در این مطلب به بررسی جدیدترین تکنیک های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی ( Digital Marketing ) در ایران وجهان  میپردازیم.شما میتوانید پس از مطالعه این مقاله روش های بازاریابی دلخواه ، و متناسب با کسب وکار وبودجه خود را انتخاب کنید.

بازاریابی یک تخصص و یک علم است که مانند سایر علوم روز به روز با توجه به شرایط زندگی انسان‌ها تغییر می‌کند. با توجه به این موضوع، کسب و کارهایی موفق خواهند بود، که از متخصصان حرفه‌ای کمک گرفته یا همیشه در حال مطالعه و یادگیری جدیدترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا باشند.

موفیقت چیزی جز افزایش درآمد نیست و افزایش درآمد نیز با افزایش مشتریان حاصل می‌شود. اما نکته مهم این است برای جذب مشتری باید برای آنها ارزش قائل بود و سعی در برقراری ارتباط به بهترین نحو با مشتریان کرد. به همین دلیل یادگیری روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی بسیار مهم است.

گام اول در انواع تبلیغات اینترنتی :

برای اینکه بتوانید نظر مخاطبان را جلب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید، باید ابتدا به خوبی آنها را بشناسید. پس هر کسب و کاری باید مشتریان خود را بشناشد. سپس با شناخت حاصل شده طی تجربه و تحقیق، پرسونا تدوین کرده و در انتها از انواع روش های بازاریابی مثل بازاریابی درونگرا، بازاریابی برونگرا، بازاریابی حسی و … استفاده کند.

پس فرقی نمی‌کند، از چه روش های بازاریابی استفاده می‌کند .چه در روش‌های سنتی و چه در روش‌های جدید تدوین پرسونای مشتری گام اول در تبلیغات و بازاریابی است.

شاید ندانید پرسونا چیست؟ به همین دلیل بهتر است مطالعه گسترده‌ای در این زمینه داشته باشید. اما به زبان ساده تمام ویژگی‌هایی اعم از سن، جنسیت، شغل، تحصیلات، کار، هدف‌ها، آرزوها، ترس‌ها و … که برای مخاطب هدف تعیین کرده و بر اساس آن استراتژی بازاریابی تعیین می‌شود را پرسونا می‌گویند.

با تکامل تکنولوژی هوش مصنوعی، تکنیک های بازاریابی در سال 2020 تحول جدی را تجربه خواهند کرد. شخصی سازی در فعالیت های بازاریابی با کمک نرم افزار CRM افزایش پیدا می کند و شبکه های اجتماعی همچنان نقش پررنگی در فروش محصولات ایفا خواهند کرد.

تمرکز بر شخصی سازی در بازاریابی و تبلیغات :

تبلیغات شخصی سازی شده یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی ( دیجیتال مارکتینگ ) است، که در آن بازاریابان ویژگی های کاربر و رفتارهای آنلاین او را ردیابی می کنند، تا پیام های تبلیغاتی را شخصی تر و هدفمند تر تولید کنند.

با شخصی سازی در فرایند بازاریابی، یک تبلیغ کننده می کوشد ، پیام بازاریابی خود را با نیازهای منحصر به فرد یک مشتری خاص تنظیم کند. بازاریابی شخصی سازی شده معمولاً یک بازار هدف گوشه ای پر درآمد را مد نظر قرار می دهد.

استفاده از نرم افزار CRM :

یک راه مناسب برای مطالعه رفتار مشتریان و بکارگیری تکنیک های بازاریابی شخصی سازی شده، استفاده از نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان است.

تعریف نرم افزار CRM :

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) می تواند از روش های مختلفی به شخصی سازی کمپین های بازاریابی کمک نماید. نرم افزار CRM با جمع آوری کامل داده های مشتریان و سطح بندی مشتریان می تواند در زمان مناسب به آن ها پیشنهادات فروش مناسب ارائه دهد و نرخ تبدیل مشتریان را افزایش دهد. پس از مدتی می توان از داده های جمع آوری شده برای پیش بینی فروش و یا طراحی پلن مارکتینگ دقیق تر نیز استفاده نمود که چنین ویژگی هایی در نرم افزار CRM فارسی دانا ایکسارم نیز به خوبی گنجانده شده است.

بازاریابی تجربه مشتری (CX Marketing) :

بازاریابی تجربه مشتری به تکنیک های بازاریابی گفته می شوند که تجربه مشتری را در مرکز روش های بازاریابی و تبلیغات خود قرار می دهند و تلاش می کنند از این طریق تجربه مشتریان را بهبود دهند. هدف اینگونه روش های بازاریابی  و تبلیغات برداشتن تمرکز تیم بازاریابی از روی فروش محصولات و شروع به برآورده کردن انتظارات مشتری و اهمیت دادن به تجربیات آنها است.

