رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این که بزودی بازار لاستیک خودروهای سنگین به تعادل می رسد گفت: همه وارد کنندگان می توانند از کشورهای همسایه به راحتی و فوریت واردات لاستیک را انجام دهند .

مجتبی خسروتاج با اشاره به مشکلات اخیر کامیون داران گفت: واردات لاستیک از طریق شرکت‌های دولتی انجام نمی‌شود و بخش های خصوصی از گذشته از طریق نمایندگی هایی که داشت واردات را انجام می داد.

وی افزود: در شرایط فعلی شرط داشتن نمایندگی نیز حذف شده است تا سایر شرکت های تجاری نیز بتوانند از کشورهای همسایه واردات لاستیک را انجام دهند.
خسروتاج گفت: تعرفه گمرکی واردات لاستیک نیز از 26 به 5 درصد کاهش یافته است و هم اکنون راه واردات برای همه فعالان اقتصادی به ویژه کسانی که در این زمینه آشنایی دارند باز است.
وی گفت :​ همه وارد کنندگان می توانند از کشورهای همسایه به راحتی و فوریت واردات لاستیک را انجام دهند .
خسروتاج گفت: در خصوص واردات لوازم یدکی نیز محدودیتی وجود نداشته است و فعالان اقتصادی بر اساس کشش بازار تصمیم گیری می کنند .
وی افزود: البته باید توجه داشت که قطعات یدکی ماشین های سنگین در داخل ساخته می شود که در این زمینه باید در جهت حمایت از تولید داخلی حرکت کنیم .

صادرات به عراق 44 درصد رشد داشته است
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حجم صادرات غیر نفتی ایران به عراق در 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است .
مجتبی خسروتاج در ادامه مصاحبه اختصاصی گفت:​ آمار گمرکات نشان می دهد صادرات غیر نفتی ایران به عراق در 6 ماه گذشته به رقم بیش از سه و شش دهم میلیارد دلار رسیده است و رشد این صادرات در حالی است که عده ای از کم شدن حضور فعالان اقتصادی ایران در بازار عراق می گویند.
وی با اشاره به موضوع تعهد ارزی که در هفته‌های گذشته مطرح شده گفت: برخی صادر‌کنندگان صادرات ریالی به عراق دارند و معتقدند در این زمینه به مشکل بر می خورند در حالی که در دستورالعمل تعهد ارزی روش های مختلف پیش بینی شده از جمله اینکه فعالان اقتصادی می‌توانند اگر ارز آنها در صرافیهای عراق باشد استفاده از امتیاز آن ارز را در سامانه نیما به خریداران عرضه کنند.
وی افزود : ضمن اینکه باید این فرهنگ ایجاد شود که صادرات باید موجب ارزآوری برای کشور شود.
خسروتاج به اقداماتی که برای تسریع در ترخیص کالاها در گمرکات انجام شده اشاره کرد و در عین حال گفت : برخی وارد کنندگان شاید ترجیح می دهند به خاطر افزایش قیمت ها ، کالاهای خود را دیرتر ترخیص کنند که این موضوع نیز می تواند مصداق احتکار باشد.

بیشترین مسمومیت دارویی با کدام دارو است/۶۴۰ ایرانی بر اثر یک قرص جان سپردند
مشاهده