محمود الله‌مرادی امشب در نودویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: من از بینوایی نیم روی زرد، غم بینوایان رخم زرد کرد؛ تو این روزهایی که مردم با سختی مواجه‌اند، معتقدم شورای فرهنگ عمومی به‌فکر رفع مشکلات فقرا باشد.

وی گفت: یکی از مشکلات که در چندسال اخیر با آن مواجه شدیم این است که به‌جای اینکه پاسخ‌گوی مشکلات اساسی مردم باشیم، مناسبت‌تراشی می‌کنیم تا مردم سرگرم این مناسبت‌ها باشند؛ اکنون نودویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را برگزار کرده‌ایم، بایستی 91 تغییر و تحول در فرهنگ ما ایجاد شده باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی شاخص‌هایی همچون انقلابی‌بودن، ارزشی‌بودن، متکی به اصول و ارزش‌های دینی و اعتقادی و برنامه‌هایی که جامعه را به سمت و سوی اعتلای فرهنگی و دینی سوق می‌دهد، دارد اما متأسفانه در کردستان گاهاً نسبت به مسائل فرهنگی گرای غلط می‌گیریم.

وی تاکید کرد: باید تمام برنامه‌های فرهنگی در جهت تقویت شاخصه‌های فرهنگی و انقلاب اسلامی باشد و اگر کاری برای خانواده‌ها انجام می‌دهیم، باید نتیجه آن منجر به عفت و پاکدامنی خانواده شود.

الله‌مرادی افزود: اگر کاری در حوزه عمومی و اجتماعی انجام می‌دهیم، باید نتیجه آن منجر به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود که نه تنها در کردستان، در اغلب کشور فرهنگ استفاده‌کردن از شرایط را نداریم که نمونه آن هم در بازار سکه و ارز بود و تجمع برای خرید و فروش ارز نشان داد که شناخت درست فرهنگی نسبت به مسائل نداریم و ما نیز نتوانسته‌ایم این فرهنگ را در جامعه اجرا کنیم.

فوتبال جهان| ادعای یک سایت ایتالیایی: کریستیانو رونالدو لیگ ملت‌های اروپا را تحریم کرده است
مشاهده

وی اظهار کرد: باید در شورای فرهنگ عمومی موضوع مطرح و راهکار ارائه شود و هر دستگاه مجری اجرای برنامه‌ها شود و برنامه‌ها متناسب با شرایط شهرستان‌ها برگزار شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در استان کردستان با دو گروه روبه‌رو هستیم که نخست، افرادهایی ضدانقلاب هستند که هیچ‌وقت حاضر نیستند خدمات جمهوری اسلامی برای مردم بیان شود و همیشه دنبال این هستند که نظام هیچ خدمتی ارائه نداده در صورتیکه اگر شرایط امروز را ببینیم، این نظام 500 برابر رژیم‌های 500 ساله گذشته کار کرده است.

وی ادامه داد: همچنین جریانات سیاسی نمی‌خواهند باور کنند که مردم کردستان طرفدار جمهوری اسلامی هستند و مردم این خطه در انتخابات به نظام رأی می‌دهند و کاری به چپ و راست ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به گزارشات واصله و پیگیری‌های انجام شده خاطر نشان کرد: باید بحث ناامن کردن فضاهای ورزشی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد و کار فرهنگی در این زمینه‌ها انجام شود.

وی با انتقاد از اینکه نحوه نامگذاری معابر و خیابان‌ها در سطح استان مناسب نیست، گفت: متأسفانه در برخی جاها عنوان شهدا حذف شده و عنوان‌های دیگر جایگزین شده در صورتیکه باید در نامگذاری‌هابه اصول و ارزش‌های انقلاب توجه شود چراکه در استانی همچون کردستان این همه سرداران بزرگ، نیروهای ارزشی، نخبگان فرهنگی را داریم اما بیشتر دنبال مسائلی هستیم که نه تنها کمکی به مردم این خطه نمی‌کند، بلکه به ضرر هم هست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطر نشان کرد: مردم کردستان در حد خیلی معمول به رقص و موسیقی معتقد هستند اما عده‌ای شب‌ و روز تمام کار جامعه را مشغول به رقص و آواز کرده‌اند و مردم از کارهای ضروری‌تر جا می‌مانند.

سردار هیئت و شهید ۲۲ ساله حملات تروریستی اهواز چه کسی بود؟
مشاهده