ماژول پیامک چیست؟

ماژول پیامک چیست؟ مزایای ماژول پیامک

ماژول پیامک به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهد تا برای مشتریان خود پیامک ارسال کنند. در واقع ماژول ارسال پیامک به ایجاد یک ارتباط قوی بین کسب و کارها و مشتریان آن‌ها کمک می‌کند. ماژول ارسال اس‌ام‌اس به دو نوع ماژول مستقیم و درگاه ارتباطی تقسیم می‌شود.

آشنایی با ماژول پیامک

همانطور که اشاره شد،ماژول پیامک به دو نوع تقسیم می‌شود.منظور از روش مستقیم این است که سعی می‌شود با بکارگیری تکنیک‌های خاصی با مشترک یا مشترکین ارتباط برقرار کرد. برای مثال،ارسال پیامک در شرایط‌های مختلف از جمله پس از پایان یافتن تماس.

در نوع درگاه ارتباطی نیز که ماژول بین سامانه پیام کوتاه و نرم افزارها از طریق وب سرویس قرار می‌گیرد.در این صورت می‌تواند ارسال اس‌ام‌اس‌ها را با بالاترین ظرفیت به انجام رساند.حتما تاکنون برایتان پیش آمده است که با شرکت یا آموزشگاهی تماس بگیرید و تا مدت‌ها بعد از آن تماس، همچنان تماس‌هایی را از طرف آن موسسه دریافت نمایید.این،در واقع، نحوه کار یا عملکرد اصلی ماژول ارسال پیامک می‌باشد.

در گذشته ماژول پیامک یک قطعه سخت افزاری بود که به وسیله مودم‌های GSM و از طریق سیمکارت های فیزیکی پیامک‌هایی را به صورت خودکار ارسال می‌کرد. با این حال با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ایجاد سامانه پیامکی، حالا ماژول‌ها با اتصال به وب سرویس و پنل پیامکی می‌توانند کارهای مختلفی از جمله ارسال پیامک تشکر بعد از هر تماس یا تأیید هویت اعضای جدید اپلیکیشن و سایت‌ها را انجام دهند.

مزایای استفاده

اکثر موسسات،شرکت‌های دولتی و خصوصی،آموزشگاه‌ها،فروشگاه‌ها و… با کمک ماژول ارسال پیامک برای تمامی مشترکین خود و در بخش‌هایی که مدنظرشان می‌باشد،پیامک ارسال می‌کنند.پیام‌های تکریم و پاسخگویی،نظرسنجی،پیگیری و پشتیبانی و…از این دسته می‌باشد.

مزایا و معایب باشگاه مشتریان
مشاهده

نوع گسترده و رایج‌تر استفاده از این قابلیت نیز وجود دارد. به این صورت که فرد می‌تواند گزارش‌های خرید و یا لیستی از خدمات دریافت شده را در قالب یک پیام بر روی گوشی خود مشاهده کند.منظور از دریافت گزارش خرید این است که مشترک باید کد پیگیری که در پیامک دریافتی برای آن درج شده است،را ارسال نماید.

مزایای ماژول ارسال پیامک

چگونه از ماژول ارسال پیامک استفاده کنیم؟

یکی از بهترین راه‌های ارتباطی شما با مخاطبانتان ماژول ارسال پیامک می‌باشد که کار با آن بسیار سادست.تنها کافیست یک‌بار مشخصات مخاطبین خود را وارد نمایید و به ارسال انواع پیامک تبریک، اخطاریه و… اقدام نمایید.امکان اضافه کردن مشخصاتی از قبیل نام، تاریخ قسط،تاریخ تولد و…به صورت متغییر نیز ممکن است.لازم به ذکر است که شما در متن اس‌ام‌اس تنها یکبار مشخصات را تنظیم خواهید کرد و دیگر نیاز به بروزرسانی مداوم ندارید.

برای استفاده ابتدا به یک پنل پیامکی یا وب سرویس پیامکی نیاز دارید که ماژول به آن متصل شود. سپس کافی است تا اطلاعات افراد دریافت کننده اس‌ام‌اس را وارد نمایید. به این ترتیب می‌توانید انواع پیام‌های تبریک، پاسخگویی خودکار و …. را ارسال کنید.

انواع ماژول ارسال پیامک

انواع ماژول ارسال پیامک کاربردهای مختلفی دارند و مزایای زیادی را در اختیار شما برای رشد کسب‌و‌کارتان قرار می‌دهند. شما می‌توانید با قیمت کمی انواع آن را خریداری کنید و از این مزایا بهره مند شوید.به طور کلی انواع  آن به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

ارسال پیامک انبوه

با استفاده از ماژول ارسال پیامک انبوه می‌توانید اس‌ام‌اس های انبوه (Bulk SMS) را برای افراد یک صنف خاص، یک منطقه خاص یا … که مخاطبان یا مشتریان بالقوه شما هستند،ارسال کنید. در صورتی که از خط خدماتی استفاده نمایید پیامک‌های شما در بلک لیست نخواهند ماند و به دست تمام مخاطبان می‌رسند.

وب سرویس ارسال پیامک از طریق پترن
مشاهده

ماژول ارسال پیامک رنجی

می‌توانید به یک رنج خاص از شماره‌های همراه پیامک ارسال کنید.(برای مثال شماره‌هایی که در محدوده ۰۹۱۲۲۴۵۰۰۰۰ تا ۰۹۱۲۲۴۵۹۹۹۹ قرار دارند)

ارسال اس ام اس مناسبت

برای ارسال پیامک در یک زمان یا تاریخ خاص می‌توانید از ارسال پیامک مناسبت استفاده کنید. برای مثال ارسال اس‌ام‌اس در روز پدر، یا مادر به مخاطبان می‌تواند ارتباط قوی بین برند شما و مشتریان ایجاد نماید.

ارسال اس‌ام‌اس سریع

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا برای ارسال اس‌ام‌اس در تعداد کم از ارسال پیامک سریع استفاده کنید. این گزینه برای ارسال پیامک گروهی همچون گروه کوهنوردان، اعضای یک تیم یا ساکنین مجتمع‌های مسکونی مناسب خواهد بود.

ارسال پیامک منشی تلفنی

شما می‌توانید از این قابلیت در کنار تلفن ابری خود نیز استفاده کنید و با اتصال تلفن ابری به پنل پیامک، کارهایی مانند ارسال پیامک تشکر به کاربر بعد از اتمام مکالمه را به صورت خودکار انجام دهید.

ماژول ارسال پیامک به شما امکان وارد کردن مشخصات ثابت و متغیر را می‌دهد. این موضوع باعث شده تا کاربردهای آن افزایش پیدا کند. برای مثال شما می‌توانید برای صندوق خانوادگی خود یک پنل پیامکی تهیه کرده و اطلاعاتی مانند نام، تاریخ قسط، تاریخ تولد و غیر رادر آن وارد نمایید. بعد از این به صورت خودکار پیامک اخطاریه یا سررسید اقساط برای افراد صندوق ارسال می‌شود.

سامانه پیام کوتاه بازدید ایده

در این مقاله با انواع ماژول ارسال پیامک و کاربردهای آن آشنا شدیم.این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا از قابلیت‌های پنل پیامکی به بهترین شکل استفاده نمایید. شما می‌توانید با خرید پنل پیامکی از سامانه پیامکی بازدید ایده و واردکردن تنظیمات مورد نیاز خود در ماژول پیامکی به کسب و کار خود رونق دهید و ارتباط قدرتمندتری با مشتریان خود ایجاد نمایید.

پنل پیامک برای ایلام
مشاهده
,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *