم شانس دیده شدن USSD خیلی بیشتر از پیامک است.

نوبت دهی پیامکی چیست؟
مشاهده

از طرف دیگر پیام کوتاه امکان ذخیره دارد ولی شما در صورت قطع بودن شبکه نمی‌توانید روند استفاده از USSD را متوقف یا ذخیره کنید و باید مجدد آن را شماره‌گیری کنید.

استفاده از اس ام اس فقط برای ارسال متن آن هم با ۷۰ کاراکتر است ولی برای USSD تا ۱۸۲ کاراکتر قابل استفاده است. در آخر این هم یادتان باشد که فقط پیامک به عنوان ارتباط مستقیم تلفن همراه با تلفن همراه پشتیبانی می‌شود.

شما این روزها تقریباً هر کاری را می‌توانید با کدهای دستوری انجام دهید و برای خیلی از امور مالی ساده نیازی به حضور در بانک و یا حتی مراجعه به عابربانک ندارید.پس با خیال راحت در این روزهای کرونایی در خانه بمانید و با کدهای دستوری، اینترنت بانک و موبایل بانک کارهای مالی، انتقال وجه، خرید شارژ و اینترنت را انجام دهید.

,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *