جدیدا سراغ مراکز فروش لوازم آرایش رفته‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است احتمالا از دو الی سه برابر شدن هزینه خرید لوازم آرایش باخبر هستید. به همین دلیل تصمیم داریم طی تعدادی مقاله به شما آموزش دهیم چطور می‌توانید ابزار آرایشی آسیب دیده خود را ترمیم کنید و تا جان در نفس دارند، از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله به آموزش ترمیم سایه چشم شکسته می‌پردازیم.

سایه شکسته و دردسرهایش

کافی است یک ضربه بی‌جا به جعبه سایه چشم‌تان وارد شود یا از ارتفاع نیم متری بر حسب تصادف روی زمین بیفتد؛ سایه چشم یکی از شکننده‌ترین لوازم آرایشی است. وقتی سایه بشکند، استفاده از آن سخت می‌شود چون برس سایه به راحتی روی آن حرکت نمی‌کند و ممکن است بخشی از آن مقدار بیشتری سایه روی خودش جا دهد و آرایش را خراب کند. در عین حال هزینه خرید سایه چشم زیاد است؛ به خصوص سایه‌های خاص تک رنگ. به همین دلایل لازم است روش ترمیم این سایه‌ها را یاد بگیرید تا مجبور به صرف هزینه مجدد نشوید. همچنین برای صرفه‌جویی در این روزها می‌توانید کرم دست خانگی بسازید.

ترمیم سایه چشم شکسته

ترکیب سایه و سکه!

یکی از روش‌های ترمیم سایه شکسته این است که الکل تهیه کنید، یک حوله یک بار مصرف را دم دستتان بگذارید و یک سکه هم کنارش بگذارید. سپس چند قطره الکل روی سایه شکسته خود بریزید و یک حوله یک بار مصرف را روی سطح آن بگذارید. بعد سکه را روی حوله قرار دهید و نزدیک 10 الی 15 ثانیه به آن فشار بیاورید. حوله و سکه را بردارید و بگذارید این ترکیب در حدود 10 ساعت بماند تا خشک شود. سپس با خیال راحت از سایه‌تان استفاده کنید. به علاوه در نی نی سایت فوت و فن آرایش صورت خود را یاد بگیرید.

شيک پوشى با كت و شلوار بدون كراوات
مشاهده

سایه را بیشتر بشکنید!

اگر سایه تک رنگ دارید، بهتر است از روش اول استفاده کنید؛ اما برای ترمیم سایه شکسته ای در یک پالت و بین رنگ‌های دیگر قرار دارد، بهتر است ابتدا سایه را بیشتر از قبل و خوب خرد کنید تا به صورت پودری دربیاید. سپس چند قطره الکل به آن اضافه کنید و با استفاده از یک خلال دندان آن را خوب هم بزنید تا مخلوط شود و به صورت خمیری شکل دربیاید. اگر متوجه شدید همچنان بخش‌هایی از سایه حالت پودری دارد، چند قطره دیگر الکل اضافه کنید و مجددا هم بزنید. سپس یک سکه را داخل حوله یک بار مصرف بگذارید و روی سطح سایه فشار دهید. بعد هم در سایه را به مدت حدود 10 ساعت باز بگذارید تا خوب خشک شود و دوباره تبدیل به یک سایه نو شود. حالا می‌توانید با خیال راحت سراغش بروید.

ترمیم سایه شکسته با الکل