حجت‌الاسلام مهدی حیدری‌کبیر امشب در نودویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بنده معتقدم یکی از موانع مدنظر در حوزه‌های مختلف، موضوع آسیب‌شناسی است.

وی با اشاره به برگزاری نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در کردستان گفت: بعد از نود جلسه، بررسی موثرنبودن و نقاط ضعف این شورا ضروری است.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد:‌ استان کردستان یکی از سرمایه‌دارترین استان‌های ایران است که البته این سرمایه، معادن طلا، ذخایر و زمین‌های حاصلخیز نیست بلکه مهم‌ترین سرمایه موجود، سرمایه اجتماعی و فرهنگ مردم این خطه از سرزمین است.

وی با طرح سؤالی از اعضای شورای شهر حاضر در جلسه گفت: آیا واقعاً از فضای فرهنگ عمومی جامعه راضی هستیم؟؛‌ آیا فضای فرهنگ عمومی جامعه ما فرهنگ مطلوب است و اگر نیست چرا و در این نقطه انجام آسیب‌شناسی مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر افزود: در این شرایط نباید دنبال مقصر بگردیم بلکه باید در دو سطح نظر و عمل حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: باید در سطح نظر نگاه به شورای فرهنگ عمومی از یک نگاه نمایشی و نشستی به نگاه بهره‌وری تغییر پیدا کند یعنی اینکه خروجی‌ها مشخص و مصوبات اجرایی شود چراکه سؤال اینجاست چند مصوبه از نود جلسه قبلی عملی شده است.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: تا زمانیکه نگاه به شورای فرهنگ عمومی نگاهی نمایشی باشد، نه 90 جلسه، بلکه 900 جلسه هم همانند اکنون بی‌نتیجه خواهد بود، بنابراین باید نگاه‌ها تغییر کند.

حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر تاکید کرد: باید برای هر نشست یک سطح لازم مد نظر قرار گیرد و نظرات اعضای شورا و موضوعات ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی، چکش‌کاری و تأیید و سپس در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود

کانون مربیان فوتبال ایران به درگیری مربی تیم ملی با یک خبرنگار واکنش نشان می‌دهد
مشاهده