به گزارش خبرگزاری بازدیدایده از بجنورد٬ خراسان شمالی در شاخص‌هایی همچون٬ رقم بیکاری افراد تحصیل‌کرده٬ حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ٬ معضل فقر و اعتیاد و درگیری با آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق٬ وضعیت خوبی را در شاخص‌های کشوری ندارد و این نشان می‌دهد باید تلاش مسئولان برای ارتقای این شاخص‌ها در استان محروم خراسان شمالی٬ بیش از این‌ها باشد.

با این حال٬ مدت‌ها است این استان محروم از وجود برخی انتصاب‌ها و حواشی سیاسی و خالی شدن پست‌های کلیدی رنج می‌برد. عدم نظارت دقیق دولتی بر برخی مناسبات سیاسی در استان و درگیری طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان برای نشاندن گزینه مورد نظر خود بر کرسی ریاست یک اداره یا معاونت استاندار٬ زخم‌های محرومیتی این استان را هم‌چنان تازه نگاه داشه است.

اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از جمله مهم‌ترین دستگاه‌های استان است که در آستانه مهر و آغاز سال تحصیلی٬ دچار تنش مدیریتی شد. علی‌رغم بازنشستگی مدیرکل سابق این اداره٬ وی تا آستانه مهر بر کرسی مدیریت نشسته بود و گویا جانشینی برای او پیدا نمی‌شد. این کش و قوس‌ها و تلاش برای یافتن مدیرکل جدید آن‌قدر به درازا کشید که در نهایت یکی از معاونین اداره‌کل به عنوان سرپرست این اداره مهم انتخاب شد.

معاونت سیاسی استانداری خراسان شمالی نیز بیش از 6 ماه است که با سرپرست اداره می‌شود. سرپرست این مجموعه هم اکنون علاوه بر سکانداری فرمانداری بجنورد٬ باید امور محوله این معاونت مهم را در استانی با ترکیب جمعیتی گوناگون و حواشی مرزی٬ انجام دهد. این در حالی است که شهر بجنورد به عنوان مرکز استان خراسان شمالی از مشکلات زیادی از جمله حاشیه‌نشینی رنج برده و توجه بیشتر مسئولان را طلب می‌کند.

گادوین منشا: بعد از موقعیت‌هایی که از دست دادیم عصبی شدیم/ همه می‌دانند جو آزادی با همه جا فرق دارد
مشاهده

فرماندار جدید گرمه پس از مدت‌ها در روزهای گذشته انتخاب شد و مدیرکل شهری و روستایی استانداری جایگزین سرپرست چندین ماهه شد. اینک پست مدیرکلی شهری و روستایی استانداری خالی است و معاون فرماندار بجنورد نیز که این روزها در غیاب فرماندار این شهرستان امورات بجنورد را پیگیری می‌کرد٬ به‌عنوان فرماندار مانه و سملقان انتخاب شده و معلوم نیست گزینه فرمانداری بجنورد و انجام برنامه‌های این شهر٬ چه کسی است؟

چندین عنوان و پست مدیرکلی در استانداری خراسان شمالی نیز هم چنان بلاتکلیف است. مدیران کل اجتماعی و روابط عمومی استانداری با شروع مهر امسال٬ بازنشسته شده و استاندار از سایر مأموران اداری به استانداری نیز خواسته٬ هر چه سریع‌تر پست خود را ترک کنند. فرماندار فاروج نیز در روزهای گذشته به‌عنوان فرماندار قوچان(شهری در خراسان رضوی) منصوب شده و اینک این شهر استان نیز فرماندار ندارد.

همه این‌ها در حالی است که استاندار خراسان شمالی٬ خود با اینکه بیش از 2 ماه از انتصابش نگذشته٬ باید سوار بر قطار مدیران بازنشسته شده و تا آخر آبان ماه٬ کرسی استانداری را ترک کند. هر چند محمدرضا خباز در آخرین مصاحبه خود با یکی از نشریات محلی استان از حضور پر قدرت خود در استان خبر داده اما نا گفته پیدا است که زمزمه رفتن قطعی مدیران بازنشسته از مناصب دولتی٬ او را نیز برای ادامه کار بی‌انگیزه کرده است.

این حال و روز استانی است که علی‌رغم محرومیت‌های فراوان٬ درگیری با انتصابات بی‌حساب و کتاب و پست‌های خالی مدیریتی را نیز باید در پرونده مشکلات خود ثبت و ضبط کند.