شلوارجین درطی سالهای متوالی مدل های متفاوتی را تجربه کرده است .درادامه به بررسی  تفاوت دو مدل پرطرفدار شلوار جین یعنی شلوار مام استایل و مام فیت می پردازیم.

شلوار جین در قرن هجده میلادی پا به عرصه وجود گذاشت، زمانی که شرکت هایی مانند لی وایس ، کالوین راجرز و ژاکوب دیویس نمونه های اولیه آن را تولید کردند و بیشتر ملوانان از آن استفاده میکردند. البته بدلیل مقاومت خوبی که این پارچه داشت مناسب برای کار در معدن نیز بود. لباس های زیادی از این پارچه تولید شد. اما بیشترین مصرف آن در تولید شلوار است.

واژه ی جین یا jeans از واژه فرانسوی bleu de Gênes به معنای آبی از جنوای ایتالیا آمده است و نام پارچه ای از جنس کتان با بافت راه راه ضخیم است، که به آن پارچه دنیم نیز گفته می شود. در ایران این پارچه را بنام لی نیز می شناسند و از آن جایی که در کشور ما این سابقه وجود دارد که خیلی از لوازم و محصولات با نام اولین برندی که در ایران استفاده شده شهرت یافته این محصول هم احتمالا اولین بار توسط این برند در ایران عرضه و مشهور شده و در حقیقت این فقط نام برند تولید کننده است.

شلوارهای اولیه جین خیلی گشاد بودند و در ست مردانه زیپ آن در جلو و ست زنانه آن زیپ شلوار در کنار قرار داشت و از پرچ های مسی برای افزایش مقاومت در لبه های جیب آن استفاده می شد.

شلوار جین مام استایل

این شلوار مدتی است که دوباره به دنیای مد بازگشته و مجدد مورد استفاده قرار گرفته است. ویژگی مهم این شلوار فاق بلند و کمری آن است که بالای ناف بسته می شود و در قسمت ران و ساق پا گشاد است، بالا بسته شدن کمری باعث می شود، که باسن شما کشیده تر بنظر بیاید و فرم بدن شما را زیباتر می کند. پارچه این شلوار غیر کشی بوده و در قسمت مچ پا کمی تنگ تر می شود.

کرم دست خانگی برای مادرها
مشاهده

شلوار های جین مام استایل دارای چندین مشخصه از جمله جیب های بزرگ، فاق های بلند، قسمت بالا تنه گشاد و قسمت پایین تنه تنگ و همچنین استفاده از پارچه های ضخیم برای دوخت، می باشد.برند Topshop اولین فروشگاه مدی بود که شلوار جین مام استایل را مجددا به عنوان یک ترند، به مصرف کنندگان جوان معرفی کرد.

ویژگی های شلوار لی زمستانی جدید

استفاده از این شلوار برای چه افرادی مناسب است؟

این شلوار بیشتر برای خانم هایی که کمی اضافه وزن دارند پیشنهاد میشود ،چرا که بالا بستن کمری آن باعث جمع شدن شکم و پهلو شده و دیگر نیازی به استفاده از گن نیست.افرادی که چاق هستند، اما قد کوتاهی دارند ترجیحا نباید از این مدل شلوارجین استفاده کنند.

زدن بلوز توی شلوار فراموش نشه!

اگه می‌خواین ساده و سریع با مام جین به نتیجه برسین فقط کافیه بلوزتون رو زیر کمر شلوار بذارین! اصلا مهم نیست بلوز جذب رو انتخاب کرده باشین یا هودی اورسایز، فقط کافیه هرجور شده از این قانون پیروی کنین. اگه فکر می‌کنین بلوزتون انقدر گشاده که به هیچ روشی توی شلوار جمع نمی‌شه، می‌تونین فقط قسمت جلوی لباس رو توی شلوار بزنین تا استایل بهتری پیدا کنین. البته گره زدن پایین لباس هم می‌تونه ایده خوبی باشه اما فراموش نکنین اینکار به مرور به پارچه لباستون آسیب می‌زنه.

شلوار جین مام فیت

شلوار جین مام فیت نیز دارای فاق بلند است و کمری آن از بالای ناف بسته می شود (مشابه با شلوار مام استایل)، اما به لحاظ جنس پارچه میتواند از پارچه هایی با ضخامت متفاوت و حتی پارچه کشی دوخته شود. این شلوار ها می توانند مدل راسته یا اسکینی باشند و در طرح‌های سنگ شور و زاپ دار در بازار یافت می‌شود.

ست کردن مام فیت با تیشرت

ست شلوار مام فیت با مانتو جلو باز

این نوع شلوار بدلیل فاق بلندی که دارد، مناسب برای استایل های دخترانه به مراه مانتو جلو باز است. دقت کنید که از این شلوار می توانید با مانتوی کوتاه هم استفاده کنید، اما نباید مانتو تنگ باشد.

