با اشاره به معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره ملی نقد داستان کوتاه اظهار داشت: 50 اثر از 42 منتقد داستان کوتاه به این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت یک نقد در بخش آزاد و یک نقد در بخش ویژه این جشنواره به عنوان نقد برتر انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزیدگان این جشنواره گفت: « تکرار در تکرار» نوشته احمد عدنانی‌پور از اراک نقدی بر داستان کوتاه « عصیان یک بزاز لنگرودی اثر قاسم کشکولی در بخش آزاد و « نشانه‌های سیال در داستان شبانه‌های یک دانشجوی مفقود‌الاثر» از سمیه برازجانی از شیراز نقدی بر داستان کوتاه «شبانه‌های یک دانشجوی مفقودالاثر» اثر کاظم آقایی در بخش ویژه انتخاب شدند.

دبیر نخستین جشنواره ملی نقد داستان کوتاه افزود: در بخش ویژه، منتقد باید یکی از داستان­‌های برگزیده ­سه دوره­ قبل جشنواره داستان کوتاه خلاقانه­  سال (حیرت) را نقد می‌کرد و در بخش آزاد هم انتخاب داستان به عهده منتقد بود.

خادم با اشاره به مراحل داوری در این جشنواره بیان کرد: در مرحله نخست داوری 38 نقد و در مرحله نیمه نهایی 15 نقد توسط هیئت داوران و در مرحله نهایی 7 نقد انتخاب شدند.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره عنوان کرد:  فقدان نقد ادبی و داستان در فضای ادبی مشهود است و هدف اصلی جشنواره، شناسایی و معرفی منتقدین خلاق است چراکه با وجود اینکه رشته‌های ادبیات فارسی و هنر در اغلب دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود اما منتقد آثار داستانی بسیار کم است.

فوتبال جهان| آماری جالب از لیونل مسی و هری کین؛ پراکندن بوی گل در معبد فوتبال
مشاهده