برخی از مدیران ارشد هنوز هم سوالاتی مانند تجربه مشتری چیست؟ یا CRM چیست؟ را می پرسند و از اهمیت بالای این روش های آگاه نیستند که در واقع وظیفه مدیر بازاریابی است تا آن ها را از اهمیت این روش ها مطلع کند.

معرفی بهترین روش های بازاریابی  از طریق تبلیغات شخصی سازی شده

معرفی جدیدترین تکنیک های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی ( دیجیتال مارکتینگ ) :

پس از اینکه پرسونا مخاطب را تدوین کردید و استراتژی بازاریابی را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب روش‌های بازاریابی می‌رسد. در ادامه جدیدترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا را معرفی می‌کنیم.

چه افرادی واقعا سرشان شلوغ است و چه افرادی تظاهر می‌کنند
مشاهده

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو:

برای اینکه بتوانید در دنیای اینترنت بازاریابی و تبلیغات ( دیجیتال مارکتینگ ) خوبی داشته باشید و از رقبای خود پیشی بگیرید، اولین قدم طراحی سایت است. شما باید یک سایت داشته باشید تا مشتریان از سراسر کشور یا سراسر جهان با شما آشنا شوند، به شما اعتماد کنند و تبدیل به مشتری شوند. به علاوه تبلیغ در سایر سایت‌های معتبر نیز بدون داشتن یک سایت خوب برای کسب و کارتان بیهوده است.

سئو چیست؟

بعد از طراحی سایت شما باید توسط مخاطبان زیادی دیده شوید و اینکار با بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو (سئو) صورت می‌گیرد. به ساده ‌ترین شکل ممکن می‌توان گفت تعدادی کلید واژه مهم مربوط به کسب و کارتان را که مخاطبانتان در گوگل جستجو کرده را انتخاب می‌کنید و روی آنها کار می‌کنید تا در جستجوی کاربران در صفحه اول گوگل باشید و آنها با کسب و کارتان آشنا شوند.

بازاریابی بر اساس تجربه مشتری :

در این روش ،همانطور که در بالا شرح داده شد ،تجربه مشتری، در اولویت قرار گرفته و سعی در بهبود تجربه مشتری خواهد بود. در واقع به جای اینکه هدف فروش بیشتر محصولات باشد، هدف رضایت مشتریان و توجه به انتظارات و تجربیات آنها خواهد بود. در این صورت مشتریانی وفادار خواهید داشت، که برای شما مشتریان جدیدی پیدا می‌کنند و هر کدام ممکن است مثل یک بازاریاب برای شما عمل کنند.

برای مثال پشتیبانی خوب، نظرسنجی درباره عملکرد هر یک از بخش‌های کسب و کار و … از راه‌های این روش هستند.

بازاریابی محتوایی :

محتوا هنوز هم پادشاه است. پس از بازاریابی محتوایی غافل نشوید. این روش دیر به نتیجه می‌رسد ، اما کم هزینه است و نتایجی خوب و ماندگار خواهد داشت. در این روش شما باید انواع محتوا اعم از متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی، اینفوگرافیک و … تولید کرده و در سایت و شبکه‌های اجتماعی کسب و کارتان منتشرمی‌کنید.

در این صورت مخاطبان وقتی به دنبال جواب یک سوال یا تحقیق در مورد یک موضوع هستند با محتوای شما رو به رو شده و از طریق آن با شما آشنا می‌شوند. بازاریابی محتوایی در سئو سایت نیز تأثیر قابل توجهی داشته و باعث می‌شود مخاطبان بیشتری از طریق موتور جستجوی گوگل جذب کنید. فقط کافی است رضایت مخاطب را هدف قرار داده و محتوایی ارزشمند تولید کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با قابلیت سفارش آنلاین و پرداخت اینترنتی !

اگر محصولات و خدمات شما قابلیت فروش آنلاین را دارد به شما توصیه میکنیم، در اولین فرصت سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به یک شرکت طراحی وب معتبر بدهید . راه اندازی فروشگاه آنلاین به کاربران شما و نمایندگان و بازاریابان محصولات وخدمات شما کمک میکند، تا حتی در دور افتاده ترین شهرها امکان بازارسازی برای شما وجود داشته باشد .

