مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران از تعلیق فعالیت شبانه یکی از فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت:سامانه سما به سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها این اطمینان را می‌دهد که هیچ خطری در فعالیت‌ها پنهان نمانده و تهدیدی متوجه شرایط ایمنی هوانوردی نیست.

رحمت‌الله مه‌آبادی در آیین افتتاح و رونمایی از 6 پروژه مرکز کنترل فضای کشور اظهار کرد: در 4.5 سال اخیر تحولات بزرگی در حوزه ناوبری و هوایی و فرودگاهی شاهد بوده‌ایم. تمامی 54 فرودگاه کشور و 152 ایستگاه کمک ناوبری به مراکز سازندگی تبدیل شده‌اند. کمتر نقطه‌ای را می‌توان پیدا کرد که عملیات عمرانی در آنجا انجام نشده است

وی یادآور شد:‌در فاصله کوتاه برجام 1000 میلیارد تومان تجهیزات وارد کشور شده، ضمن این‌که 1000 میلیارد تومان نیز پروژه در فرودگاه‌های کشور اجرا شده است.

وی با بیان این‌که با اجرای پروژه‌ها تاب‌آوری فرودگاه‌ها به سه دهه می‌رسد، تصریح کرد: امسال نوسازی تمام سامانه‌های ارتباطی، کمک ناوبری و سنسورهای راداری به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که اولین پروژه‌ای که امروز که افتتاح شد فاز اول سامانه مدیریت ایمنی (سما) بود، گفت: این پروژه‌ با هدف استانداردسازی و وحدت رویه فعالیت‌های هوانوردی اجرا شده است. اولویت اصلی ایکائو ایمنی پروازها و امنیت مسافران است.

مه‌آبادی بیان کرد: آنچه که ایمنی را به همراه می‌آورد دستورالعمل‌ها و اجرای دقیق و درست آنهاست. در حال حاضر تمام دستورالعمل‌ها با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در حال اجراست.

وی با بیان این‌که سامانه‌های مذکور دستورالعمل ها را تغییر و بهره‌برداری‌ها را تسهیل می‌کند، افزود: سامانه سما به ما و به سازمان هواپیمایی اطمینان می‌دهد که هیچ خطری در فعالیت‌ها پنهان نمی‌ماند و تهدیدی متوجه شرایط ایمنی نیست.

خوزستان| مدیرعامل جدید باشگاه نفت مسجدسلیمان انتخاب شد
مشاهده

وی ادامه داد: سامانه مذکور یک رویکرد پیشگیرانه و هدف از آن استفاده از سیستم پویاست.

وی با بیان این‌که فعالیت یکی از فرودگاه‌های کشور را در شب بر اساس اطلاعات همین سامانه تعلیق کردیم، اظهار کرد: در قالب سامانه سما 19 فاکتور را به صورت مستمر زیر نظر خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به این‌که پروژه دوم راه‌اندازی راه هوایی Q6 در مسیر زابل-زاهدان بود، افزود: مرکز آموزش کنترل ترافیک هوایی کشور، شبیه‌ساز تقرب پرواز عملیاتی، مرکز آزمون کنترل ترافیک هوایی کشور و بریفینگ مرکزی (IFPS) پروژه‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

مه‌آبادی گفت: قرار بود با حضور وزیر متفاوت راه و شهرسازی این پروژه‌ها افتتاح شود که البته وی وقت نکردند.