سیدمحمد ناصر هاشمی در رابطه با وضعیت آب و هوای استان اظهار داشت: از عصر امروز تا روز یکشنبه 15 مهرماه به صورت متناوب در استان ناپایداری داریم.

وی با بیان اینکه فردا وزش باد نسبتا شدیدی در استان داریم و بیشتر ناپایداری‌ها در شمال استان و شرق استان است افزود: بیشتر ناپایداری‌ها به صورت وزش باد شدید و گرد و خاک است البته بارندگی‌های رگباری نیز داریم که شامل خرم‌آباد نیز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: بارندگی‌های اخیر حائز اهمیت نیست اما احتمالا از هفته آینده سیستم‌های بارشی داشته باشیم. در چند روز آینده افت دما در استان لرستان محسوس است به طوری که در سطح استان 4 تا 6 درجه افت دما داریم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود فصل پاییز به ویژه نیمه دوم مهر و آبان ماه شروع بسیار خوبی برای  بارندگی‌های استان باشد سپس موقتا ماه آذر و دی بارندگی کمتر می‌شود.

هاشمی با اشاره  به اینکه پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال بارندگی‌های نسبتا خوبی در استان داشته باشیم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود پراکنش بارندگی‌های استان نسبت به سال گذشته مناسب‌تر باشد، سال گذشته بارندگی‌های خوبی داشتیم ولی بیشتر در فصل بهار بود و میزان بارندگی‌های فصل پاییز 70 درصد کمتر از نرمال بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌های فصل پاییز در استان لرستان بیش از 150 میلی‌متر اتفاق بیفتد.

احتمال انتقال مهاجم السد به مارسی فرانسه
مشاهده