باشگاه مشتریان چیست؟

افزونه باشگاه مشتریان وردپرس ( باشگاه مشتریان پیامکی )

افزونه باشگاه مشتریان وردپرس یک پلاگین بسیار حرفه‌ای برای جمع آوری و ذخیره شماره موبایل کاربران سایت شما، در پنل پیامک می باشد. با جمع آوری شماره موبایل کاربران سایت به آسانی می توانید، اس ام اس مارکتینگ را به شیوه حرفه‌ای انجام دهید، شماره موبایل کاربرانتان را جمع آوری کرده هدفمند پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

شرکت های بزرگ مانند دیجی کالا، اسنپ، تپسی، ایرانسل و… همه از بازاریابی پیامک برای افزایش فروش استفاده می کنند.برای بازاریابی پیامکی می بایست نیاز مخاطب را بشناسید و بر اساس نیاز مخاطب پیامک تبلیغاتی را ارسال نمایید.

اگر کار شما فروش کتاب دانشگاهی است، ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به کل جمعیت یک شهر برای شما چندان موثر نیست، اما با رویکردی هوشمندانه شما می توانید شماره موبایل افرادی که از سایت شما خرید می کنند یا در سایت شما ثبت نام می کنند، را در سامانه پیام کوتاه بازدید ایده ذخیره کرده و در آینده پیامک تبلیغاتی به افرادی که شما را میشناسند و به محصولات و خدمات شما نیاز دارند ارسال نمایید.

ما افزونه باشگاه مشتریان وردپرس را توسعه دادیم که با افزونه پیامک ووکامرس و افزونه digits سازگار است و شماره موبایل مشتریان سایت شما یا افرادی که از طریق دیجیتس در سایت شما ثبت نام می کند، را به صورت اتوماتیک جمع آوری کرده و در پنل پیامک شما این شماره موبایل ها را ذخیره می کند.

حالا می توانید در زمان های مختلف، مثل زمان قعطی اینترنت، دوران کرونا و جمعه سیاه و… هر زمان که تخفیف ویژه ای گذاشتید به کاربران سایت خود اطلاع رسانی کنید و مطمئن باشید که این کمپین تبلیغاتی پیامکی بهترین کمپین تبلیغاتی در دوران زندگی شما خواهد.

انواع پنل اس ام اس
مشاهده

با نصب این افزونه اقدامات جمع آوری شماره موبایل مشتریان شما به صورت خودکار انجام می شود، در دنیای امروز مهمترین دارایی هر کسب و کاری جمع آوری اطلاعات مشتریان می باشد، که شما با این افزونه می توانید این فرایند را به صورت اتوماتیک و خودکار انجام دهید.

در حال حاضر شرکت ها از استراتژی های بازاریابی مختلفی استفاده می کنند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند و از آن مهم تر وفاداری مشتریان فعلی خود را افزایش دهند. برنامه های CRM ، ایجاد اتوماسیون بازاریابی و… همه در راستای حفظ مشتریان موجود طراحی شده اند. یکی از ایده هایی که در این زمینه مطرح شده و مورد استفاده قرار می گیرد، تشکیل باشگاه مشتریان است.

باشگاه مشتریان چیست و چرا راه اندازی آن منجر به افزایش فروش می شود؟

باشگاه مشتریان برنامه ای است که از طریق آن برای ایجاد وفاداری در مشتریان، مزایایی به گروهی از مشتریان شرکت اختصاص داده می شود. باشگاه مشتریان در اثر کنار هم گردآوردن مشتریان یک مجموعه و ثبت اطلاعات آن‌ها بوجود می‌آید.

اطلاعات آن‌ها که در یک بانک اطلاعاتی ثبت شده و می‌توان از این طریق برنامه ریزی های مدونی برای آنها انجام داد. به عبارت دیگر باشگاه مشتریان، بستری برای رفع نیازهای مشتریان، توجه ویژه به آنها و مدیریت صحیح ارتباط با آنها است.