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی در حدود یک / صدم هزینه راه اندازی یک نماینده فروش و یا یک / هزارم هزینه راه اندازی یک شعبه رسمی خواهد بود.

بهترین زمان برای افزایش رتبه سایت در گوگل یا یاهو و سایر جستجوگر ها ؛ حداقل 2 ماه پس از طراحی سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی است . پس از راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی اولین گام افزایش رتبه و رنک سایت یا فروشگاه اینترنتی در موتورهای جستجوگر معتبر دنیا میباشد .

بهینه سازی سایت با هدف افزایش رتبه صفحات سایت در نتایج جستجوی کاربران در گوگل ؛ یاهو ؛ بینگ و . . سایر جستجوگر ها میباشد، که این افزایش رتبه موجب افزایش بازدید سایت یا افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی و در نهایت موجب افزایش تاثیرگذاری تبلیغات و بازاریابی (  دیجیتال مارکتینگ )از طریق وب سایت در فضای مجازی میباشد .

اس ام اس مارکتینگ :

هم زمان با راه اندازی وب سایت خود یک پنل ارسال پیامک دارای بانک شماره موبایل کشوری ،شامل شماره موبایل مشاغل طبقه بندی شده و بانک شماره موبایل محله ها با تفکیک کد پستی را تهیه کنید . ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره موبایل محدوده ای خاص و یا شماره موبایل مدیران صنفی خاص در زمان مناسب و با متن مناسب در افزایش فروش و توسعه بازاریابی شما تاثیرگذار است .

” انتخاب پنل اس ام اس مناسب مهم است !”

برای ارسال پیامک انبوه یا تهیه پنل ارسال اس ام اس به شرکت های ارائه دهنده سیستم های ارسال پیامک مراجعه کنید. ترجیحا از سایت های تبلیغاتی و یا وبلاگ ها و یا اشخاص،  اینگونه پنل های پیامک را خریداری نکنید . بهتر است تمام پیامک های شما واقعا ارسال شود، تا اینکه فریب قیمت کمی پاینتر را بخورید و بیش از نیمی از پیامک های شما ارسال نشود . اغلب وبلاگ ها و سایت های نامعتبر با قیمت های بسیار پایین جلب توجه میکنند ولی تبلیغ با این شیوه نتیجه معکوس خواهد داشت. اس ام اس مارکتینگ از روش های بازاریابی جدید و کاربردی است.

افزایش بهره‌وری کارمندان با یک تمرین روزانه
مشاهده

بازاریابی در شبکه های اجتماعی :

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است. سعی کنید در تمام شبکه‌های اجتماعی که برای کسب و کارتان مناسب است، اکانتی فعال داشته باشید، تا مخاطبان بیشتری به دست آورید. در هر شبکه با توجه به سلیقه مخاطبان همان شبکه اجتماعی محتوا تولید کرده و سعی کنید، تعامل خوبی با آنها داشته باشید تا به شما اعتماد کنند.

حضور در شبکه‌های اجتماعی باعث آگاهی از برند شما توسط تعداد زیادی از مخاطبان خواهد بود پس این روش را بی‌اهمیت تلقی نکنید.

ایمیل مارکتینگ :

یکی از راه های ( دیجیتال مارکتینگ ) می باشد. ایمیل مارکتینگ نیاز به تخصص دارد، زیرا در صورتی که اصولی و درست انجام نشود، می‌تواند مخاطبان را فراری دهد یا آنها را از شما بیزار کند. در ایمیل مارکتینگ شما ایمیل‌هایی را با اهداف مختلف برای گروه خاصی از کاربران ارسال می‌کنید.

اما اینکه برای چه گروهی در چه زمانی درباره چه موضوعی و چگونه ایمیل ارسال کنید که منجر به باز شدن ایمیل شود نیاز به یادگیری و تجربه دارد.

شاید فکر کنید با این شرایط باید بی‌خیال ایمیل مارکتینگ شوید. ولی بازاریابی ایمیلی اگه درست انجام شود ،بسیار کم هزینه و تاثیرگذار خواهد بود. پس بهترین کار این است که یک متخصص برای این کار استخدام کنید.

