رهبر معظم انقلاب امروز در اجتماع عظیم و باشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی سخنان بسیار مهمی در موضوعات مختلف از جمله عبور از تحریم‌ها و شکست توطئه‌های آمریکا بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه 12 مهر) در اجتماع عظیم و باشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی، سخنان بسیار مهمی را بیان کردند.

10 جمله مهم از سخنان ایشان را در ذیل بخوانید:

  • آمریکایی‌ها درصدد تصویرسازی وارونه از قدرت خود و اوضاع ایران هستند

1. آمریکایی‌ها با عربده کشی، بیان سخنان سخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویرسازی کاملاً وارونه از قدرت خود و از اوضاع ایران هستند اما مجموعه عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می‌دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به آمریکا بزنند که ان‌شاءالله خواهند زد.


  • سه واقعیت انکارناپذیر درباره جمهوری اسلامی

2. عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران»  سه واقعیت انکارناپذیر درباره جمهوری اسلامی است.  واقعیاتی که دشمنان آرزو می کنند ملت ایران آنها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع کشور و توانایی های خود، دچار گمان غلط شود.


  • نجات ایران از سلطه ظالمانه انگلیس و امریکا دلیلی برای اثبات اقتدار جمهوری اسلامی 

3. نجات ایران از سلطه ظالمانه انگلیس و امریکا  برای اثبات اقتدار جمهوری اسلامی کافی  است. نجات کشور از شر حکومت استبدادی و سلطنتی موروثی، ایستادگی در مقابل همه توطئه های 40 سال اخیر و افزایش اعتبار و احترام ایران در منطقه و جهان از دیگر نمودهای اقتدار جمهوری اسلامی است.

علی کریمی: نمی‌توانستم برای استقلال خوب بازی کنم و این قابل تحمل نبود/ تیم ما جای بهترین‌هاست
مشاهده

  • دلخوشی‌های رئیس جمهور بیچاره آمریکا

4. رئیس جمهور امریکا به برخی سران اروپا گفته است اگر تا دو سه ماه صبر کنید کار جمهوری اسلامی ایران تمام است . دل خوشی‌‌های  رئیس جمهور بیچاره امریکا، نتیجه نشناختن انقلاب اسلامی و ملت ایران و روحیه ایمانی و انقلابی این ملت  است. این تحلیل غلط، موجب گمراهی امریکاییها در چهل سال گذشته، شده است که باید خداوند را به دلیل اینکه دشمنان ملت ایران را از نادانان و ابله‌ها قرار داده است، شکرگزار بود.


  • “جوانان” نوک پیکان حرکت عظیم ملی 

5. جوانان عزیز بدانند که  نوک پیکان حرکت عظیم ملی هستند، آنها  باید راه را باز کنند. پیران مجرب هم اگر خسته و بی حال و از کار افتاده نباشند، می‌توانند جوانان را راهنمایی کنند اما موتور پیش‌برنده این قطار جوانان هستند. در سالهای اخیر  جوانان در جهاد با تروریسم تکفیری پیشتاز بوده‌اند و امروز هم با احساس انگیزه و تکلیف و در جهادی فکری و عملی و با هدف گشودن گره های اقتصادی، پیشنهادهای پخته و کارگشا می دهند.


  • آمریکا بار دیگر از ملت ایران سیلی می‌خورد/ تحریم‌‌ها را شکست می‌دهیم

6. وضع تحریم‌ها به این معنا است که دشمن هیچ راه دیگری برای مقابله با نظام اسلامی به غیر از تحریم اقتصادی ندارد اما همین تحریم‌های اقتصادی نیز شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است.

اقتصاد ملی کشور می‌تواند تحریم را شکست دهد و به حول و قوه الهی، تحریم‌ها را شکست خواهیم داد و شکست تحریم به معنای شکست امریکا است و امریکا باید با این شکست، یک سیلی دیگر از ملت ایران بخورد.


  • پاسخ به “نق‌زن”ها درباره بدگویی از آمریکا
سیاستمداران اسرائیلی: سخنرانی نتانیاهو بیانگر انزوای اسرائیل بود / این سخنرانی مملو از دروغ بود
مشاهده

7. برخی افراد نِق‌زن می گویند، از امریکا بدگویی نشود تا با ایران دشمنی نکند در حالی‌که کینه آنها فقط از شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران نیست، بلکه آنها با اصل اسلام و انقلاب اسلامی مخالفند زیرا از سربلند کردنِ یک قدرت اسلامی بزرگ و انقلابی در منطقه بشدت هراس دارند و بر همین اساس تلاش می کنند تا عناصر قدرت کشور را از بین ببرند.


  • هدف دشمن: ضربه زدن به عناصر اقتدار ایران

8. استقرار و ثبات اجتماعی، امنیت و وحدت ملی، پایبندی به اصول و مبانی انقلاب ادامه حرکت پیشرفت رو به توسعه علمی، گسترش و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی، پیشرفت دفاعی و موشکی و حضور در منطقه، عناصر اقتدار جمهوری اسلامی است و دشمنان به دنبال ضربه زدن به این عناصر قدرت هستند.


  • “قدرت نرم افزاری”

9.با وجود قدرت سخت افزاری امریکایی‌ها، واقعیت آن است که آنها در موضع قدرت نیستند زیرا عامل اصلی و تعیین کننده قدرت در تقابل‌های جهانی، «قدرت نرم افزاری» به معنای منطق، استدلال و حرف نو است که امریکا در این موارد بشدت ضعیف است و بدلیل فقدان منطق و استدلال، بر مبنای زورگویی سخن می‌گوید.


  • رسانه‌های دشمن؛ همان سلاح شیمیایی در جنگ نظامی است

10.  ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است که می توان آن را به سلاح شیمیایی در جنگ‌های نظامی تشبیه کرد. دشمنان از رادیو، تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی علیه افکار عمومی ملت ایران استفاده می‌کنند و مسئولان باید با ایفای جدی وظایف خود، مانع استفاده دشمن از ابزار رسانه علیه ملت ایران شود.

فوتبال جهان| هواداران مارسی از سفر به خانه لاتزیو محروم شدند
مشاهده