مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که امشب در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: در این هفته هیچ اقدامی برای تأمین لاستیک موردنیاز استان قم از تهران نشده است و باید برای مطالبه سهمیه لاستیک استان قم عزم جدی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با تأکید بر اینکه باید پیش از وقوع یک بحران از اتفاق افتادن آن جلوگیری کنیم افزود: استان قم مرکزیت داشته و ازنظر جغرافیایی دارای موقعیتی استراتژیک است و به همین جهت باید همت بیشتری برای تأمین لاستیک موردنیاز این استان داشته باشیم.

غضنفری در پاسخ به این شایعه که شاید افزایش قیمت لاستیک به دلیل جلوگیری از ورود لاستیک قاچاق بوده است، ابراز کرد: هیچ مشکلی در کشور از طریق قاچاق قابل‌حل نیست و نباید کمبود لاستیک و بالا رفتن قیمت این کالا را به جلوگیری از قاچاق ربط دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه استان قم محل تردد بسیاری از ناوگان‌ حمل‌ونقل سایر استان‌ها است درگذشته 10 درصد از سهمیه لاستیک کشور به استان قم اختصاص داده می‌شد، اما با توجه به اینکه استان قم تنها دارای 4 هزار ناوگان حمل‌ونقل است، سهمیه لاستیک قم از ده درصد به یک درصد تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری استان قم نیازمند 2 هزار حلقه لاستیک است، گفت: برای وسایل نقلیه درون‌شهری هنوز نیاز زیادی به لاستیک نداریم اما برای پیشگیری از بحران و کمبود به دنبال تأمین این کالا در استان قم هستیم.

ایمیدرو چه کسانی را راهی بازنشستگی می‌کند؟
مشاهده

غضنفری اظهار داشت: کمیته پیگیری مسائل ارزی زیر نظر ستاد تنظیم بازار تشکلی خواهد شد که به‌صورت روزانه مسائل مربوط به ارز استان قم را موردبررسی قرار می‌دهد.