پرطرفدارترین تکنیک های تبلیغات اینترنتی

رپورتاژ آگهی :

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات است، که اصلاً شبیه به تبلیغات نیست. شما باید یک محتوای ارزشمند و مفید تولید کنید و در سایت‌هایی که مخاطبان هدف شما وجود دارد منتشر کنید، دراین میان نیز یک اشاره کوچک و غیرمستقیم به کسب و کار خود کنید. البته رپورتاژ آگهی برای سئو سایت شما نیز می‌توانید مفید باشد، زیرا لینک‌هایی دائمی و باکیفیت از رپورتاژ دریافت خواهید کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ و تاثیر آن در تبلیغات اینترنتی :

با وجود تغییرات در تکنیک های بازاریابی در سال 2020 ، روش های بازاریابی ارجاعی همیشه یکی از مؤثرترین استراتژی های بازاریابی باقی خواهند ماند. اگر دوست شما برای رفع نیازتان خرید یک محصول یا خدمات را به شما توصیه کند، به احتمال زیاد به او اعتماد می کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ هم دقیقا به همین شکل کار می کند، البته مقیاس آن بسیار بزرگتر است. اینفلوئنسرها یا افراد تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی، مجموعه ای از فالوورها یا دنبال کنندگانی دارند، که به آنها اعتماد می کنند. بنابراین وقتی آنها به طرفداران خود می گویند که محصولات شما عالی است، احتمال اینکه مخاطبانشان به خریداران شما تبدیل شوند بسیار بالا می رود.این نوع تبلیغات بیشتر در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

افرادی با تولید محتوای خوب توانسته‌اند، فالورهایی در حد چندهزار تا چند میلیون نفر داشته باشند. شما فقط باید صفحه مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کرده و درخواست تبلیغات خود را به آن صفحه بدهید.

اصولاً این روش هزینه بالایی دارد به همین دلیل برای کسب و کارهای کوچک توصیه می‌شود ،از میکرو اینفلوئنسرها استفاده شود.

تبلیغات بنری :

تبلیغات بنری در دنیای مجازی درست مانند روش‌های سنتی وجود دارد. با این تفاوت که بنرها در اینترنت و در سایت‌های پربازدید قرار خواهند گرفت.

این بنرها می‌توانند در میان مطالب مهم سایت یا در حاشیه سایت قرار بگیرند. نکته مهم طراحی یک بنر خوب است، به طوری که توجه مخاطب را جلب کرده و باعث بشود روی بنر شما کلیک کرده و به سایت شما منتقل شود.

اگر قدرت پرداخت هزینه های سنگین را ندارید ،میتوانید تبلیغات بنری خود را توسط سایت های تبلیغات کلیکی انجام دهید، تا تبلیغات شما با هزینه مورد نظر شما در چندین سایت پربازدید نمایش داده شود ؛ این سیستم تبلیغات در بسیاری از کشور ها توسط شرکت گوگل و با عنوان ( گوگل ادوردز و گوگل ادسنس ) انجام میشود و در ایران توسط شرکت ویرلن انجام میشود.

جستجوی صوتی در تبلیغات اینترنتی :

در سال 2020 بازاریابان دیجیتال دیگر نمی توانند جستجوی صوتی را نادیده بگیرند. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی سایت خود برای جستجوی صوتی انجام دهید، اما شاید مهمترین تغییر شامل استفاده از کلید واژه های بلند مانند “نحوه درست کردن قهوه ترک” به جای کلمه کلیدی کوتاهی مانند “قهوه ترک” باشد.

محتوای صوتی هر نوع مطلب منتشر شده یا اطلاعاتی است، که از طریق گوش دادن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع محتوا شامل هر نوع سرگرمی شنوایی یا روش های بازاریابی و تبلیغات مانند پادکست ها و کتابهای صوتی است.

چگونه فعالیت‌های عمومی و اجتماعی شرکت را معرفی کنیم
مشاهده

بر خلاف قالب های محتوایی ویدیویی یا متنی، از محتوای صوتی می توان به صورت منفعلانه نیز استفاده نمود، یعنی به راحتی در حین انجام کارهای دیگر مانند پیاده روی، رانندگی و … قابل استفاده است.

بازاریابی ویدیویی :

اگر ارزش یک عکس هزار کلمه باشد، یک فیلم چقدر با ارزش است؟ این اساس و منطق بازاریابی ویدیویی است، یکی از مهمترین تکنیک های بازاریابی ( دیجیتال مارکتینگ ) در سال 2020 استفاده از ویدیو مارکتینگ در برنامه بازاریابی شرکت است.

بازاریابی ویدیویی - ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی را می توان برای مقاصد مختلف از ایجاد گزارش مشتری، تبلیغ برند، خدمات یا محصولات خود استفاده کرد. علاوه بر این، بازاریابی ویدیویی می تواند به عنوان واسطه ای برای آموزش نحوه استفاده، ترویج توصیفات مشتری و ارائه محتوای ویروسی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ساده سازی در مجوز نمایندگی های اینترنتی محصولات و خدمات !

