مدیر فروش یکی از شرکت های تولیدکننده شیرآلات اتوماتیک کشور گفت: با هزینه ۵۵ هزار تومان برای هر خانه و بکارگیری تجهیزات کاهنده مصرف آب، مصرف بخش خانگی را می توان تا ۳۰ درصد کاهش داد.

امیر حسین‎زاده مدیر فروش یکی از شرکت های تولیدکننده شیرآلات اتوماتیک کشور در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیاظهار داشت: یک بسته کاهنده مصرف آب که یک سردوش، یک پرلاتور آشپزخانه، یک پرلاتور روشویی و یک رابط کاهنده خروجی ثابت شیلنگ توالت را شامل می شود، 55 هزار تومان قیمت دارد؛ نصب این تجهیزات، مصرف آب را 30 درصد کاهش می دهد.

وی ادامه داد: تجهیزات کاهنده مصرف آب شامل شیرآلات اتوماتیک، شیرآلات لمسی، شیرهای فشاری زمان دار و انواع ادوات کاهنده مصرفی است که با ترکیب آب و هوا، مصرف آب را بهینه می کنند.

این فعال بخش خصوصی افزود: کارکرد این تجهیزات چنین است که آب را به میزان لازم در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و با کاهش دِبی – مقدار آبی که از نقطه مشخص در واحد زمان عبور می‌کند – از هدر رفت آن جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت: در سرشیرهای (پرلاتورهای) معمولی که تا حد کمی آب و هوا را مخلوط می کنند، بین 12 تا 18 لیتر آب در دقیقه خارج می شود ولی در پرلاتورهای رگلاتوری کاهنده که میزان اختلاط آب و هوا بیشتر است، خروجی ثابت بین 2 تا 6 لیتر را خواهند داشت.

حسین زاده ادامه داد: تجهیزات کاهنده، هزینه های مصرف آب را کاهش داده و با قیمت فعلی آب، در طول کمتر از 2 سال هزینه های خود را با کاهش آب بها پوشش می دهد.

سفیر آلمان: حفظ برجام اولویت نخست ماست
مشاهده

انتهای پیام/