روزنامه الرایه قطر در یک گزارش تفصیلی به ابعاد فنی مسابقه رفت تیم‌های پرسپولیس ایران و السد قطر پرداخته و در همین خصوص راه حل‌های تازه‌ای برای جبران نتیجه بازی رفت به کادر فنی السد ارائه نموده است.

در این گزارش روزنامه قطری آمده است؛ با مشاهده اتفاقات محوطه جریمه پرسپولیس در نیمه اول می‌توانید به راحتی دلیل شکست دور از انتظار السد مقابل حریف ایرانی خودش را پیدا کنیم. در همان نگاه اول کاملاً روشن است که حضور کم تعداد بازیکنان السد در محوطه جریمه پرسپولیس و در مقابل حضور پر تعداد بازیکنان مدافع تیم حریف مانع از ایجاد موقعیت گلزنی برای السد شده است. در هر صحنه یک یا دو بازیکن السد وارد محوطه جریمه میهمان شده‌اند، در جایی که هفت تا هشت بازیکن پرسپولیس تمامی مناطق نزدیک یا داخل محوطه جریمه را به خوبی پوشش داده‌اند. البته در نیمه دوم شرایط تا حدودی تغییر می‌کند و شاهد افزایش تعداد مهاجمان السد هستیم، به طوری که با تعویض‌های فریرا حداقل 6-7 بازیکن به محوطه جریمه پرسپولیس نزدیک می‌شوند. در این نیمه فشار حملات السد بیشتر شده، اما در مقابل پرسپولیس هم با احتیاط کامل بازی می‌کند، در حالی که آنها مقابل الدحیل با شجاعت بیشتری بازی کردند.

فریرا 45 دقیقه ابتدایی این بازی را به طور کامل از دست داد و در نیمه دوم با بیشتر شدن فشارها در خط دفاع پرسپولیس و کمتر شدن فضاها دیگر امکانی برای رسیدن به دروازه حریف نداشت. پرسپولیسی‌ها تمامی فضاها را به خوبی پوشش دادند و هیچ روزنه‌ای باقی نماند، به همین دلیل شاهد افزایش تعداد پاس های ناسالم بازیکنان السد بودیم.

افزایش ۱۷ درصدی نرخ بارنامه‌ کامیون‌داران در استان قم
مشاهده

شرایط السد به دلیل برخی اشتباهات دیگر سخت تر شد. بر خلاف همیشه این‌بار خبری از حرکات بدون توپ شاگردان فریرا نبود، همچنین سرعت در حملات این تیم دیده نمی‌شد، به طوری که پرسپولیسی‌ها برای سازماندهی دفاع خودشان فرصت کافی داشتند و در این بازی هیچ وقت غافلگیر نشدند. یادمان باشد که السد همیشه با استفاده از امتیاز بازی بدون توپ حریفان خودش را مغلوب می‌کرد، اما در این بازی هیچ تلاشی برای فضاسازی با این روش صورت نگرفت.

روزنامه قطری در بخش دیگری به باقی ماندن فرصت جبران نتیجه در تهران اشاره کرده و می نویسد: شکست السد کار را تمام نکرده و هنوز باید به بازی برگشت امیدوار بود. نکاتی هست که می تواند به تیم فریرا در بازی برگشت کمک کند. آنها اگر مثل بازی رفت ظاهر نشوند و تا این حد پُر اشتباه عمل نکنند، شانس جبران نتیجه را دارند. از سویی دیگر پرسپولیس در تهران دفاعی بازی نمی‌کند، بلکه به دنبال ارائه یک بازی هجومی است. آنها در خانه و مقابل هوادارانشان در همان دقایق ابتدایی به دنبال گلزنی خواهند بود، چرا که می دانند پیروزی یک گله در بازی رفت تضمین کننده صعود نیست. السد باید راه دفاع کردن و استفاده مناسب از ضد حملات را به خوبی بداند.

حسن الهیدوس باید در بازی برگشت در ترکیب اصلی قرار داشته باشد. در بازی رفت جناح چپ السد توان ایجاد موقعیت و خطر روی دروازه پرسپولیس را نداشت، اما با حضور هیدوس این جناح دوباره قدرتمند می شود و فریرا می تواند به ایجاد موقعیت از این سمت امیدوار باشد.

برگزاری تمرین پرسپولیس با حضور شایان مصلح و بازیکنان امید
مشاهده

اشتباه دیگر مربی پرتغالی استفاده از خوخی بوعلام در خط دفاع بود. اما حضور خوخی در مرکز زمین هزار بار بهتر از دفاع است. او در میانه میدان همیشه یکی از بهترین هاست.توان هجومی تیم را بالا می برد امکان شوت زنی خوبی دارد و بهتر از بازیکن کره‌ای است که در خط میانی به هیچ‌وجه نمایش خوبی نداشت. شاید بهتر است فریرا در بازی برگشت با سیستم 2-5-3 بازی کند و خوخی را به میانه میدان بازگرداند.