حسین ثوری: مربی کوبایی تیم‌های پایه بوکس تا یک ماه آینده به ایران می‌آید/ به تورنمنت مجارستان دعوت شدیم

در خصوص برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در رشته بوکس اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیداتی که در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت و کار خوبی که با هماهنگی فدراسیون بوکس در سیستان و بلوچستان صورت گرفت، برای اولین بار مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در سنین 12 تا 15 سال در این استان برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها 300  ورزشکار حضور خواهند داشت و به دنبال این هستیم که بعد از پایان مسابقات  با برنامه‌ریزی خوب در جهت حفظ، نگهداری و هدایت این بچه‌ها تا المپیک جوانان 2022 سنگال تلاش کنیم تا به نحو شایسته در آینده از این نفرات در تیم ملی  استفاده کنیم.

وی در خصوص شرایط حضور پدرو سالگادو مربی کوبایی تیم‌های نوجوانان و جوانان در ایران عنوان کرد: روز سه‌شنبه در جلسه شورای برون مرزی با حضور این مربی کوبایی در ایران موافقت شد. کارهای دعوتنامه سالگادو انجام شده و با توجه به اتمام قرارداد او با اکوادور منتظر سرعت عمل او برای حضور در ایران هستیم. فکر می‌کنم تا یک ماه آینده شاهد حضور این مربی در کشورمان باشیم.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص وضعیت سیامک صالحی، نایب رئیس جدید این فدراسیون گفت: بعد از رایزنی‌ها و کار روی گزینه‌ها مختلف به این نتیجه رسیدیم که سیامک صالحی بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند در راستای اهداف فدراسیون بوکس به ما کمک کند. در حال حاضر نیز ایشان را به وزارت ورزش و جوانان معرفی کردیم و منتظر اعلام ابلاغ نایب رئیسی صالحی هستیم و قطعا در روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد.

نامه نمایندگان مجلس به روحانی درباره مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی
مشاهده

ثوری در خصوص برگزاری جلسه بعدی شورای فنی فدراسیون بوکس تصریح کرد: قرار است جلسه بعدی شورای فنی را بعد از برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر برگزار کنیم تا در رابطه مسابقات نوجوانان در همدان، استعدادهای برتر در سیستان و بلوچستان و قهرمانی کشور در اهواز جمع بندی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که گزینه جدیدی به اعضای شورای فنی فدراسیون بوکس اضافه شده است، گفت: شهریار رحمانی از چهره‌های شناخته شده بوکس ایران و از همکاران ما در وزارت ورزش و جوانان است. با توجه به اینکه لازم بود از نظریات این عزیر نیز بهره‌مند شویم، شرایط حضور او را نیز در شورای فنی فراهم کردیم. به دنبال استفاده از مجموع نظرات مربیان و پیشکسوتان بوکس هستیم و درِ فدراسیون نیز به روی همه باز است.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص برگزاری دور جدید تمرینات تیم ملی تصریح کرد: قرار است دور جدید تمرینات تیم ملی بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور  اهواز آغاز شود. ممکن است بعد از این مسابقات و با توجه به نتایج، تیم ملی دچار تغییرات شود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم دور جدید تمرینات را بعد از مسابقات قهرمانی کشور برگزار کنیم.

ثوری در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات برون مرزی گفت: این موضوع بستگی به نظر کادرفنی تیم ملی دارد. در حال حاضر دعوتنامه‌ای برای حضور در تورنمنت مجارستان از این کشور دریافت کردیم. در حال بررسی این پیشنهاد هستیم تا با موافقت کادرفنی و شورای برون مرزی در بهمن‌ماه در این تورنمنت حضور داشته باشیم.