تعداد کاراکترهر پیامک ومحاسبه هزینه هر پیامک

محاسبه تعداد کاراکتر هر پیامک - هزینه ارسال هر پیامک در اپراتور ها

در این مقاله در مورد نحوه محاسبه تعداد کاراکترهای هر صفحه از پیامک فارسی و انگلیسی صبحت می شود .هزینه ارسال پیامک بر اساس تعداد کاراکتر به صورت کامل برای متن فارسی و انگلیسی و تعداد صفحات توضیح داده می شود.

انواع ارسال پیامک :

– از طریق موبایل
ارسال از طریق موبایل توسط خود کاربر بود و دارای محدودیت های بسیاری از لحاظ تعداد پیامک ارسالی و …

– از طریق نرم افزارهای تحت وب
ارسال از طریق نرم افزر تحت وب یا همان پنل پیامکی دارای امکانات فراوانی برای ارسال اس ام اس بدون محدودیت می باشد.

فرقی نمی کند که قصد شما استفاده از سامانه پیام کوتاه برای ارسال پیامک تبلیغاتی است یا از موبایل خودتان برای ارسال پیامک استفاده می کنید.برای صرفه جویی در هزینه ارسال اس ام اس بهتر است با تعداد کاراکترهای پیامک انگلیسی یا فارسی آگاهی داشته باشید تا بتوانید با استفاده از روش های کوتاه کردن متن پیامک هزینه ارسال پیامک را کاهش دهید.

کاراکتر شامل تمام حروف، اعداد، علائم نگارشی، فاصله (اسپیس)، نیم فاصله ،اینتر و… می باشد. 

تعداد کاراکترهای پیامک در زبان فارسی و تعداد کاراکتر هر پیامک زبان انگلیسی متفاوت است. در فارسی هر پیامک حدود ۷۰ کاراکتر است .در حالی که در انگلیسی هر پیامک حدود ۱۶۰ کاراکتر است. البته هزینه ارسال پیامک انگلیسی تقریبا ۲ برابر هزینه ارسال پیامک فارسی است.

قرار دادن لینک در متن پیامک

اگر در متن پیامک شما لینک سایت، لینک کانال تلگرام، لینک پیج اینستاگرام وجود دارد، در صورتی که ابتدا پیامک را با کاراکترهای فارسی شروع کنید ،هزینه پیامک معادل پیامک فارسی محاسبه می شود .

پنل پیامک مازندران
مشاهده

اگر در ابتدای متن پیامک فقط یک حرف انگلیسی وجود داشته باشد و سایر قسمت های پیامکی فارسی باشد، هزینه پیامک انگلیسی محاسبه می شود.

تعداد کاراکتر هر پیامک و محاسبه تعداد آن

اگر متن پیامک ارسالی شما به زبان فارسی باشد، تعداد کاراکترهای مجاز به صورت زیر است:

پیامک اول (صفحه اول) : ۷۰ کاراکتر
پیامک دوم (صفحه دوم) : ۶۴ کاراکتر
پیامک سوم (صفحه سوم) : ۶۷ کاراکتر
پیامک چهارم (صفحه چهارم) : ۶۷ کاراکتر و باقی پیامک ها از چهارم به بعد نیز همان ۶۷ کاراکتر محاسبه خواهد شد.
تمام حروف فارسی به کار رفته در متن پیامک و همچنین کلیه علائم، فاصله و حتی اینتر زدن برای رفتن به سطر بعد نیز یک کاراکتر به حساب می آید.

کاراکترهای مجاز پیامک لاتین

تعداد کاراکترهای مجاز ( تعداد کاراکتر هر پیامک )برای متن پیامکی ارسالی به زبان لاتین به صورت زیر است:

پیامک اول (صفحه اول) : ۱۶۰ کاراکتر
پیامک دوم (صفحه دوم) : ۱۴۶ کاراکتر
پیامک سوم (صفحه سوم) : ۱۵۳ کاراکتر
پیامک چهارم (صفحه چهارم) : ۱۵۳ کاراکتر
سایر صفحات ، از چهارم به بعد ۱۵۳ کاراکتر می باشد.

