جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وی درخواست کردند که دولت تمهیداتی برای کاهش هزینه‌های سفر زائران پیاده‌روی اربعین حسینی بیاندیشد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی با اشاره به برنامه‌ها و تدابیر مجلس برای فراهم کردن مقدمات سهولت در سفر زائران اربعین حسینی، گفت: امروز در نامه‌ای که به امضای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس رسیده، از رئیس‌جمهور درخواست کردیم تا چاره‌ای برای هزینه‌های سفر زائران اربعین حسینی از سوی دولت اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ طی ماه‌های اخیر نوسانات زیاد و حتی افزیش بی‌رویه نیز داشته است، بنابراین هزینه‌های سفر برای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی نیز نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است که در نامه‌ای که به رئیس‌جمهور ارسال کرده‌ایم، از وی خواسته‌ایم که دولت راه‌حلی برای آن بیاندیشد تا مقدمات سهولت برای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی به نحوی فراهم شود.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس خواهان تثبیت نرخ ارز برای زائران پیاده‌روی اربعین است و تلاش خود را جهت کمک به دولت در این زمینه به کار خواهیم گرفت.

متن نامه نمایندگان به رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین روحانی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

ضمن آرزوی توفیق، همانگونه که مستحضرید با افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار ارز هزینه های سفر زیارتی اربعین به بیش از 3 برابر سال گذشته افزایش پیدا یافته است.

از طرفی توطئه ها و تبلیغات گسترده دشمنان در خصوص کم رنگ شدن هرچه بیشتر این مراسم با شکوه جهانی که همواره بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان علی الخصوص عاشقان و شیعیان اباعبدالله که همگی با پای پیاده و با تحمل تمامی سختی ها به طی این مسیر می پردازند، بیش از سالهای گذشته در حال انجام است.

فوتبال جهان| بارسلونا - رئال مادرید؛ آخرین فرصت لوپتگی در اولین ال‌کلاسیکوی بدون مسی و رونالدو
مشاهده

همانگونه که مطلعید مساله تسهیل امر زائرین اربعین همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز بوده است.

مع الوصف از دولت محترم علی الخصوص شخص رئیس جمهور درخواست می شود تا با هماهنگی وزارت امور خارجه تمهیدات لازم در خصوص به حداقل رساندن هزینه روادید جهت بزرگترین همایش شیعیان در اربعین حسینی را اتخاذ نمایید تا این همایش عظیم پیاده روی با شکوه هرچه بیشتر برگزار گردد.