طوفانهای عظیم تابستان گذشته، هاروی، ایرما و ماریا، سرویس اینترنت بسیاری از ساکنان را مختل کردند. دیگر خطری که اینترنت را تهدید می‌کند، افزایش سطح آب دریاها است. کارول بارفورد، کارشناس بیوژئوشیمی در دانشگاه ویسکانسین، مدیسون، می‌گوید:

این اتفاق در حال رخ دادن است. داده‌های در دسترس ما نشان می‌دهد که سطح آب دریاها در حال افزایش است.

به‌گفته‌ی بارفورد، افزایش سطح آب دریاها مشکلی اساسی برای سرویس اینترنت در شهرهای ساحلی عمده مانند نیویورک، سیاتل و میامی خواهد بود. بارفورد و همکارانش با استفاده از نقشه‌ی جهانی شبکه اینترنت و دیتای افزایش سطح آب دریا از NOAA (سازمان ملی اتمسفر و اقیانوس ایالات متحده) چنین خطری را پیش‌بینی کردند:

شما دو نقشه دارید: نقشه‌ی پراکندگی تجهیزات اینترنت و نقشه‌ی مکان‌های در معرض خطر سیل. مکان‌هایی که با قرار دادن نقشه‌ها روی هم، هم‌پوشانی وجود داشته باشد، در معرض خطر خواهد بود.

پژوهشگران با استفاده از تخمین NOAA در مورد افزایش شدید سطح آب دریاها که برای پیش‌بینی‌های مربوط به زیرساخت‌ها پیشنهاد می‌شود، به این نتیجه رسیدند که تا ۱۵ سال دیگر، ۶۶۰۰ کیلومتر از کابل‌های فیبر نوری زیر آب خواهند رفت و ۱۱۰۰ هاب اینترنت توسط آب احاطه خواهند شد. زیرساخت‌های زمینی برخلاف کابل‌هایی که از اقیانوس‌ها می‌گذرند، ضد آب نیستند.

پژوهشگران یافته‌های خود را در ورک‌شاپ پژوهش‌های کاربردی شبکه در مونترال ارائه کردند:

با افزایش سطح آب دریاها، کابل‌های اینترنت زیر آب قرار خواهند گرفت؛ در حالی‌که آن‌ها برای کار در زیر آب طراحی نشده‌اند. بنابراین سیگنال‌ها مختل شده و قطع خواهند شد. چنین زیرساختی در چنین شرایطی نابود خواهد شد.

آن‌ها در پژوهش خود اشاره کرده‌اند که سرویس‌های بزرگ فراهم کننده اینترنت مانند AT&T، CenturyLink و  Inteliquent با بیشترین خطر روبرو هستند. نظر به این پیش‌بینی‌ها، شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت باید هرچه سریع‌تر در راستای مقاوم‌سازی تجهیزات خود اقدام کنند. در غیر این صورت، ما درست در زمانی که بیشترین نیاز به اینترنت را داریم، در مواقع بحرانی، آن را از دست خواهیم داد.

تمدن‌های دوگانه؛ چگونه حیات از یک فراسیاره به سیاره‌ مجاورش منتقل می‌شود؟
مشاهده