سواحل خطرناک دنیا

سواحل با شن های نرم و آب های زلال آنقدر جای جذابی است که گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات، این محل را انتخاب می کنند. با این که سواحل زیبای زیادی در جهان وجود دارد اما بعضی از آن ها به دلایلی جای خطرناکی هستند. اگر می خواهید تعطیلاتی آرام و لذت بخش را بگذرانید باید دور سواحلی که در این پست معرفی می کنیم را خط بکشید.

ساحل

ساحل Chowpatty، هند

این ساحل در قلب بمبئی قرار دارد و یکی از معروف ترین سواحل هند است. متاسفانه یکی از مرگبارترین سواحل هند و شلوغ ترین و آلوده ترین ساحل دنیا هم هست.  در این ساحل آنقدر زباله و آشغال بر روی زمین در کنار دریا رها شده که رفتن به انجا اصلا تجربه خوشایندی به حساب نمی آید.

ساحل Chowpatty

ساحل Hanakapiai، هاوایی

این ساحل در جزایر هاوایی کائوآی قرار دارد و خیلی زیباست. اما چیزی که باعث می شود نتوانید در این ساحل زیبا شنا کنید امواج بسیار پرقدرت آن است که حتی شناگران خیلی ماهر را هم به دریا می کشاند، بدون اینکه حتی شانسی برای بازگشت آن ها وجود داشته باشد. طبق گفته مسئولان محلی، از سال ۱۹۷۰ تاکنون بیش از ۳۰ نفر در این ساحل غرق شده اند.

ساحل Hanakapiai

ساحل Gansbaai،    آفریقای جنوبی

این ساحل که از تفریحگاه های گردشگری محبوب در سواحل جنوبی آفریقای جنوبی می باشد پر از کوسه سفید است به طوری که به آن پایتخت کوسه سفید دنیا می گویند. در بین ماه های آوریل تا سپتامبر (فروردین تا شهریور) هزاران کوسه سفید در کناره ساحل جمع می شوند، در طول این مدت اگر به ساحل این منطقه بروید (یادتان باشد که داخل آب نپرید!) به احتمال ۹۹ درصد یکی از آن کوسه ها را از نزدیک می بینید.

اکتشاف انرژی، موتور محرکه رشد سریع سیلیکون ولی
مشاهده
ساحل Gansbaai

Playa zipolite ، مکزیک

این ساحل در بخش جنوبی ایالت اوآخاکا در مکزیک قرار دارد. خیلی ها این ساحل را به نام ساحل مرگ می شناسند چون جریان های قوی آب آن هر سال جان ۵۰ نفر را می گیرد و این ساحل را به یکی از سواحل خطرناک دنیا تبدیل کرده است.

ساحل Playa zipolite

ساحل Heard Island، استرالیا

اگر نقشه را ببینیم جزیره «هرد» بخشی از سرزمین استرالیا است اما اگر بخواهیم از نظر جغرافیایی به آن نگاه کنیم جزئی از قطب جنوب به حساب می آید. این جزیره که یکی از دورافتاده ترین نقاط جهان است یک ساحل زیبا دارد که در محاصره یخچال های یخی بزرگ قرار گرفته است. آب و هوای یخبندان قطب جنوب این محل را تبدیل به یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا کرده است.

ساحل Heard Island

ساحل Dumas ، هند

این ساحل شهری ایالت کجرات هند همیشه مکانی اسرار آمیز است. چون در این محل در گذشته، مرده ها سوزانده می شدند به همین دلیل خیلی ها آن را محل رفت و آمد ارواح می دانند. افراد زیادی در این ساحل ناپدید شده اند و به نظر می آید که دلیل ناپدید شدن آن ها نهنگ ها نبوده اند!

ساحل Dumas