علی فرخزاد امشب در حاشیه برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان قزوین اظهار داشت: ساخت و سازهای غیردولتی که در قالب بخش خصوصی صورت می‌گیرد مشمول قانون نظام مهندسی شده و این مهم نشان‌دهنده جایگاه ویژه این سازمان در جامعه است.

وی بیان کرد: حسن نظارت در اجرای امور ساختمانی توسط مهندسان سازمان انجام می‌شود و به همین منظور باید افراد توانمند در این زمینه فعال باشند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره نظام مهندسی در ارتقاء کیفیت زندگی مردم، استحکام ساختمان‌ها و ساخت و ساز اثرگذار هستند و مهندسان باید افراد متخصص را انتخاب کنند.

فرخزاد تصریح کرد: نظام مهندسی به عنوان سیاست‌‌گذار در حوزه مهندسی نقش کلیدی داشته در حالی که عصاره حدود 10 هزار مهندس در استان قزوین در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خلاصه شده و این انتخابات نقش زیادی در سیاست‌گذاری بخش ساختمان دارد.

پیش‌بینی تمهیدات امنیتی لازم در انتخابات نظام مهندسی

سیدحسن مومنی در حاشیه برگزاری هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسجی استان قزوین اظهار داشت: نرم‌افزار احراز هویت این دوره از انتخابات بومی بوده و گزارش آنلاین از میزان مشارکت قابل رویت است.

وی بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری نیز مباحث امنیتی رعایت و 2 سرور به منظور عملکرد پشتیبانی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه امنیت فنی و زیرساختی انتخابات نظام مهندسی تمهیدات و پیش‌بینی ‌های لازم اتخاذ شده است.

مومنی بیان کرد: 16 سیستم در سطح استان به منظور احراز هویت رای‌دهنده‌ها مستقر شده که 10 سیستم در قزوین و 6 سیستم در شهرستان‌ها وجود دارد.

مخالفت قاطعانه یمنی‌ها با طرح‌های فریبکارانه آمریکا
مشاهده

وی خاطرنشان کرد: بستر ارتباطی بین تمام شعب انتخابات و سیستم‌های مرتبط با سرور اصلی تحت وب بوده و مسائل امنیتی در نحوه ارتباط در این زمینه رعایت شده است.

برگزاری نیمه مکانیزه انتخابات نظام مهندسی در استان قزوین

حامد عبدالرزاقی در حاشیه این انتخابات گفت: این دوره از انتخابات نظام مهندسی تفاوت‌هایی نسبت به دوره‌های گذشته داشته که از جمله آن می‌توان به برگزاری نیمه مکانیزه انتخابات اشاره کرد.

دبیر دستگاه نظارت هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: براساس قانون انتخابات نظام مهندسی هر 3 سال برگزار شده و در استان قزوین با توجه به تعداد اعضا 11 نفر عضو اصلی و 7 نفر علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی بیان کرد: پس از اعلام نتایج انتخابات اعتبارنامه اعضای هیات مدیره تا 29 مهر ماه صادر شده و اعضا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

دبیر دستگاه نظارت هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در هر دوره مشارکت خوبی و بالاتر از میانگین کشوری در استان را شاهد بودیم که امیدواریم در این دوره نیز محقق شود.

عبدالرزاقی گفت: در دوره گذشته 40 درصد مشارکت داشته‌ایم در حالی که8500 نفر واجد شرایط شرکت بودند اما در این دوره از انتخابات تعداد واجدین شرایط به 9600 نفر افزایش یافته است.

درصد خطای صفر در برگزاری انتخابات نظام مهندسی

پیمان پیرمرادی در حاشیه برگزاری انتخابات هیات مدیرعامل نظام مهندسی اظهار داشت:هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان قزوین همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی استان قزوین 9600 نفر عضو داشته که می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

شورایعالی مناطق آزاد تأیید کرد؛ توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام
مشاهده

رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان قزوین تصریح کرد: براساس آمارها 95 درصد اعضای سازمان در شهرستان‌های قزوین، آبیک، تاکستان و بوئین‌زهرا هستند و انتخابات در این 4 شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به درصد بسیار پایین خطا در روند برگزاری انتخابات تصریح کرد:سرعت، دقت و امنیت شعار هفتمین دوره انتخابات هیات مدیرعامل نظام مهندسی بوده در حالی که برگزاری الکترونیکی این انتخابات درصد خطا را به صفر می‌رساند.

پیرمرادی ادامه داد: هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی با 35 کاندید در رشته‌های عمران، معماری، شهرسازی،برق، مکانیک، ترافیک و نقشه‌برداری در حال برگزاری است.

رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان قزوین با اشاره به اینکه نتایج اولیه انتخابات پس از شمارش آرا مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: نتایج نهایی پس از تایید دستگاه نظارتی و همچنین انجام فرآیند استوارنامه از سوی وزارت خانه طی یک هفته اعلام و 11 نفر به عنوان اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان قزوین انتخاب می‌شوند.

ضرورت برگزاری انتخابات پرشور در راستای ارتقاء جایگاه مهندسان

شروین صفارفرد از اعضای نظام مهندسی استان قزوین که در سومین دوره انتخابات شرکت می‌کند، در حاشیه شرکت در هفتمین دوره انتخابات اظهار داشت: مشارکت در انتخابات مهم‌ترین موضوع بوده که باید مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: کاندیدای انتخابات از اساتید و همکاران در نظام مهندسی بوده و همین امر سبب شده تا شناخت خوبی نسبت به آنها داشته باشیم.

صفارفرد گفت: انتخاب افراد به پیشینه و عملکرد کاندیدا بستگی دارد در حالی که هیات مدیره توانمند در بهبود وضعیت مهندسان استان نقش بسزایی دارند.

واکنش عجیب کاپیتان پرسپولیس به اعتصاب سرخپوشان
مشاهده

شکوفایی فرهنگی در گرو مشارکت در امور است

مونا مجد که برای نخستین بار در انتخابات نظام مهندسی شرکت می‌کند، در حاشیه برگزاری این انتخابات گفت: ایجاد انگیزه برای مهندسان در گرو برداشتن قدمی برای مشارکت بوده و این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: اعضای نظام مهندسی برای انتخاب هیات مدیره اصلح و توانمند باید در این عرصه پیشرو باشند.

مجد ادامه داد: شکوفایی فرهنگی با پیشرفت و مشارکت در امور محقق می‌شود که امیدواریم این امر در سازمان نظام مهندسی نیز تجلی یابد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به تخصص افراد خاطرنشان کرد: تخصص، توانمندی و تجربه از فاکتورهای اصلی انتخاب اعضای هیات مدیره نظام مهندسی به شمار می‌رود.