امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

عملکرد شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ای کشورهای عرب زیر ذره‌بین شبکه العالم

شبکه العالم در برنامه این هفته «هاشتاغ» به سراغ مهمترین موضوعات و اخبار داغ دنیای عرب رفته و آنها را مورد بررسی قرار داده است. از جمله موضوعاتی که این هفته در رسانه‌های عرب به ترند تبدیل شده است حادثه تروریستی اهواز، سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل، سلب تابعیت مخالفان رژیم آل خلیفه در بحرین و سفر محمدبن سلمان ولیعهد عربستان به کویت است. اجرای این برنامه را محمد عامری و افنان معمار بر عهده دارند.

برنامه هاشتاغ امشب ساعت 20 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود و ساعت 23 نیز بازپخش خواهد داشت.

بررسی مطبوعات جهان در «قلم رصاص» شبکه العالم

«قلم رصاص»،شبکه العالم امشب به بررسی مطبوعات بیگانه از جمله کشورهای عربی و غربی درخصوص مهمترین موضوعات روز جهان اختصاص دارد. محورهای مورد بررسی در «قلم رصاص» امشب در خصوص انعکاس و بازتاب خبر حادثه تروریستی اهواز، فرافکنی‌های عربستان سعودی و امارات علیه محور مقاومت به ویژه حز‌ب‌الله و چگونگی پرداخت رسانه های عربی از جمله عربستان سعودی و همچنین رسانه‌های غربی درباره معامله قرن و تصمیمات ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این باره اختصاص دارد.

رسانه‌های عربی و در راس آنها رسانه‌های عربستانی، اماراتی و رسانه‌های معاند غربی در مطبوعات خود به ترویج و تمهید این اقدام آمریکا و مقدمه‌سازی برای آن مبادرت کرده‌اند که در این برنامه بررسی می‌شود. در این برنامه جیهان عبدالنبی مجری «قلم رصاص»، همچنین اهداف رسانه‌های عربی و غربی را با توجه به محورهای ذکر شده در برجسته‌سازی برخی خبرها در مقابل سانسور خبری موضوعاتی که بر خلاف اهداف و سیاست‌های استعمار است، مورد واکاوی قرار می‌دهد.

«قلم رصاص» امشب ساعت 21 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود.

رونمایی از بسته جدید گرافیکی شبکه جهانی سحر

بسته گرافیکی جدید شبکه جهانی سحر، از امروز دوشنبه نهم مهرماه مصادف با اول آگوست 2018 رونمایی شد و بر روی آنتن می‌رود. در گرافیک جدید شبکه سحر، سعی شده است علاوه بر رعایت استانداردهای موشن گرافیکی، نمادها، رنگ ها و خصوصیات معماری ایرانی نیز لحاظ شود و گروه هنری شبکه جهانی سحر تلاش کرده اند تا طراحی بسته گرافیکی جدید، در هر چهار حوزه تحت پوشش شبکه سحر شامل بالکان (اروپای شرقی)، آذری، کردی (سورانی و کرومانجی) و اردو (هند و پاکستان) با جذابیت‌های دیداری مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و معرف و مروج فرهنگ ایرانی – اسلامی باشد.

فوتبال جهان| سبقت لیورپول از منچستریونایتد در کسب درآمد از لیگ قهرمانان اروپا/ صدرنشینی رئال مادرید و صعود ایتالیایی‌‌‌‌ها
مشاهده

هدف اصلی طراحان علاوه بر طراحی شمسه به عنوان نماد شبکه و بازتاب خورشید معنویت، تلفیق آن با طرح و رنگ انار، به عنوان عنصری معنوی و تداعی مفهوم ایرانی اسلامی بوده است. در بحث موسیقی نیز با آهنگسازی هومن اسماعیلیان، آهنگساز جوان و توانمند خوش آتیه، کار تلفیق موسیقی شرق و غرب به زیبایی انجام شده و کار بسیار تاثیرگذار و متمایزی تولید شده است.

معاونت برون مرزی در زمینه استفاده صحیح از گرافیک پیشگام بوده و با تاسیس واحدهای هنری در شبکه های آی فیلم، پرس تی وی و هیسپان تی وی با نگاهی حرفه ای به گرافیک، موفق عمل کرده است. شبکه جهانی سحر در سالیان اخیر با تاسیس واحد هنری با مدیریت محسن سوهانی، تلاش های مثبتی در جهت ارتقای کیفیت دیداری تولیداتش با توجه به امکانات موجود انجام داده است.

فعالیت‌های ضد ایرانی در شبکه های اجتماعی به روایت پرس‌تی‌وی

مروری بر دروغ‌پردازی و فضاسازی‌های عربستان و مجاهدین خلق علیه ایران در حساب‌های کاربری فضای مجازی عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «ایران امروز» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. در این برنامه که یوسف پور انوری تهیه کنندگی آن را برعهده دارد، در مورد استخدام لشکری از کاربران مجازی توسط عربستان سعودی برای این هجمه‌های رسانه‌ای و وجود روبات‌های فعال در پلتفرم‌هایی نظیر فیسبوک و توییتر برای حفظ منافع عربستان و مجاهدین خلق بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

این برنامه در ادامه با مروری بر مستند اخیر شبکه بی‌بی‌سی به پخش صحبت های یکی از اعضای سابق سازمان منافقین پرداخته و از تلاش‌های این فرقه در فضای مجازی برای حمله به منافع ایران پرده برمی‌دارد. در این برنامه همچنین به برخی مواردی که عربستان لشکر توییتری خود را برای اهداف خاص بسیج کرده اشاره می‌شود که از جمله این موارد توییت درخصوص مرگ یک دختر در هتلی در مهاباد، ری توییت پیام های خاص ترامپ درخصوص عربستان، ایجاد فضای منفی درخصوص سفر امیر قطر به بریتانیا و جنگ توییتری علیه کانادا پس از اختلافات درخصوص وضعیت حقوق بشر در عربستان را می‌توان نام برد.