این ایده، ابزاری نسبتاً جدید است که توسط برخی از شرکتهای تجاری استفاده می‌شود و مشتریان فعلی و آینده نگر را با انگیزه‌ های ویژه‌ ای برای پیوستن به این باشگاه تشویق می‌کند. این انگیزه ها و مزایا در قالب کوپن، محصولات رایگان، امتیازات ویژه در شرکت های دیگر و…. ارائه می شوند. افزونه باشگاه مشتری، مشتریان را برای خرید از شرکت شما تشویق می کند.

ارسال پیامک گروهی
مشاهده

افزونه باشگاه مشتریان یا وفاداری مشتریان چیست؟

چرا ایجاد باشگاه مشتریان برای کسب و کار شما مفید است؟

اگر آمارهای مربوط به بازگشت مشتریان را تحلیل کنیم، می توانیم به این سوال پاسخ دهیم. آیا می دانید هزینه های جذب یک مشتری جدید حدود ۶ برابر بیشتر از هزینه های فروش محصولات به مشتریان موجود است؟

علاوه بر این، مشتری فعلی شرکت ۶۰ درصد بیشتر از یک مشتری جدید خرید می کند. البته این داده ها به کل مشتریان شرکت اشاره دارد و زمانی که در مورد اعضای باشگاه مشتریان صحبت می کنیم ،این آمار و ارقام وضعیت بهتری نیز دارند. یک کسب وکار معمولی که موفق شده است ۵ درصد نرخ بازده مشتریانش را افزایش دهد، از افزایش ۹۵ درصدی در سود خود، که به واسطه ایجاد باشگاه مشتریان ایجاد شده است، لذت خواهد برد.

آیا کسب و کار شما برای ایجاد یک باشگاه مشتریان مناسب است؟

وقتی اعداد و ارقام را بررسی می کنیم، کاملا واضح است که ایجاد باشگاه مشتریان تلاشی مثبت و سودآور است، اما آیا هر کسب و کاری برای ایجاد باشگاه مشتری مناسب است؟

نمونه هایی از شرکت های گوناگون وجود دارد که ایده ایجاد باشگاه مشتری برای آنها موثر نبوده است. این موارد شرکت هایی هستند که مشتریان آنها به صورت نامنظم و نامتناوب خرید می کنند. نمونه هایی از کسب وکارهایی که برای راه اندازی باشگاه مشتریان پیامکی مناسب نیستند، شرکت های فعال در زمینه بازسازی مسکن و وکلای دادگستری می باشند.

جمع آوری اطلاعات اولیه و تشکیل باشگاه مشتریان

یک مرحله مهم در مدیریت باشگاه مشتریان موفق، مرحله برنامه ریزی اولیه است. اولین کاری که باید انجام دهید، جمع آوری داده ها درباره عادت های خرید مشتریان فعلی خود است. اولین گام پیدا کردن ۱۰٪ – ۲۰٪ از سودآورترین مشتریانتان است که طبق آمار، ۸۰٪ از سود شما را تشکیل می دهند.

بهترین روش های جمع آوری شماره موبایل مشتریان
مشاهده

اگر کسب و کار شما سیستم CRM را اجرا کرده باشد، تلاش برای یافتن مشتریان سودآور تسهیل خواهد شد. پس از اینکه پروفایلی از مشتریان مورد علاقه خود را ایجاد کردید، باید یک برنامه مناسب برای نیازهای آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه جواهرات متوجه شود که بهترین مشتریانش، یک قطعه الماس خاص را خریداری می کنند، باید مزیت باشگاه مشتریان و موارد تشویقی خود را در ارتباط با آن محصول قرار دهد.

همواره توصیه می شود از یک سیستم ساده و ساختاریافته استفاده کنید. به محض اینکه مشتری به حد مشخصی از خرید میرسد، مزایایی را که توسط شما تعریف شده است، دریافت می کند. هرچقدر سیستم ساده تر و درک آن راحت تر باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت.

شما باید توجه زیادی به آنچه که مشتری در ازای وفاداری به کسب و کار شما کسب می کنند، داشته باشید. باشگاه مشتریانی که ارزش واقعی را به مشتریان ارائه نمی دهد، نمیتواند مشتریان را به سمت خود برگرداند و منجر به وفاداری آنها نمی شود.

