جلیل عفتی در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های پیش روی این سازمان در یزد برگزار شد، اظهار داشت: گروه‌هایی که روزهای پیش رو به نام آنها مزین شده گروه‌های آسیب‌پذیری هستند که اگر توجه لازم به آنها صورت نگیرد قطعا مورد آسیب قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به نیازهای این گروه‌ها سبب شده که این افراد نتوانند حضور در جامعه را آنطور که لازم است داشته باشند بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و 200 نفر ناشنوا از خدمات بهزیستی استان یزد استفاده می‌کنند.

عفتی با بیان اینکه نقش محوری ما در بحث معلولان، ایجاد بستر توانخبشی و توانمندسازی است خاطرنشان کرد: این که فکر کنیم سازمان بهزیستی مسئول و متولی همه مشکلات افراد تحت پوشش است درست نیست و همه دستگاه ها موظف به ارائه خدمات به این افراد هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر فرزند ناشنوایی نداریم که به جمع ناشنوایان استان اضافه شود خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این موضوع فعالیت‌های ژنتیکی است که در استان یزد چند سال انجام شده و موضوع دوم غربالگری کودکان در بدو تولد است و هر کودکی که متولد می‌شود ابتدا غربالگری شنوایی شده و در صورتی که نقصی داشته باشد اقدامات درمانی بلافاصله انجام می‌شود.

وی از کاشت 15 مورد حلزون در سال قبل گفت: این موضوع در راستای همین غربالگری انجام شده و خوشبختانه همان روح بحث پیشگیری سبب شده که ما امروز شاهد افزوده شدن جمعیت ناشنوایی استان از طرف نوزادان نباشیم.

عفتی با بیان اینکه همین موضوع سبب شده که آموزش و پرورش استثنایی ما در زمینه پذیرش دانش‌آموزان ناشنوا هم آماری نداشته باشد  عنوان کرد: این موضوع باید به یک رویکرد در تمام فعالیت های جامعه ما در حوزه پیشگیری تبدیل شود.

قیمت روز ارزهای دولتی ۹۷/۰۷/۲۳|نرخ ۲۵ ارز کاهشی شد
مشاهده

مدیرکل بهزیستی استان یزد هزینه کاشت هر حلزون را تقریبا 30 میلیون تومان دانست و گفت: تمام خدمات کاشت حلزون برای نوزادان به صورت کامل تحت پوشش خدمات بیمه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که ما بتوانیم این چنین فعالیت‌هایی را به صورت گسترده و در حوزه‌های مختلف انجام دهیم می‌توانیم فعالیت‌های پیشگیری را به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم.