رئیس سازمان فضایی با اشاره به توسعه فناوری فضایی طی ۱۰ سال گذشته گفت: در توسعه فناوری فضایی در رده ۹ کشور اول دنیا هستیم و گام بعدی توسعه و تثبیت صنعت فضایی در کشور است.

مرتضی براری در نشستی خبری به مناسبت هفته جهانی فضا با تأکید بر استفاده از داده‌های فضایی در حوزه اینترنت اشیاء گفت: امروزه شرکت‌های بزرگ دنیا در صنعت فضایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند زیرا متوجه شده‌اند که داده‌های فضایی در توانمندسازی اقتصاد اینترنت اشیاء (IOT) نقش بزرگی دارند.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: با تحلیل داده‌های فضایی در حوزه کشاورزی می‌توان به توانمندسازی این بخش کمک کرد و در مصرف آب و سموم صرفه‌جویی داشت.

وی با اشاره به عضویت سازمان فضایی ایران در فروم اینترنت اشیاء ابراز کرد: تا سال 2025 ، 11 میلیارد دلار سهم بازار اینترنت اشیاء در جهان است و تلاش داریم تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه سهم حداکثری در اقتصاد اینترنت اشیاء بدست آوریم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه برای پیشبرد برنامه‌های فضایی از ظرفیت صندوق توسعه ملی، سازمان‌های توسعه‌ای و منابع دولتی استفاده می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها عدم تصدی‌گری و آزادسازی فضایی است تا زمینه برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود.

او تصریح کرد: سوم توسعه بازار است، اینکه بتوانیم بازار بالقوه را فعال کنیم و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان بازار فضایی کشور فعال شود و کسب‌وکارهای نو در این حوزه به وجود آید.

فوتبال جهان| بوروسیا دورتموند به دنبال خرید دائمی مدافع رئال مادرید
مشاهده