حسن رمضانی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی منطقه عشایری گردشگری گواب خوسف اظهار داشت: نتایج تلاش‌ها در آمار گردشگری صنایع دستی شهرستان خوسف دیده می‌شود که همه تلاش‌ها نشان از افق روشن آینده گردشکری در خوسف مقابل چشمانمان است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: خوسف در حوزه آثار طبیعی، میراث فرهنگی و تاریخی جذابیت‌های منحصر به فردی دارد.

وی افزود: تک بناهایی که در حوزه شهرستان خوسف  است و در حوزه آثار طبیعی زیباترین کویرها مانند دق اکبرآباد فرصت‌هایی است که در خوسف وجود دارد و پیگیری‌ها در حوزه سه گانه میراث فرهنگی آغاز شده و سال گذشته 200 میلیون تومان قرارداد بسته‌ایم و  به مردم متقاضی ساخت و ساز بومگردی راهکار و تسهیلات داده می‌شود.

رمضانی افزود: خانه‌های مشارکتی، مرمت ارگ در ماژان از جمله برنامه‌های انجام شده است و تلاس شده بافت پارچه مله را احیا کنیم که محصولی منحصر به فرد است و باید حمایت شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه گردشکری اقدامات خوبی انجام شده گفت: سال گذشته بازارچه نوروزی راه‌اندازی شد که بازتاب خوبیدر خوسف داشت و امیداوریم با ایجاد این کمپ گردشگری عشایری هم شاهد توسعه و ورود گردشگران باشیم.

رمضانی افزود: سال گذشته محوطه سازی کمپ آرک، محوطه سازی منطقه گردشکری آرک، آبرسانی آبگرم لوت انجام شده و با وجود همه سختی‌ها برق آبگرم نیز تامین می‌شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال در دق اکبرآباد 120 میلیون تومان اعتبار مصوب داریم که  محوطه سازی و سکوسازی و کمپ گردشکری آرک را تکمیل کنیم و برای منطقه گواب نیز 170 میلیون تومان اعتبار مصوب  و اختصاص داده شده تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

روایت روزنامه البیان از رد درخواست سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای بازی با تیم‌های قطری
مشاهده

وی گفت: دق اکبرآباد ظرفیت گردشکری منحصر به فردی دارد که راهی مواصلاتی متعددی دارد و با اجرای این طرح بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده خواهد شد و برای جوانان منطقه اشتغالزایی مناسبی خواهیم داشت.