تصور کنید برای شام مهمان دعوت کرده‌اید یا بعد از مدت‌ها قرار است با دوستانتان دور هم جمع شوید. درنتیجه می‌خواهید به بهترین نحو از آن‌ها پذیرایی کنید و کیک خوشمزه‌ای برای دسر یا عصرانه درست کنید اما متوجه می‌شوید اطلاعات کاملی در مورد مواد اولیه ندارید و فرصت کافی برای جستجو در اینترنت و تهیه‌ی آن‌ها باقی نمانده است. این مشکل به ایده‌ی الهام بخشی برای راه‌اندازی شرکت Red Velvet NYC تبدیل شد تا بسته‌هایی حاوی مواد اولیه‌ی لازم برای پخت انواع دسر را به بازار عرضه کند. این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۵ توسط دو خواهر راه‌اندازی شد و بسته‌های آن حاوی تمام مواد لازمی است که برای پخت انواع کیک، کاپ‌کیک و تارت لازم خواهد بود. مواد اولیه‌ی مورد نیاز از برندهای معتبر تهیه شده‌ و بعد از اندازه‌گیری بسته‌بندی شده‌اند. این شرکت با اینکه اخیرا با مشکلات مالی مواجه شده اما بنیان‌گذاران آن در تلاش هستند تا کسب‌وکار آنلاین خود را گسترش دهند.

 

آسولین لیچن (Assouline Lichten) حدود ده سال در زمینه‌ی بازاریابی شرکت‌هایی با کالاهای لوکس فعالیت کرده است. او از شغلی که داشت بسیار راضی بود اما کم کم به این نتیجه رسید که بهتر است وقت و انرژی‌اش را برای کسب‌وکار خودش صرف کند. او در طول این سال‌ها با کارآفرینان زیادی همکاری داشت و همیشه دلش می‌خواست روزی بتواند شرکت خودش را راه‌اندازی کند. او در این باره می‌گوید: «من اولین کسی هستم که به کار کردن در شرکت‌های بزرگ علاقه دارم اما همیشه می‌دانستم که روزی کارآفرین خواهم شد. من همیشه این ایده را در سرم داشتم که بتوانم سرنوشتم را خودم کنترل کنم و این دقیقا همان کاری است که کارآفرینان انجام می‌دهند.»

ناشناس نگه‌داشتن داده‌های کاربران، امنیت حریم خصوصی را تضمین نمی‌کند
مشاهده

آسولین به همراه خواهرش، آریل لیچن (Arielle Lichten) در نیویورک زندگی می‌کنند و از مشتری‌های پرطرفدار محصولات Blue Apron (شرکتی فعال در زمینه‌ی مواد اولیه‌ی لازم برای تهیه‌ی غذا) بودند. اما همیشه برایشان سوال بود که چرا این شرکت مواد لازم برای تهیه‌ی دسر را به بسته‌بندی‌های خود اضافه نمی‌کند. آسولین همیشه به دنبال ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودش بود و بنابراین تصمیم گرفت خودش شرکتی را برای تهیه‌ی مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای پخت دسر راه‌اندازی کند. پدر او در زمینه‌ی تهیه‌ی مواد غذایی مورد نیاز برای رستوران‌ها فعالیت می‌کرد و بعد از مدتی خودش یک رستوران باز کرده بود. درنتیجه این دو خواهر در کنار غذاهای عالی بزرگ شدند و علاقه‌ی زیادی به آشپزی داشتند. آسولین می‌گوید: «پدرم در خانه سرآشپز بود و مادرم اصلا وارد آشپزخانه نمی‌شد بنابراین در تعطیلات و زمانی که مهمان داشتیم من مسئول پخت دسر بودم. آشپزی کردن به من انرژی می‌دهد و آرامم می‌کند، هم باعث خوشحالی خودم می‌شود و هم اطرافیانم را خوشحال می‌کند.»

 

آسولین متوجه شده بود هیچ‌کدام از دوستانش اهل درست کردن شیرینی و دسر نیستند و برایش جالب بود که دلیل این موضوع را بداند. او در این باره می‌گوید: «زمانی که دلیل این موضوع را جویا شدم پاسخ همه‌ی آن‌ها تقریبا یکسان بود. اغلب آن‌ها به دلیل نداشتن ابزار و مواد اولیه‌ی مناسب می‌ترسیدند سراغ پخت دسر بروند.» درنتیجه آسولین و خواهرش تصمیم گرفتند کسب‌وکاری را برای حل این مشکل راه‌اندازی کنند.