مشتری باید در مورد باشگاه مشتریان و مزایای آن آگاهی داشته باشد

آگاهی مشتریان از وجود باشگاه مشتریان و شناخت آنها از ارزشهایی که باشگاه برایشان فراهم می کند، مبنایی برای موفقیت باشگاه مشتریان است. برای مثال، سوپرمارکت ها و فروشگاه های مد و فشن، از صندوق داران خود می خواهند که از خریداران بپرسند، آیا آنها عضو باشگاه هستند یا نه؟ و اگر عضو نیستند صندوقداران سعی می کنند با تشریح مزایای عضویت در باشگاه، خریداران را برای پیوستن به باشگاه مشتریان متقاعد کنند.

پنل پیامک برای فروشگاه های اینترنتی
مشاهده

از تمام ابزارهایی که در کسب و کار دارید استفاده کنید، تا به مشتریان خود یادآوری کنید ،که باشگاه مشتری وجود دارد و برای آنها مناسب است. برخی از ابزارهایی که می توانید استفاده کنید عبارتند از : وب سایت شرکت، لیست های توزیع، پیام های صوتی و موارد دیگر. در حال حاضر برخی بانک ها و شرکت ها در ایران نیز باشگاه مشتریان را تشکیل داده اند.

یادگیری عادت های خرید و بهبود مستمر آن ها

یکی از مزایای واضح باشگاه های مشتریان ، علاوه بر افزایش سودآوری، جمع آوری حجم زیادی از داده های مرتبط با رفتارها و عادات خرید بهترین مشتریان شما است. در واقع افزونه باشگاه مشتریان همچون معدنی از اطلاعات است، که به شما اجازه می دهد، تصمیماتی را اتخاذ کنید، که در کوتاه مدت برای شما منجر به نتیجه می شود.

به عنوان مثال می توانید ببینید چگونه شعبه های یک سوپرمارکت زنجیره ای با ارسال کوپن های سفارشی به با ارزش ترین گروه های مشتریان خود، از اطلاعات جمع آوری شده درباره مشتریان خود استفاده می کنند.

پس از ایجاد یک باشگاه مشتری در شرکت خود، باید به طور مداوم به یادگیری عادت های خرید مشتریان خود بپردازید و زمانی را برای بهینه سازی آنها اختصاص دهید. با استفاده از این اطلاعات راحت تر میتوانید کمپین های بازاریابی خود را مدیریت کنید.

با استفاده از این ماژول باشگاه مشتریان می توانید به شماره های بلک لیست مخابرات ارسال پیامک انجام دهید . شماره های بلک لیست خطوطی هستند، که دریافت پیامک تبلیغاتی توسط خود فرد مسدود شده است و پیامک خدماتی دریافت می کند همانند پیامک بانک ، بیمه و …

چگونه اعضای خبرنامه پیامکی خود را افزایش دهیم ؟
مشاهده

نکاتی در مورد ماژول باشگاه مشتریان :

شماره ۱ : استفاده از ماژول باشگاه مشتریان برای افرادحقیقی یا حقوقی امکان پذیر می باشد و با این روش تمامی افراد می توانند برای مخاطبان و مشتریان خود sms ارسال نمایند .

شماره ۲ : مسولیت ارسال پیامک تبلیغاتی با استفاده از این ماژول بر عهده شخص صاحب پنل می باشد.

شماره ۳ : خط خدماتی باشگاه مشتریان دریافت نداشته و تنها ارسال پیامک انجام می شود .

شماره ۴ : نکته حائز اهمیت این است که محتوای پیامک شما بایستی فقط خدماتی باشد و به افرادی ارسال پیامک انجام دهید ،که شما را بشناسند و تمایل به دریافت پیامک از شما را داشته باشند .

همه موفقیت کسب و کار شما بستگی به یک عامل دارد و این عامل اصلی چیزی نیست جز “مشتری

در تمام کلاس های بازاریابی اعلام می شود که ارزش هر بیزینس به اطلاعات جمع آوری شده از مشتریانش، مثل شماره تماس، آدرس ایمیل و … است. افزونه باشگاه مشتریان در این امر میتواند برای شما بسیار مفید باشد.

, , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *