به نقل از سایت کمیته ملی المپیک, شنبه شب چشم‌های کل جهان بر روی Obelisk در شهر بوینس آیرس قرار خواهد گرفت. نمادی باستانی در بزرگترین میدان شهر که محوریت مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک جوانان 2018 بوینس آیرس را همراه با برنامه‌هایی فرهنگی و تاریخی بر عهده خواهد داشت.

این اولین بار است که آئین افتتاح بازی‌های المپیک در خارج از یک ورزشگاه و با دسترسی عموم مردم بدون تهیه بلیت‌های چند صد دلاری برگزار خواهد شد و برای آن تنها یک قاعده و معنی وجود دارد, جشن قدرت تحول المپیک همراه با بیش از 4000 ورزشکار که در صف اول این نمایش بزرگ هستند.

این مراسم یکی از بزرگترین فعالیت‌های لجستیکی، هماهنگی و اجرایی تاریخ آرژانتین است که حدود 2000 نفر مسئول اجرای آن خواهند بود. گروه هنری تئاتر Fuerza Bruta و کمپانی Ozono Producciones مجری برنامه‌های جانبی و هنری مراسم خواهند بود. به گفته مسئولین ستاد برگزاری بازی‌ها این مراسم از ساعت 18 و تحت تدابیر شدید امنیتی و ترافیکی برگزار خواهد شد تا همگان بتوانند این رویداد و آئین بزرگ را حسن گرفته و به نظاره بنشینند.

تمام ورزشکاران 206 کشور شرکت‌کننده در این المپیک  همراه با توماس باخ، ریاست کمیته بین المللی المپیک (IOC) در این جشن حضور خواهند داشت. Obelisk همان نماد تاریخی میدان اصلی شهر بوینس آیرس از چند هفته پیش آماده شده تا نشان دهد که می‌توان جاذبه و گرانش زمین را برای دقایق و ساعتی فراموش کرد. فراموشی جاذبه زمین بخشی از برنامه‌های هنری این مراسم خواهد بود.

فرماندار کالیفرنیا قانون کنترل سلاح را امضا کرد
مشاهده