صالح اباذری در خصوص اردوی تیم ملی اظهار داشت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی جهت حضور در مسابقات جهانی اسپانیا هستیم. امیدوارم با رسیدن به بهترین شرایط، عملکرد خوبی در این رویداد بزرگ داشته باشم و برای سومین بار در کومیته تیمی به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم. من در 2 قهرمانی گذشته حضور نداشتم اما امیدوارم در سومین قهرمانی تیمی کومیته سهیم باشم.

وی در خصوص حضور در مسابقات کاراته وان ژاپن گفت: بعد از اینکه امکان حضور در مسابقات کاراته وان آلمان را از دست دادم، قرار بود در مسابقات کاراته وان ژاپن حضور داشته باشم اما با تصمیم خودم قرار شد در این رویداد نیز حضور نداشته باشم. دلیل این تصمیم نیز نزدیکی مسابقات ژاپن با مسابقات جهانی بود و دوست نداشتم از لحاظ شرایط بدنی افتی داشته باشم. شاید حضور در کومیته تیمی مسابقات جهانی تاثیری در رنکینگ من نداشته باشد اما قطعا قهرمانی در مسابقات جهانی باعث افتخار خواهد بود.

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص اینکه نگرانی بابت عقب افتادگی در رنکینگ فدراسیون جهانی ندارد، گفت: قبول دارم تا حدودی در رنکینگ جهانی عقب افتادم اما به امید خدا بعد از مسابقات جهانی فرصت حضور در مسابقات لیگ جهانی را خواهم داشت و قطعا امکان جبران این عقب افتادگی را خواهم داشت.

اباذری در پاسخ به این سوال که دوست ندارد در رقابت انتخابی برای حضور در کومیته انفرادی حضور داشته باشد، گفت: من به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم و با تمام وجود مطیع کادرفنی هستم. اگر کادرفنی صلاح بداند در انتخابی کومیته انفرادی حضور داشته باشم این کار را انجام خواهم داد و اگر نیز قرار به حضورم در کومیته تیمی باشد با تمام توان برای موفقیت تیم تلاش خواهم کرد. با تمام وجود به کادرفنی تیم ملی اعتماد دارم و حتی اگر اعلام کنند امسال در مسابقات جهانی حضور نداشته باشم این کار را انجام خواهم داد، چرا که حتما صلاح من در این کار بوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی: تصویب قرارداد FATF به مصلحت کشور و نظام نیست
مشاهده

وی تاکید کرد: همانطور که گفتم سرباز تیم ملی هستم و هیچ اعتراضی نیز به برگزاری یا عدم برگزاری مسابقه انتخابی ندارم. قطعا مانند چرخ و فلک این فرصت نیز نصیب من خواهد شد تا امکان افتخارآفرینی برای کاراته ایران را داشته باشم.

دارنده مدال طلای مسابقات کاراته وان ترکیه در خصوص اینکه چقدر امیدوار به کسب سهمیه و حضور در المپیک 2020 است، گفت: برای این مهم تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا سهمیه المپیک را کسب کنم. رقابت برای کسب سهمیه المپیک واقعا سخت است و قطعا اگر در این شرایط موفق به این کار شوم کار بزرگی را انجام دادم. البته حضور یک رقیب بزرگ مانند سجاد گنج‌زاده این انگیزه را برای تلاش بیشتر و تمرین بهتر من ایجاد خواهد کرد.

اباذری در خصوص عدم علاقه خود برای حضور در وزن 84- کیلوگرم عنوان کرد: نمی‌دانم از کجا خبر علاقه من به حضور در وزن 84- کیلوگرم مطرح شد و اصلا تصمیمی برای این کار ندارم.