شرایط دریافت خط خدماتی

خط خدماتی چیست؟ شرایط دریافت خط خدماتی

در این مطلب می‌خواهیم در مورد شرایط دریافت خط خدماتی برای ارسال پیامک‌ اطلاع رسانی ، هزینه خدماتی کردن خطوط اپراتور ،حداقل زمان برای تبدیل خطوط تبلیغاتی به خطوط خدماتی، فرم تعهدنامه خدماتی، مبلغ سفته برای دریافت خط خدماتی و هر اطلاعاتی که برای خطوط خدماتی لازم است به شما ارائه دهیم.

احتمالا شما هم متوجه شده اید ،که حدود ۷۰ درصد شماره موبایل ها دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کرده‌اند، در این حالت اگر شما برای تایید شماره موبایل کاربران یا ارسال پیامک های اطلاع رسانی از خطوط تبلیغاتی استفاده کنید، پیامک شما به دست مخاطب نمی‌رسد.

خطوط خدماتی چیست؟

در پنل اس ام اس سرشماره‌ها به دو شاخه پیامک خدماتی و پیامک تبلیغاتی دسته‌بندی می‌شوند.
خط خدماتی برای ارسال پیامک‌ اطلاع رسانی به افرادی که مجموعه ما را می‌شناسند و یا منتظر دریافت پیامک ما هستند (مانند کدفعال سازی و وریفای شماره موبایل) ؛ پیامک‌هایی که با شماره خدماتی ارسال می شود، از خطوط بلک لیست عبور کرده و به تمامی شماره‌ها ارسال می‌شود.

تفاوت خط خدماتی و خط تبلیغاتی :

فرض کنید قصد ثبت نام در اپلیکیش را دارید، اما این اپلیکیشن برای ارسال پیامک کد فعال سازی از خط خدماتی استفاده نمی‌کند و از خط تبلیغاتی استفاده می‌کند. اگر دریافت پیامک‌های تبلیغاتی شما فعال باشد، که مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر دریافت پیامک‌های تبلیغاتی شما غیرفعال باشد ،متاسفانه نمی‌ توانید در این اپلیکیشن ثبت نام کنید و تمام فرایند بازاریابی این اپلیکیشن با شکست روبرو می‌شود.

خیلی از افراد و صاحبان کسب و کارها از این موضوع اطلاع ندارند و مشکل را در جای دیگری جستجو می کنند . فکر می کنند که ضعف در بازاریابی و فروش است ،که مشتری در اپلیکیشن و یا سایت آن ها ثبت نام نمی کند، این در حالی است که با تهیه خط خدماتی مشکل برطرف خواهد شد.

دفتر کار مجازی چیست ؟
مشاهده

شیوه دریافت خط خدماتی :

هر فردی میتواند خط تبلیغاتی را به خط خدماتی تبدیل کند، تا بتواند پیامک‌های ارسال حتی به افرادی که دریافت پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند داشته باشد، زمانی که فردی دریافت پیامک های تبلیغاتی را غیر فعال می‌کند، به این معنی است که به اپراتور می‌گوید که تمایلی به دریافت پیامک های تبلیغاتی ندارد.

زمانی که شما قصد ارسال پیامک های کدتایید و … را دارید، از آنجایی که کاربر منتظر دریافت پیامک است( این پیامک‌ها تبلیغاتی نبوده و اطلاع رسانی هستند ) باید از خط خدماتی استفاده کنید، تا همه افراد، حتی بلک لیست ها نیز پیامک شما را دریافت کنند. خط خدماتی به دو صورت خط خدماتی اشتراکی و خط خدماتی اختصاصی می‌باشند.

برای تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی اختصاصی شما باید به اپراتور تعهد دهید ،که پیامک تبلیغاتی ارسال نمی کنید و اپراتور نیز بابت این تعهد از شما سفته میگیرد.

خط خدماتی اختصاصی فقط به صورت حقوقی ارائه می شود و ثبت خط اختصاصی برای افراد حقیقی امکان پذیر نیست.

دریافت خط خدماتی اختصاصی هیچ هزینه ای نداشته و شما با تکمیل تعهدنامه و ارسال سفته می توانید ،خط اختصاصی تبلیغاتی را به خط اختصاصی خدماتی تبدیل نمایید و برای تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی حدود یک ماه زمان لازم است.

شرایط دریافت خط خدماتی چیست؟

برای تبدیل خطوط تبلیغاتی به شماره خدماتی اختصاصی می‌بایست شرکت حقوقی و شناسه ثبت ملی داشته باشید، تعهدنامه خدماتی را تکمیل نمایید و همراه با سفته به آدرس سامانه پیام کوتاه بازدید ایده ارسال نمایید، تا مدارک شما به اپراتور جهت انجام پروسه خدماتی تحویل داده شود.

