مسابقات سراسری قرآن کریم ــ اراک| بزرگترین رویداد قرآنی کشور در اراک آغاز شد

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به‌عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور لحظاتی پیش در اراک آغاز شد.

مراسم گشایش مسابقات سراسری قرآن کریم از لحظاتی پیش در محل برگزاری مسابقات در کوه نور اراک با حضور مقامات کشوری و استانی از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، استاندار و نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و استانداران استان‌های مختلف آغاز شد.

این در حالی است که چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از دهم تا بیست و سوم مهرماه در اراک برگزار می‌شود که قاریان و نخبگان قرآنی در 2 گروه خواهران و برادران در رشته‌های مختلف حفظ، ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، تفسیر و معارف به رقابت می‌پردازند.

براساس برنامه‌ریزی این دوره از مسابقات در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برادران در چهار گروه در هفته نخست از 10 تا 16 مهر به رقابت می‌پردازند و بعد از آن هم خواهران در مرحله دوم یعنی از 16 تا 23 مهرماه مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

در روزهای برگزاری مسابقات برنامه‌های جنبی متنوعی از جمله برپایی محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت قرآن مشتمل بر 25 کرسی، برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای قرآنی در بیش از 25 غرفه توسط دستگاه‌ها در جوار محل مسابقه، مسابقات پیامکی، رونمایی از کتاب سوره‌های سرخ با هدف معرفی 63 شهید قرآنی استان مرکزی، برپایی محفل انس با قرآن با حضور 700 دانش‌آموز در کانون امام علی(ع) با مشارکت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

علاوه بر شرکت‌کنندگان و داوران چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دویست نفر عوامل اجرایی و هفتاد نفر نیز میهمانان رسانه‌ای این مسابقات هستند.

قیمت خرید دلار در بانک‎ها امروز ۹۷/۰۷/۲۵
مشاهده