کارآفرینان در رشته‌های مختلف برای دستیابی به موفقیت نیاز به دانستن راه و شیوه‌ی تاثیرگذاری مطلوب دارند. با این‌حال بسیاری از آنها با این شیوه‌ها آشنایی ندارند.

در این مقاله به معرفی شیوه‌های تاثیرگذاری ۱۱ زن مدیر در برنامه‌های شتاب‌دهی شرکت Techstars می‌پردازیم و توصیه‌های آنها برای ماندگار شدن خود، تیم و شرکتشان را می‌خوانیم.

در جلسات گروهی خجالتی نباشید

مایا باراتز جوردن، مدیر عامل Comcast NBCUniversal LIFT Labs Accelerator:

یک شیوه برای حمایت از حضور خود در صنعت این است که در جلسات صحبت کنید و نقطه‌نظر خود را ارائه کنید. شرکت در بحث‌های مهم و ارزش‌گذاری بر محیط کاری (در مقابل تاثیرگذاری در مکالمات دونفره) باعث جلب توجه اعضای تیمتان می‌شود و آنها به‌تدریج نظر شما را در کارها جویا خواهند شد.

خواسته‌تان را بیان کنید

جنا واکر، مدیر عامل Techstars Sustainability Accelerator:

عادت من این بود که به اعضای تیمم بگویم خواسته‌تان را بیان کنید. بسیاری از همکاران (خصوصا مردها)، این‌کار را انجام می‌دادند و خواسته‌ی آنها نیز محقق می‌شد. پس در این‌کار غفلت نکنید.

به تصمیم خودتان اعتماد کنید

می-یونگ یانگ، مدیر عامل MetLife Digital Accelerator زیر نظر Techstars:

 

وقتی نمی‌دانید چگونه خود را ابراز کنید، تصور کنید که اگر قصد داشتید یک دوست را در موقعیت مشابهی راهنمایی کنید چه می‌گفتید؟ آیا ترجیح می‌دادید که دوستتان از خودش حمایت کند؟ اگر این‌گونه باشد، چه نکاتی را به او گوشزد می‌کردید؟ توصیه‌ای که برای دوستتان در نظر گرفته‌اید را برای خودتان به‌کار بگیرید.

حقایق را بشناسید

آنا باربر، مدیر عامل Techstars LA Accelerator:

اطلاعاتتان را بالا ببرید. علم و دانش را به پشتوانه‌ی خود تبدیل کنید. اگر درخواست افزایش حقوق دارید، ادعای خود را بر ارزشی که ایجاد می‌کنید بنا کنید. درخواست بر مبنای تنها خواست شما یا مقایسه‌ی خود با یک کارمند دیگر نمی‌تواند موثر واقع شود.

به‌‌جای مجادله کردن، بحث کنید

نیکول گلاروس، شریک و مسئول بخش محصولات Techstars:

معرفی کتاب Crushing It، به‌دستش بیاور اثر گری واینر چاک
مشاهده

 

نحوه‌ی بیان کردن دیدگاه‌های خود به شیوه‌ای موثر را بیاموزید. من بارها در موقعیت‌‌هایی قرار گرفته‌ام که شخصی عقیده‌ای مغایر با من داشته و آن‌ را به روشی تهاجمی بیان کرده است. این روش، طرف مقابل را در موضع تدافعی قرار می‌دهد، از شنیده شدن دیدگاه جلوگیری می‌کند و فرد را ترغیب به مجادله بر علیه دیدگاه ارائه شده می‌کند. نقطه‌نظرات خود را یادداشت کنید؛ بازخورد دیدگاه‌ها را از طریق منابع گوناگون دریافت کنید و سپس آن‌را به شیوه‌ای که منجر به باز شدن بحثی موثر و صادقانه می‌شود، به‌کار بگیرید.