دفترچه تلفن سامانه پیامک
مشاهده

تکمیل تعهدنامه خطوط خدماتی

برای خدماتی کردن خط بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید، تا روند خدماتی شدن خط شما با سرعت بیشتری پیش برود. چون اگر قوانین زیر را رعایت نکرده باشید،اپراتور درخواست شما را برگشت می‌دهد و شما می‌بایست مشکلات و نواقص را برطرف کنید و مجددا فرم تعهدنامه خدماتی را ارسال نمایید .این باعث از دست رفتن زمان شما می شود. بنابراین انجام موارد زیر به شما کمک میکند سریع‌تر خط خدماتی بگیرید.

کلیه تعهدنامه‌ها به‌صورت تایپ شده و در سربرگ شرکت ارائه گردد.
کلیه تعهدنامه‌ها می‌بایست به‌صورت اسکن شده و با‌کیفیت مناسب ارسال شود.
در اپراتور ۱۰۰۰ و ۰۲۱، ارسال اصل تعهدنامه الزامی می باشد.
فرم تعهدنامه همه اپراتورها یکسان بوده و فقط تعهدنامه اپراتور خط ثابت متفاوت است ،که به صورت جداگانه عنوان شده است.

مراحل خدماتی کردن خط ۱۰۰۰

۱ – قبل از ارسال تعهدنامه خط ۱۰۰۰ دقت کنید، که حتما نکات زیر در آن رعایت شده باشد. در غیر اینصورت روند کار شما به تاخیر می‌افتد و مجبور خواهیدشد که دوباره این مراحل را تکرار کنید.

تمامی موارد به صورت کامل تکمیل گردد.
حتماً این فرم را بر روی سربرگ شرکت خود پرینت کنید و توجه داشته باشید، که بدون مهر و امضاء نباشد.

در پائین قسمت “موضوع و محتوای پیامک خدماتی” حتماً یک نمونه از پیامک‌های خود را بنویسید و علاوه بر نمونه پیامکی که می‌نویسید، موضوع و محتوای آن را هم به طور واضح و کامل مشخص کنید.
برای مثال: اطلاع‌رسانی به همکاران در خصوص فیش حقوقی، اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص کدپیگیری و …

مزایا وامکانات یک سامانه پیام کوتاه
مشاهده

در شرکت‌های خصوصی نیاز است فرم خدماتی توسط مدیرعامل یا یکی از صاحبین امضاء که نامشان در روزنامه رسمی ذکر شده است، تکمیل گردد. (برای سازمانها و ارگانهای دولتی نیاز است فرم خدماتی توسط نماینده‌ای که معرفی‌نامه رسمی آن در پنل بارگذاری شده است تکمیل گردد).
نمونه تعهدنامه خطوط خدماتی
نمونه‌ی فرم خدماتی

شرایط خدماتی کردن خطوط اپراتور

۲ – متن زیر را بر روی سربرگ قرار داده و مهر و امضاء نمائید.

شرکت / سازمان …………….. تعهد می نماید از خط ………………….. تنها به عنوان ارائه اطلاعات (خدماتی) استفاده نماید و هیچگونه ارسال تبلیغاتی از این خط انجام نگیرد و در صورت ارسال پیامک تبلیغاتی ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان جریمه نسبت به تخلف انجام شده پرداخت نماید.

۳ – یک فقره سفتۀ ضمانت به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، بدون تاریخ و بدون شرح را ضمیمه‌ی تعهدنامه‌ی خود کنید.

مبلغ سفته برای دریافت خط خدماتی

۴ – توجه داشته باشید که برای شرکت‌های خصوصی، گواهی امضای مدیر عامل باید به همراه مدارک ارسال شود. اما سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی نیازی به سفته و گواهی امضا ندارند.

۵ – سپس بانک شماره مشترکین خود را ارسال کنید. بانک شماره مشترکین شامل: شماره موبایلهای مخاطبان خود (فقط شماره موبایل همراه اول) که با دریافت پیامک خدماتی موافق بوده و رضایت خود را اعلام کرده اند ، در فایل txt ذخیره و بارگذاری نمایید.

