امیر هامونی  اظهار داشت: متأسفانه تاکنون به حوزه تکنولوژی کمتر توجه شده است و امسال در بحث ضریب سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی و کسب و کارهای بازار سرمایه که مبتنی بر تکنولوژی و نرمافزار است تلاش می‌کنیم تا نخستین محصول که سامانه معاملات آبشن است رونمایی و اجرایی شود.

مدیرعامل فرابورس ایران بیان کرد: در حال حاضر این سامانه در حال تست آزمایشی است و امید است این سامانه وارد مرحله اجرایی شود.

هامونی تصریح کرد: در حال حاضر ادعای ما این است که در بحث تکنولوژی بازار سرمایه که قبلاً مصرف کننده این تکنولوژی بودیم و از دانش اروپایی و آمریکایی استفاده می‌کردیم می‌توانیم این دانش را تولید کرده و توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیروهای بومی، متخصص و متعهدی که در دانشگاه‌های کشور و در دفتر دانشبنیان کشور وجود دارند در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند و این نرمافزار آماده شده و بر اساس یک واقعیتی که انجام شده این دانش را داریم و امیدواریم با کمک فعالان بازار بتوانیم این نرمافزار را نیز زیر بار بیاوریم.

مدیرعامل فرابورس ایران یادآور شد: بخش قابل توجهی از نقدینگی توسط بازار در حال جذب شدن است و این افزایش دو برابری ارزش بازاریابی و شاخص سهام بورس‌ها حاکی از همین امر است که توانسته بخشی از نقدینگی را جذب کند.

هامونی اظهار کرد: هفته اخیر بورس کالا، بورس انرژی و فرآورده‌های نفتی و محصولات فولادی و پتروشیمی با نرخ ارز آزاد مورد معامله قرار گرفتند که رانتی که در این معاملات وجود داشت از بین رفت و معاملات واقعی و سهامداران این شرکت‌ها به انفاع می‌رسند.

بازتاب انتقال انصاری‌فرد به تیم دوم مالک المپیاکوس در رسانه‌های یونانی
مشاهده

وی با بیان اینکه این امر نیز سبب شده تا ارزش بازاری بورس و فرابورس افزایش یابد افزود: عبور از 200 هزار میلیارد تومان ارزش به‌ازاری فرا بورس را رکورد زده‌ایم و تاکنون این امر برای ما بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه شاخص فرا بورس نیز به عدد یک هزار 800 واحد رسیده است گفت: این امر بر اساس واقعیت‌های بخش واقعی اقتصاد اتفاق می‌افتد.

هامونی بیان کرد: چیزی که مهم است این است که شاید این‌ها ارزش تولید را بالا ببرد اما در بحث مقدار و حجم تولید در کوتاه مدت اتفاقی نخواهد افتاد و قطعاً باید دولت و مجلس برای افزایش حجم تولید و افزایش اشتغال برنامه‌ریزی کنند.