زبان مخاطبتان را بشناسید و به‌کار بگیرید

کلی فرایر، مدیر برنامه‌ درBarclays NYC Accelerator و تحت نظر Techstars:

 

برای زبان رئیستان، اهمیت بالایی قائل شوید. اگر مخاطب به داشتن اطلاعات بها می‌دهد، دیدگاهتان را در زبانی پیچیده از اعداد و حقایق بیان کنید. اگر او رابطه‌گرا است و به نقش دست‌اندرکاران توجه دارد، بیان نظر در قالب اشاره به اعضای تیم کاری، مشتریان و سایر شرکای مالی کمک می‌کند تا از صحبتتان راحت‌تر به نتیجه برسید. اطلاع پیدا کردن از شیوه‌ی برقراری ارتباط با رئیس یا همکاران برای مدیریت بهتر و بیان خود ضروری است. شما باید دیدگاهتان را به گونه‌ای موثر و قابل درک بیان کنید تا شنیده شوید. اندیشه‌های شما باید مطرح شوند.

خودتان را دست‌کم نگیرید

زویی اشلاگ، مدیر عاملTechstars Impact Accelerator:

پیش از بیان کردن نظرات خود، آنها را سبک و سنگین نکنید. این کار باعث می‌شود نقطه‌نظر و دیدگاه شما کم‌ارزش تلقی شود.

اهداف روشنی تعیین کنید

کلودیا روتر، مدیر عامل شرکت Stanley + Techstars Additive Manufacturing Accelerator:

عادات ساده روزانه که به موفقیت شما کمک می‌کنند
مشاهده

 

تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد یا اهداف روشن در هر پروژه‌ای، از توسعه‌ی نرم‌افزاری گرفته تا توسعه‌ی کسب‌و‌کار یا بازاریابی بااهمیت است؛ این کار برای اشخاصی که در ابراز خود مشکل دارند، باعث می‌شود چارچوبی برای تعریف کردن موفقیت ایجاد کنند.

بیش از حد فروتن نباشید

هیلا اویل برنر، مدیر عامل Barclays Accelerator:

مردم همیشه باید دستاوردهای خود را اعلام کنند، مکالماتی را شروع کنند یا در گفتگوهایی شرکت کنند که در آنها به دستاوردهایشان اشاره شود. اطلاع پیدا کردن از جزئیات، حقایق و ارقام مرتبط با این دستاوردها اهمیت دارد؛ چرا که در موقعیت مناسب نیاز است که از آن‌ها به‌صورت دقیق یاد شود.

به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها ارزشمند است

اوپئولا بوکولا، مدیر برنامه‌یComcast NCU Lift Labs تحت نظر Techstars:

برای به اشتراک گذاشتن مطالبی که از دیدگاهتان پشتیبانی می‌کنند، چه از طریق رسانه‌های اجتماعی، ارسال محتوا نظیر مقاله و بررسی کتاب‌ها یا شرکت در رویدادها، جدیت داشته باشید. یک اپلیکیشن یا ابزار دیگری برای مدیریت بهتر پست‌ها یا یادآوری برای ارسال پیام‌ها پیدا کنید؛ مطمئن شوید که اطلاعات و عقایدتان به‌خوبی به اشتراک گذاشته می‌شوند. اثبات درستی نظرات، کار دشواری است. اگر این کار را با یک روایت مناسب همراه کنید و به تجربیات، ارتباطات و اهداف شرکت ارتباط دهید، حتما جواب می‌گیرید. به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها ارزشمند است. وقتی نشان می‌دهید اهداف شما در راستای پیشرفت شرکت است، با شما همراه می‌شوند.

دوستی برای تعریف کردن از خود در نزد دیگران بیابید

لیسا میچل، مدیر عامل Techstars در کانزاس:

 

یک همکار یا اسپانسر پیدا کنید تا از شما حمایت کند. تعریف یک شخص دیگر از شما یا معرفی شما به شیوه‌ای متفاوت از روش خودتان، بسیار تاثیرگذار است. هر چه اشخاص بیشتری از شما تعریف کنند، اعتبارتان بالاتر می‌رود.