فوتبال جهان| هواداران مارسی از سفر به خانه لاتزیو محروم شدند
مشاهده

اعتراض وزیر امور خارجه به رئیس توییتر نسبت به این تبعیض ها، سهام عربستانی ها در توییتر و حذف بی رحمانه چندین اکانت توییتری ایرانی به بهانه های واهی از دیگر موضوعات مورد بحث در برنامه این هفته «ایران امروز» است که با حضور کارشناسانی همچون حسن عابدینی قائم مقام خبرگزاری صدا و سیما و محمدمهدی مومنی ها رئیس مطالعات سایبری جهان اسلام روی آنتن خواهد رفت.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی در ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه یازدهم مهرماه روی آنتن شبکه پرس‌تی‌وی می رود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

شبکه شما؛ نمایندگان مردم گیلان مهمان «سروستان» می‌شوند

برنامه تلویزیونی «سروستان» دوشنبه نهم مهرماه با حضور دو نفر از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی از شبکه «شما» پخش می‌شود. برنامه تلویزیونی «سروستان» هر هفته با حضور نمایندگان مردم یکی از استان‌های کشورمان در خانه ملت و با موضوع بررسی لوایح و طرح‌های در دست اقدام مجلس و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های مختلف به صورت زنده روی آنتن می‌رود. هدف از این برنامه اطلاع‌رسانی شفاف پیرامون فعالیت نمایندگان در مجلس و نیز راهکارها و طرح‌های آنها برای حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌ است.

در جدیدترین قسمت این برنامه که دوشنبه شب روی آنتن می‌رود شاهد حضور محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان و محمود شاکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال خواهیم بود.

«سروستان» با اجرای محمد دلاوری، دوشنبه شب‌ها حوالی ساعت 18 به صورت زنده از شبکه «شما» پخش می‌شود.

میرطاهر مظلومی بازیگر سریال رادیویی شد

سریال رادیویی «ناو وینسنس» را بیژن کیا نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: در سال شصت و هفت هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو وینسنس مورد هدف قرار می‌گیرد و سقوط می‌کند. شخصی تصمیم می‌گیرد فیلمی مستند درباره این اتفاق بسازد اما… . میرطاهر مظلومی، فریبا طاهری، شهریار حمزیان، علی میلانی، بهرام سروری‌نژاد و تعداد دیگری از هنرمندان در این سریال رادیویی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فوتبال جهان| سانتیاگو سولاری: راموس فردی راستگو و یک سمبل است/ باید مانند همیشه مقابل رم به میدان برویم
مشاهده

«ناو وینسنس» به تهیه کنندگی محمد احمدی، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکت نرگس موسی‌پور، سه‌شنبه ساعت 7:15  از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همدردی رادیو تهران با «فرزندان غزه»

شبکه رادیویی تهران به مناسبت روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ویژه برنامه «فرزندان غزه» را تدارک دیده است.

روز نهم مهر در تقویم کشور به نام روز همدردی با نوجوانان و جوانان فلسطینی نامگذاری شده که نمادی از دادخواهی دانش آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی بین دانش آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی است. «فرزندان غزه» مستندی از ظلم رژیم صهیونیستی است که سالهای متمادی سیاست مخرب و گسترده ای را علیه کودکان فلسطینی آغاز کرده است و با بازداشت، قتل و شکنجه کودکان فلسطینی به بهانه های پوچ و واهی، آنان را در ورطه خطر جدی قرار داده است. «فرزندان غزه» به همت گروه سیاسی شبکه رادیویی تهران به تهیه کنندگی حامد خادم تهیه شده است  که ساعت 20 از شبکه رادیویی تهران روی موج اف. ام ردیف 94 مگاهرتز تقدیم حضور فرهیختگان می شود.

عواقب تنبلی را در رادیو صبا جدی بگیریم

برنامه «جدی نگیرید، جدی بگیرید» که با نگاهی طنز مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را نقد می کند، روز سه شنبه دهم مهر به موضوع «تنبلی و عواقب آن» اختصاص دارد. در این برنامه بیان می‌شود که تنبلی و سستی عواقب زیان بار زیادی دارد و مهمترین آن‌ها به خطر افتادن سلامتی و از بین رفتن فرصت‌ها و موقعیت‌های زندگی است.

برنامه «جدی نگیرید، جدی بگیرید» به تهیه‎کنندگی نیکنام جبرائیلی‌پور و نویسندگی معصومه پاکروان و با اجرای امیرحسین مدرس شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:55 به مدت 10 دقیقه روی موج اف ام ردیف 105.5 مگاهرتز از رادیو صبا پخش می‌شود.