یکی از دلایل اصلی ناکامی تیم فوتبال بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا طی سال‌های اخیر، آمار و عمکرد ضعیف لوئیس سوارس مقابل دروازه رقبا بوده است، به خصوص در بازی‌های خارج از خانه. در حقیقت این مهاجم اروگوئه‌ای از روز 16 سپتامبر سال 2015 نتوانسته در هیچ یک از بازی‌های خارج از خانه تیمش در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند.

این یعنی بیش از سه سال از زمانی که او یک گل اروپایی خارج از خانه زده است و آماری که او در این اواخر به ثبت رسانده با آماری که در دو فصل اول حضورش در تیم کاتالان داشت قابل مقایسه نیست. اولین گل بیرون از خانه سوارس برای بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به تساوی یک بر یک این تیم مقابل رم برمی‌گردد.

افت عملکرد سوارس مقابل دروازه رقبا، سبب شده است که بارسلونا بیش از اندازه به مسی برای گلزنی وایسته شود و این در حالیست که او شماره 9 و مهاجم نوک اصلی آبی‌و‌اناری‌ها محسوب می‌شود.

با اینکه ارنستو والورده در کنفرانس خبری‌ اخیرش تأکید کرد که کاهش گل‌های سوارس او را ناراحت نمی‌کند چون او الان بیشتر در کارهای تیمی شرکت دارد، کاملاً مشخص است که بارسا از کاهش گل‌های این مهاجم اروگوئه‌ای ضربه خورده است.

سال 2015 که آخرین قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان رقم خورد، سوارس نقشی کلیدی داشت و در بازی‌های مهمی مقابل منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن، گل‌هایی حیاتی زد.

بارسلونا فردا شب (چهارشنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران میهمان تاتنهام است.

فوتبال جهان| پیروزی آسان رئال مادرید در نخستین تجربه مربیگری سانتیاگو سولاری
مشاهده