توجه: برای سازمانها و ارگانهای دولتی نیاز است، متن تعهدنامه توسط نماینده‌ای که معرفینامه رسمی آن در پنل بارگذاری شده است تکمیل گردد. دانلود تعهدنامه خدماتی برای اپراتور ۱۰۰۰

مراحل خدماتی کردن خط ۵۰۰۰۱ و ۵۰۰۰۲ و ۵۰۰۰۵

برای خدماتی سازی این خطوط تمام نکات مربوط به خدماتی سازی ( شرایط دریافت خط خدماتی )خطوط ۱۰۰۰ مجددا باید مورد توجه قرار  گیرد.

ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی (BTS)
مشاهده

مراحل خدماتی کردن خط ۰۲۱ (خط ثابت)

برای ارسال پیامک با خط تلفن ،خدماتی کردن خط ۰۲۱ قبض خطوط تلفن ثابت ،باید به نام شرکت یا سازمان (حقوقی) باشد. (شرایط دریافت خط خدماتی برای خطوط ثابت )

۱ – برای تکمیل تعهدنامه خط ۰۲۱ به نکات زیر توجه کنید:

تمامی موارد به صورت کامل تکمیل گردد.
حتماً این فرم را بر روی سربرگ شرکت خود پرینت کنید و توجه داشته باشید که بدون مهر و امضاء نباشد.
در پائین قسمت “موضوع و محتوای پیامک خدماتی” حتماً یک نمونه از پیامک‌های خود را بنویسید و علاوه بر نمونه پیامکی که می‌نویسید، موضوع و محتوای آن را هم به طور کامل مشخص کنید.
برای مثال اطلاع رسانی به همکاران در خصوص فیش حقوقی، اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص کدپیگیری و …

در شرکت های خصوصی نیاز است فرم خدماتی توسط مدیر عامل یا یکی از صاحبین امضاء که نامشان در روزنامه رسمی ذکر شده است تکمیل گردد (برای سازمانها و ارگانهای دولتی نیاز است فرم خدماتی توسط نماینده ای که معرفی نامه رسمی آن در پنل بارگذاری شده است تکمیل گردد).

۲ – متن زیر را بر وی سربرگ قرار داده و مهر و امضاء نمائید.

شرکت / سازمان …………….. تعهد می نماید از خط ………………….. تنها به عنوان ارائه اطلاعات (خدماتی) استفاده نماید و هیچگونه ارسال تبلیغاتی از این خط انجام نگیرد و در صورت ارسال پیامک تبلیغاتی ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان جریمه نسبت به تخلف انجام شده پرداخت نماید.

۳ – یک فقره سفته ضمانت به مبلغ ۵۰ میلیون ریال بدون تاریخ و بدون شرح را ضمیمه‌ی تعهدنامه‌ی خود کنید.

سامانه پیام کوتاه چیست ؟
مشاهده

۴ – برای سازمان‌ها و ادارات دولتی سفته و گواهی امضا نیاز نیست، اما برای شرکت‌های خصوصی گواهی امضای مدیرعامل نیز به همراه مدارک باید ارسال شود.

۵ – سپس بانک شماره مشترکین خود را ارسال کنید. بانک شماره مشترکین شامل: شماره موبایلهای مخاطبان خود (فقط شماره موبایل همراه اول) که با دریافت پیامک خدماتی موافق بوده و رضایت خود را اعلام کرده اند ، در فایل txt ذخیره و بارگذاری نمایید.

۶ – در خصوص صندوق های قرض الحسنه، شرکت های بورس و … ارائه مجوز از بانک مرکزی الزامی است.

خط خدماتی بدون سفته !

اگر شما مانند اکثر استارتاپ ها، شرکت حقوقی ندارید یا توانایی پرداخت سفته برای دریافت خط خدماتی اختصاصی را ندارید، می توانید از خط خدماتی عمومی سامانه پیامکی بازدید ایده که تنها با خرید پنل اس ام اس خدماتی در اختیار شما قرار داده می شود، استفاده کنید.

با این خط می توانید پیامکهای اطلاع رسانی، مانند کد فعال سازی ، پیامک های یاداوری تمدید قرارداد بیمه ، پیامک های تبریک تولد ، پیامک های ارسال کدرهگیری مرسوله و… ارسال نمایید.

سامانه پیام کوتاه بازدید ایده با پرداخت سفته به اپراتور این خط را برای کاربران خدماتی کرده و سیستم هوشمند ما فقط پیامک‌های اطلاع رسانی با این خط ارسال می‌کند و بدیهی است که پیامک های تبلیغاتی را نمیتوانید با خط خدماتی ارسال کنید. اما برای ارسال پیامک های تبلیغاتی به بلک لیست میتوانید از ارسال پیامک با سیم کارت استفاده نمایید.

, , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *