موسسه تحقیقاتی شرکت دیزنی رباتی طراحی کرده که از راه دور کنترل می‌شود و می‌تواند با ظرافت و دقت دست به حرکاتی مثل نخ کردن سوزن یا برداشتن یک تخم مرغ بدون شکستن آن بزند. اقداماتی که نیازمند دقتی انسانی است. این ربات از یک سیستم انتقال هیدوراستاتیکی استفاده می‌کند که با یک سیستم نیوماتیک هیبریدی (ایجاد نیروی مکانیکی از طریق گاز) و یک سیستم هیدرولیکی (که از طریق فشار مایع به کار می‌افتد) کار می‌کند.

حال از طریق این اختراع جدید کسی که ربات را کنترل می‌کند می‌تواند با دقت و ایمنی بیشتر حرکات بدن انسان را تقلید کند. از طریق این دقت و ظرافت در تقلید حرکات انسانی این ربات با دیگران نوعی تعامل به شدت انسانی خواهد داشت.

disney-robot1

باید به این نکته هم اشاره کرد که با توجه به بکارگیری سیستم هیدرولیکی و نیوماتیکی در این ربات تقریبا میزان کابل‌های به کار رفته در اندام این ربات به نصف رسیده است و از این طریق وزن و اندازه آن را کاهش داده و از طرف دیگر دقت و سرعت واکنش‌های آن را افزایش داده است.

از طرفی دوربین نصب شده بر سر ربات به کاربری که آن را از طریق عینک واقعیت مجازی کنترل می‌کند امکان کنترل بهتر اندام ربات را می‌دهد.

با این حال این تکنولوژی محدودیت‌هایی هم دارد به عنوان مثال کسی که ربات را کنترل می‌کند باید تا حدی به آن نزدیک باشد. با این حال محققان در حال انجام آزمایش‌های بیشتر روی این ربات و گسترش قابلیت‌های آن هستند.

ناسا تا ده سال دیگر یک مدارگرد به قمر اروپای مشتری ارسال می‌کند
مشاهده