آن‌ها در ابتدای کار خود دسرهایی متنوع درست می‌کردند و برای دوستان و اعضای فامیل می‌فرستادند و از آن‌ها بازخورد می‌گرفتند. آن‌ها متوجه شدند برخی ترجیح می‌دهند برای مناسبت‌های خاص یک بسته‌ی تکی خریداری کنند. درنتیجه این ایده در ذهنشان شکل گرفت که برای هر دستور پخت بسته‌ی جداگانه‌ای تهیه کنند. آریل (هم‌بنیان‌گذار دیگر این شرکت)، در زمینه‌ی طراحی سابقه‌ی کار دارد و در کنار سایر کارهای شرکت وظیفه‌ی مدیریت وب‌سایت و بسته‌بندی محصولات را نیز به عهده دارد. این دو خواهر اسم شرکت یعنی Red Velvet NYC را از ترکیب نام کیک مورد علاقه‌ی خود و محلی که این کیک برای اولین بار در آنجا تهیه شد انتخاب کردند.

چگونه بر چالش‌های آزادکاری غلبه کنیم
مشاهده

این شرکت با ارائه‌ی ۲۵ بسته شامل مواد اولیه و ابزارهای لازم برای تهیه‌ی دسر فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از گذشت مدتی کیک‌هایی با طعم‌های جدید و فصلی و لوازم جانبی مانند دماسنج فر نیز در سایتشان عرضه شد. دستورالعمل‌ها به دسته‌ی آسان، متوسط و پیشرفته تقسیم شده‌اند و تعداد زیادی از آن‌ها در دسته‌بندی آسان قرار گرفته‌اند. شرکت Red Velvet NYC با یک ویراستار حرفه‌ای و باتجربه برای ویرایش نهایی دستور‌العمل‌ها همکاری می‌کند تا مطمئن شود مراحل انجام کار قابل فهم و ساده هستند. آسولین می‌گوید: «مردم معتقدند که آشپزی یک هنر است و پختن کیک و شیرینی یک علم است. من معتقدم پختن نیز نیازمند هنر است اما داشتن دانش آن نیز ضروری است.»

این شرکت در امور مرتبط با خیریه نیز فعال است و بخشی از فروش کاپ‌کیک‌های صورتی آن به موسسه‌ای برای تشخیص سرطان در زنان جوان اختصاص داده می‌شود. آسولین در این رابطه می‌گوید: «برای ما بسیار مهم بود که برای حمایت از سلامتی زنان قدمی برداریم.»  این محصولات حاوی بروشورهایی هستند که به زنان جوان در مورد بیماری‌ها اطلاعات مفیدی داده و اهمیت تشخیص زودهنگام را برای آن‌ها توضیح داده است.

 

این دو خواهر به دلیل فعالیت‌های پدرشان در صنعت مرتبط با غذا می‌دانستند که ورود به این صنعت و رسیدن به موفقیت در آن بسیار سخت است. فضای کار در صنعت غذا به شدت رقابتی است و چالش‌های زیادی در زمینه‌ی بسته بندی و ارسال مواد غذایی وجود دارد. بسته‌ها باید سالم به دست مشتری برسند و نباید تأخیر داشته باشند. اما این شرکت نیز مانند هر شرکت فعال دیگری در زمینه‌ی تجارت الکترونیک با چالش بسیار بزرگی روبه‌رو بوده و آن پیدا کردن مشتری وفادار است. آسولین می‌گوید: «در حال حاضر تمام درآمد شرکت صرف هزینه‌های خودش می‌شود. درآمد ما زیاد نیست و نمی‌توان هزینه‌ی اضافه‌ای برای تبلیغات شرکت در گوگل یا سایر روش‌های تبلیغاتی در نظر گرفت.» اما بنیان‌گذار این شرکت راه جدیدی از طریق همکاری با دیگران برای حفظ بقای شرکت پیدا کرده است و می‌گوید: «اگر در زمینه‌ی بازاریابی سابقه‌ی کار نداشتم هرگز نمی‌توانستم شرکتم را تا این مرحله پیش ببرم. درست است که من در گذشته برای شرکت‌های بزرگ و لوکس کار می‌کردم اما همکاری کردن با دیگران و ایجاد حس برنده بودن کلید اصلی بقا در بازار رقابت است.»

چگونه با فرهنگ سازمانی شرکت جدید تطبیق پیدا کنیم
مشاهده

این شرکت تا به حال بیش از ۲۰ دلار برای به دست آوردن مشتری و تبلیغ محصولات خرج نکرده است و در عوض همکاری خود را با سایر کسب‌وکارها گسترش داده است. به‌عنوان مثال شرکت Home Chef یک شرکت فعال در زمینه‌ی تحویل غذا است که بخشی برای ارائه‌ی دسر نداشت اما با همکاری شرکت Red Velvet NYC این بخش را به کسب‌وکار خود اضافه کرد. سایت Food52 نیز سایتی فعال در زمینه‌ی اشتراک‌گذاری دستور غذایی است که از طریق انتشار دستور تهیه‌ی دسر با آن‌ها همکاری می‌کند.