تجلیل از ۴۰ هزار کودک شرکت‌کننده در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

هادی آشتیانی، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: به‌منظور قدردانی از استقبال پرشور اعضای محترم کتابخانه‌های عمومی کشور از «هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی» و افزایش 32 درصدی مشارکت در این پویش ارزشمند فرهنگی، امسال نیز علاوه بر انجام تقدیر در دو سطح کشوری و استانی، برگزیدگان در سطح کتابخانه‌ای نیز به‌طور مجزّا تجلیل خواهند شد.

وی درباره نحوه تجلیل از برگزیدگان در سطح کتابخانه‌ای گفت: به این منظور برای هر یک از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور 12 جایزه در نظر گرفته شده که این جوایز به شرط وجود شرکت‌کننده در هر بخش و در گروه‌های سنّی مختلف، به‌ قید قرعه تقدیم حضور عزیزان می‌شود. بر این اساس در گروه سنی کودک چهار جایزه به کودکان شرکت‌کننده در مسابقات نقاشی و دو جایزه برای کودکان شرکت‌کننده در پویش مجازی اهداء خواهد شد.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌ها ادامه داد: همچنین در گروه سنّی نوجوان، با توجه به ارائه دو کتاب به عنوان منابع این بخش، دو جایزه در نظر گرفته شده که به قید قرعه، یک جایزه به شرکت‌کنندگان با محوریت هر یک از کتاب‌ها، اهداء خواهد شد. همچنین در گروه سنّی بزرگسال نیز که سه کتاب به عنوان منابع در این بخش معرفی شده بود، سه جایزه به شرکت‌کنندگان (یک جایزه برای شرکت‌کنندگان با محوریت هر کتاب) اهداء خواهد شد. همچنین در بخش خانوادگی نیز از یک خانواده به قید قرعه تجلیل خواهد شد.

آشتیانی گفت: به‌این‌ترتیب با اختصاص جوایز در سطح کتابخانه‌ای، حدود 17 هزار جایزه، میان مشارکت‌کنندگان در «هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی» در سطح کتابخانه‌ای، توزیع می‌شود. همچنین برای ثبت خاطره‌ای خوش برای کودکان شرکت‌کننده در بخش نقاشی و پویش کتابخوانی، از 40 هزار کودک شرکت‌کننده در این مسابقه که به مرحله قرعه‌کشی راه یافته‌اند، با اهدای لوح تقدیر و کتاب، تجلیل خواهد شد که امیدواریم، با این شیوه، بتوانیم موجب شورآفرینی و ترغیب بیشتر شرکت‌کنندگان، به‌ویژه، کودکان و نوجوانان عزیز، به ادامه همراهی با فعالیت‌های فرهنگی ارزشمند، از جمله «جشنواره کتابخوانی رضوی» شویم.

نادر دست‌نشان: داور تحت فشار تماشاگران برای ملوان پنالتی گرفت/ قرار نیست چون وضع‌مان در جدول خوب است علیه‌مان سوت بزنند
مشاهده

ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سال 1395 با شرکت بیش از 238 ‌هزار نفر و هفتمین دوره آن با مشارکت بیش از 648 هزار نفر در سال 1396 از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد که این تعداد در سال 1397 با رشد 32 درصدی به 860 هزار و 500 نفر، افزایش پیدا کرد.