محاسبه هزینه ارسال پیامک در هر اپراتور

هر شخصی که از موبایل استفاده کند برای ارتباط و انتقال داده از گوشی، برای آن هزینه هم می‌دهد. برای همین می‌خواهیم اشاره کوچکی به هزینۀ ارسال پیامک با اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل هم صحبت کنیم!

حتماً شما هم می‌دانید که تعرفۀ پیامک‌های فارسی و انگلیسی از گوشی با یکدیگر فرق دارد و هزینۀ متغیر آن از ۸.۹ تا ۲۷ تومان است. اگر هم پنل دارید، بهتر است قبل از شروع ارسال پیام حتما اخرین به‌روزرسانی‌های قیمت و تعرفه ( برای محاسبه تعداد کاراکتر )را بر اساس شماره سامانه‌ای که دارید، یعنی ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰ را دنبال کنید.

گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی پنل اس‌ام‌اس
مشاهده

حالا که دارید درباره هزینه هر سامانه یا اپراتور تحقیق می‌کنید، شاید بپرسید اصلا چرا تعداد مجاز برای پیامک لاتین ۱۶۰ حرف تعیین شده است؟

فلسفه ۱۶۰ کاراکتری بودن پیامک‌ها

شخصی که بیش از همه، در، راه افتادن SMS یا پیامک نقش داشت ، مردی آلمانی به نام فریدهلم هیلبرند بود . او که برای گروه GSM کار می‌کرد ، ایده ارسال پیام‌های متنی ۱۲۸ بایتی به وسیله شبکه تلفن همراه را داشت.

اگر چه محدودیت پیام‌های متنی ارسالی قابل درک است، اما ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد، که چرا ۱۶۰ کاراکتر ؟ چرا ۱۴۰ یا ۲۰۰ کارکتر طول استاندارد پیامک‌ها در نظر گرفته نشد ؟

گفته می‌شود که در سال ۱۹۸۵ ، هیلبرند ، برای اینکه دریابد عملا در قالب چند کاراکتر می‌شود به صورت کوتاه یک مفهوم را منتقل کرد ، دست به یک آزمایش زد و با ماشین تحریر خود ، یاددداشت‌های فرضی را در قالب حروف و اعداد ، علایم نقطه‌گذاری و فاصله‌گذاری‌ها ، نوشت و دریافت که در بیشتر اوقات پیام‌های کوتاه ، زیر ۱۶۰ کاراکتر هستند .

به علاوه او فهمید که مطالب نوشته در پشت کارت‌پستال‌ها و یا تلگراف‌ها غالبا زیر ۱۵۰ کاراکتر طول دارند . به همین علت زمانی که گروه GSM ‌در سال ۱۹۸۵ ، استاندارد SMS را تهیه می‌کرد ، همین ۱۶۰ کاراکتر را مبنا گرفت و بعدها همه گوشی‌های موبایل و خدمات‌دهندگان شبکه‌های موبایل همیت استاندارد را پذیرفتند، گرچه این روزها می‌شود ، پیامک‌های بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر را هم ارسال کرد البته نه با هزینه یک پیامک !

ارسال آنلاین پیامک و محاسبه تعداد کاراکتر

محاسبه تعداد کاراکتر

شما به وسیله سامانه پیامک می توانید، ارسال پیامک آنلاین داشته باشید و نرم افزار سامانه پیامک بازدید ایده مجهز به سیستم کاراکتر شمار آنلاین است، که در لحظه تعداد کاراکترهای تایپ شده و تعداد صفحات پیامک را به شما نمایش می دهد.

پنل پیامک برای اصفهان
مشاهده

سامانه پیام کوتاه بازدید ایده یکی از پیشگامان این عرصه می باشد و شما می توانید با آموزش هایی که از طرف کارشناسان شرکت در اختیارتان قرار می گیرد به راحتی و با چند کلیک ارسال پیامک انبوه داشته باشید.

, , , , , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *