امیر هامونی  اظهار داشت: متأسفانه تاکنون به حوزه تکنولوژی کمتر توجه شده است و امسال در بحث ضریب سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی و کسب و کارهای بازار سرمایه که مبتنی بر تکنولوژی و نرمافزار است تلاش می‌کنیم تا نخستین محصول که سامانه معاملات آبشن است رونمایی و اجرایی شود.

مدیرعامل فرابورس ایران بیان کرد: در حال حاضر این سامانه در حال تست آزمایشی است و امید است این سامانه وارد مرحله اجرایی شود.

هامونی تصریح کرد: در حال حاضر ادعای ما این است که در بحث تکنولوژی بازار سرمایه که قبلاً مصرف کننده این تکنولوژی بودیم و از دانش اروپایی و آمریکایی استفاده می‌کردیم می‌توانیم این دانش را تولید کرده و توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیروهای بومی، متخصص و متعهدی که در دانشگاه‌های کشور و در دفتر دانشبنیان کشور وجود دارند در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند و این نرمافزار آماده شده و بر اساس یک واقعیتی که انجام شده این دانش را داریم و امیدواریم با کمک فعالان بازار بتوانیم این نرمافزار را نیز زیر بار بیاوریم.

مدیرعامل فرابورس ایران یادآور شد: بخش قابل توجهی از نقدینگی توسط بازار در حال جذب شدن است و این افزایش دو برابری ارزش بازاریابی و شاخص سهام بورس‌ها حاکی از همین امر است که توانسته بخشی از نقدینگی را جذب کند.

هامونی اظهار کرد: هفته اخیر بورس کالا، بورس انرژی و فرآورده‌های نفتی و محصولات فولادی و پتروشیمی با نرخ ارز آزاد مورد معامله قرار گرفتند که رانتی که در این معاملات وجود داشت از بین رفت و معاملات واقعی و سهامداران این شرکت‌ها به انفاع می‌رسند.

اصول سرمایه‌گذاری پایدار مورد تاکید فدراسیون جهانی بورس‌ها منتشر شد
مشاهده

وی با بیان اینکه این امر نیز سبب شده تا ارزش بازاری بورس و فرابورس افزایش یابد افزود: عبور از 200 هزار میلیارد تومان ارزش به‌ازاری فرا بورس را رکورد زده‌ایم و تاکنون این امر برای ما بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه شاخص فرا بورس نیز به عدد یک هزار 800 واحد رسیده است گفت: این امر بر اساس واقعیت‌های بخش واقعی اقتصاد اتفاق می‌افتد.

هامونی بیان کرد: چیزی که مهم است این است که شاید این‌ها ارزش تولید را بالا ببرد اما در بحث مقدار و حجم تولید در کوتاه مدت اتفاقی نخواهد افتاد و قطعاً باید دولت و مجلس برای افزایش حجم تولید و افزایش اشتغال برنامه‌ریزی کنند.