تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام از ساعت 17 امروز سه شنبه در فینال جام قهرمانان آسیا به مصاف «آلوارک توکیو» ژاپن می‌رود.

 این نخستین حضور پتروشیمی بندر امام در فینال جام قهرمانان آسیاست که می‌تواند به شکسته شدن یک رکورد آسیایی به سود ایران ختم شود. تیم‌های ایرانی تا کنون 5 بار عنوان نخست جام قهرمانان آسیا را کسب کرده‌اند و اگر پتروشیمی بتواند با غلبه بر نماینده ژاپن، قهرمان شود، این تعداد به 6 خواهد رسید و بیشترین تعداد قهرمانی در باشگاه‌های آسیا متعلق به باشگاه‌ها ایرانی خواهد شد. تیم‌های لبنانی هم سابقه 5 قهرمانی در باشگاه‌های آسیا را دارند. قهرمانی پتروشیمی به سلطه لبنانی‌ها را در باشگاه‌های آسیا پایان می‌دهد.

در طرف مقابل، تیم آلوارک، نخستین تیم ژاپنی است که پس از سال 1999 در جام قهرمانان آسیا بازی می‌کند و نخستین تیم این کشور پس از سال 1996 است که به فینال این رقابت‌ها می‌رسد. آنها در صورت غلبه بر پتروشینی، نخستین تیم تاریخ بسکتبال ژاپن هستند که قهرمان جام قهرمانان آسیا می‌شوند.

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در گزارشی با اشاره به نتایج پتروشیمی در این دوره از مسابقات نوشته: پتروشیمی با غلبه بر «مرالکو بولتز» در مرحله نیمه نهایی نشان داده که چقدر برای کسب مدال طلای جام قهرمانان آسیا اشتیاق دارد.

در این گزارش همچنین آمده است که نوع بازی ارسلان کاظمی، ملی پوش 28 ساله پتروشیمی با تعداد بالای ریباندهایش، یک شگفتی برای هواداران به حساب می‌آید. سایت فیبا، قدرت دفاعی بالای کاظمی را ستوده و او را یکی از مهم‌ترین بازیکنان دیدار فینال امروز معرفی کرده است.

از سد راه نوسانات ارزی در سرمایه‌گذاری‌های انرژی خورشیدی تا انتقاد از تراکم مرغداری‌ها در قم
مشاهده