ایده های تزیین سیسمونی با گل کاغذی
مشاهده

همچنین مدل شلوارجین  با مانتو های کتی، بافت های پاییزه و کت های جین به خوبی ست می شود.

اگر قصد دارید این شلوار را با تیشرت ست کنید ،میتوانید از تیشرتی که کوتاه باشد، اما جذب نیست استفاده کنید. برای زیبایی بیشتر می توانید یک طرف تیشرت را داخل شلوار قرار دهید، یا اینکه از تیشرت جذب استفاده کنید و آنرا داخل شلوار قرار دهید.

تفاوت مام فیت و مام استایل

تفاوت شلوار مام استایل و مام فیت

شلوار‌های مام استایل شلوار‌هایی با فاق بلند هستند،که از پارچه‌های دنیم ضخیم، آبی روشن و غیر کشی دوخته می‌شود. این شلوار‌ها راسته هستند، که در قسمت مچ پا کمی تنگ‌تر می‌شوند.

در حالی که شلوار‌های مام فیت از پارچه‌های دنیم با ضخامت مختلف و حتی پارچه‌های لی کشی دوخته می‌شوند. شلوار‌های مام فیت می‌توانند مدل راسته یا اسکینی داشته باشند. تفاوت اصلی آن‌ها در مدل شلوار در قسمت ران و ساق پاست. تشابه این دو مدل شلوارجین  در فاق بلند و کمری آن است که بالای ناف بسته می شود.

مدل های جدید ذغالی زاپ دار

با شلوار مام فیت و مام استایل چه کفشی بپوشیم؟

برای ست کردن کفش با این شلوار ها می توانید، از انواع کتونی استفاده کنید. در فصل پاییز و زمستان هم می توانید ازنیم بوت استفاده کنید. استفاده از کفش های جیر و پاشنه بلند نیز برای شلوار مام استایل پیشنهاد می شود چرا که ظاهر زیباتری به شما می دهد.

شلوار های مام فیت و مام استایل با اینکه در گذشته های دور ترند بودند ،اما دوباره به دنیای مد بازگشته اند و هر دو طرفداران خاص خودشان را دارند و هر کسی حداقل یکی دو عدد از این مدل شلوار های جین را در کمد لباس خود دارد.

مخصوصا اینکه خانم هایی که کمی اضافه وزن هم دارند بدلیل اینکه استایل آنها را زیباتر و باسن را کشیده تر نشان میدهد تمایل بیشتری به استفاده از آن دارند.شلور مام استایل را همچنین میتوانید با کفش های پاشنه بلند نیز ست کنید. کفش های پاشنه بلند و این استایل از شلوار های جین، طرفداران زیادی در بین دختر خانم های جوان دارد.

روش صحیح آرایش چشم و ابرو
مشاهده

شلوارهای مام استایل ،جذاب برای تمام فصل ها :

شلوار های مام استایل را به راحتی می توایند با هر فصلی ست کنید. در تابستان با یک پیراهن یا تی شرت جذاب. در فص پاییز با یک پلیور و یک کتانی ضخیم و گرم و در زمستان با یک چکمه و یک پالتو بلند.

خلاصه که اگر یک شلوار مام استایل را بخرید، در استفاده از آن هیچ گاه دچار محدودیت نخواهید بود و به یکی از پرکاربرد ترین شلوارهای شما تبدیل خواهد شد.

شلوار های مام استایل معمولا در فصل بهار با پیراهن های آستین دار به خوبی ست می شوند و جذابیت شان را به نمایش میگذارند. اگر از یک پیراهنی استفاده کنید، که داری یقه های های مرتب و اتو کشیده باشد، تمام استایل شما را فاخر نشان خواهد داد.

باشلوار جین مام استایل چی بپوشم؟

بنابراین بایستی در استایل تان به نکات ریز بسیار توجه داشته باشید تا کلیات استایل شما را به چشم بیاورد. به طور مثال استفاده از یک دکمه آستین بسیار شیک قطعا به اعتبار لباس شما نیز خواهد افزود.

برای خوشتیپی با شلوارهای مام استایل میتوانید آن ها را با لباس های مدرن ترکیب کنید, مثلا شلوار مام استایل را با یک شومیز و سارافون حریر بپوشید و با کفش پاشنه بلند استایل تان را تکمیل کنید.

نکته دیگری که این  مدل شلوارجین  را کمی به روزتر نشان می دهد، این است که پاچه ها شلوار را کمی تا بزنید. تنها تفاوت میان مام استایل های امروزی و گذشته، همین تا دادن پاچه ها به اندازه دو سانت می باشد.