مصاحبه علمی و مهارتی ۸۲ قاری در شورای عالی قرآن

مرحله سوم از هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان، صبح روز چهارشنبه 11 مهرماه در بخش قاریان و در محل شورای عالی قرآن آغاز شد.  بخش اول این مرحله، به مصاحبه علمی و مهارتی اختصاص پیدا می‌کند. شرکت‌کنندگانی که حد نصاب لازم را در این بخش کسب کنند، مجاز هستند تا در استودیوی شورای عالی قرآن حضور پیدا کرده و نسبت به اجرای بخش دوم این مرحله که شامل ضبط تلاوت تحقیق و ترتیل است، اقدام کنند.

داوری بخش مصاحبه علمی و مهارتی را آقایان سیدمحسن موسوی بلده، دکتر محمدرضا ستوده‌نیا، سیدجواد سادات‌فاطمی، سیدمهدی سیف، دکتر مهدی دغاغله، دکتر نصرت‌الله(عارف) حسینی، محسن یار احمدی، حمیدرضا احمدی‌وفا مهدی نباتی به ‌عهده دارند. همچنین داوری و ارزیابی  تلاوت‌های حضوری این مرحله نیز مهرماه سال جاری با حضور جمعی از استادان و کارشناسان انجام خواهد شد.

لازم به‌ذکر است، تعداد 82 نفر از از آقایان و بانوان که در مرحله ورودی حد نصاب لازم را کسب کرده‌اند، جهت شرکت در این مرحله حضور یافته‌اند.

آزمون‌های مرحله دوم در بخش مدرسان نیز طی روزهای 11 تا 13 مهرماه برگزار خواهد شد.  یکی از تفاوت‌های این دوره با 6 دوره قبلی این است که تمام مراحل آن طی یک سال اجرا خواهد شد. یعنی با آغاز سال 97 آغاز می‌شود و در پایان سال به انتها می‌رسد. طی 6 دوره گذشته 217 نفر در طرح شرکت کردند که شامل 125 قاری قرآن، 92 مدرس قرآن، 170 آقا و 47 خانم می‌شوند.

امام‌جمعه ارومیه: مردم و مسئولان اسیر جنگ روانی دشمن نشوند/ ملت ایران مقابل هر توطئه‌ای می‌ایستد
مشاهده