جدیدترین شیوه بازاریابی الکترونیکی که در ایران نیز استقبال شده است ، ساده سازی پذیرش نمایندگی فروش به شرکت ها و موسسات و یا حتی اشخاص است . در این روش شرکت اصلی برای نماینده فروش یک وب سایت استاندارد مطابق با الگوهای سازمانی خود راه اندازی نموده و انواع ابزار و امکانات را در اختیار نماینده فروش برای آغاز فعالیت قرار میدهد.

تمرکز بر روی محصولات و خدمات تخصصی و اصلی تولیدکننده !

فروش تخصصی یک محصول از یک گروه بهتر از فروش محصولات در گروه های متنوع است . اگر تولیدکننده چندمحصول یا خدمت متفاوت هستید بهتر است برای فروش هر محصول یک وب سایت تخصصی راه اندازی کنید و برای فروش هر محصول تبلیغات تخصصی همان محصول را انجام دهید . آمار فروش نشان دهنده استقبال مشتریان از فروشگاه هایی است که محصولاتی خاص از یک گروه را بصورت تخصصی میفروشند .

تبلیغات اینترنتی در بهترین سایت های ایران و جهان !

بنرهای تبلیغاتی ؛ تبلیغات متنی و لینکدار ؛ انتشار مقاله و خبر با هدف تبلیغات و . . سایر تبلیغاتی که در بهترین سایت های ایران و جهان برای وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما انجام میگردد . هزینه تبلیغات اینترنتی بستگی به رتبه سایت تبلیغاتی مورد نظرتان دارد . اگر میخواهید از ارزش یک سایت برای تبلیغات آگاهی حاصل کنید کافیست نام سایت را در www.alexa.com وارد نمایید و رتبه سایت مورد نظرتان را در ایران و جهان مشاهده نمایید .
دقت کنید ! برخی از سایت ها دارای رتبه پایین و بازدیدکننده کمی هستند ولی با هدف دریافت وجه از طریق بازاریابی تلفنی یا حضوری به شما وعده بازده بالا و تبلیغات موثر را میدهند . توصیه میکنیم قبل از پرداخت حتی 1 ریال به اینگونه سایت ها وارد سایت الکسا شده و رتبه سایت را استعلام کنید .

تبلیغات اینترنتی در سایت های مرتبط با محصولات و خدمات !

تبلیغات هدفمند همیشه بازده بالایی دارد . سایت های خبری ؛ بازی و سرگرمی ؛ تجاری و . . تبلیغاتی هستند که بصورت تخصصی در مورد محصولات و خدمات شما تبلیغات و بازاریابی انجام میدهند . چنانچه تعرفه تبلیغات در اینگونه سایت ها برای شما مناسب است ؛ درنگ نکنید ! در اولین فرصت ممکن سفارش تبلیغات بنری و لینکدار خود را به سایت های مرتبط با محصولات و خدمات خود بدهید .

افزایش استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی :

“هوش مصنوعی” به قابلیت و تکنولوژی گفته می شود ،که به روبات ها یا ماشین ها توانایی بالایی در انجام کارهای محاسباتی پیچیده یا اتوماسیون برخی از فعالیت های انسان را می دهد. هوش مصنوعی برای یافتن سریع پاسخ ها از ترکیبی از ویژگیهای مختلف مانند روبات های گفتگو و کمک صوتی استفاده می کند. نمونه های رایج و تجاری اینگونه هوش مصنوعی را می توان در محصولاتی همچون Alexa و Siri یافت.

سرمایه گذاری در تکنیک های بازاریابی با کمک هوش مصنوعی دارای توجیه اقتصادی است و معمولا میزان بازگشت سرمایه قابل قبولی دارد. در شبکه های تبلیغات آنلاین ایرانی نیز امروز هوش مصنوعی کاربرد پیدا کرده و موجب افزایش کارایی تبلیغات بنری و همسان شده است.

تکنولوژی هوش مصنوعی به برندها امکان می دهد ،داده های کاربران خود را در حوزه های مختلف مانند بازاریابی پردازش کنند و از تحلیل آن ها راه حل های جالبی بدست آورند.

در پایان

ما سعی کردیم تمامی روش‌های جدید برای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی ( Digital Marketing ) و دنیای مجازی را برایتان بطور خلاصه معرفی کنیم. بهتر است قبل از هر اقدامی درباره هر روش به طور جداگانه مطالعه کاملی نیز داشته باشید. امیداواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.