اندرو گریفیت، کارآفرین سریالی و نویسنده‌ی ۱۲ کتاب در زمینه‌ی راه‌اندازی، مدیریت و رشد شرکت‌های کوچک است. این دسته از کارآفرینان، به‌طور مداوم ایده‌های جدیدی ارائه می‌دهند و کسب‌وکارهای جدیدی آغاز می‌کنند. گریفیت از مسیر خود برای حل مسائل در زمانی صحبت می‌کند که رشته‌ی کار از دست فرد خارج می‌شود. در ادامه، تجربه‌ی شخصی گریفیت را از زبان خودش می‌خوانیم.

من و همسرم طی دورانی از ازدواجمان، درگیری‌هایی با هم پیدا کردیم که روزها به طول می‌انجامید. ما برخوردی سرد در قبال یکدیگر به‌ کار گرفتیم و مدتی بعد از گذشت این جریان، به‌کلی فراموش کردیم که دعوا از کجا شروع شده بود. من در تمام مدت تصور می‌کردم کاملا حق با خودم است و کارولین نیز همین تصور را در مورد عقیده‌ی خودش داشت. این شیوه برای حل مشاجره کارآمد نبود. بنابراین نظر یک روانپزشک را برای کمک به حل موضوع جویا شدیم.

او کل مشاجره را با ما مرور کرد و توضیح داد که چرا در این مبارزه‌ی قدرت، هیچ‌کدام از ما حاضر به عقب‌نشینی یا تسلیم در برابر دیگری نشدیم؛ این در حالی بود که هر چه درگیری بیشتر می‌شد، بیش از قبل احساس ناراحتی می‌کردیم. سپس به ما روش‌هایی برای جلوگیری از تشدید تعارض آموزش داد. این روش‌ها بسیار ساده بودند اما نتایج معجزه‌آسایی رقم زدند. از آن زمان تا به‌حال، من این روش‌ها را در تمام زمینه‌های زندگی‌ام به‌کار گرفته‌ام و آن‌ها را تنها به خانه محدود نکردم.

نکته‌ی کلیدی در این است که یکی از طرفین، به‌سرعت و پیش از دیگری عذرخواهی کند؛ این شخص باید بی‌درنگ این‌کار را انجام دهد؛ حتی اگر خود مسبب به‌ وجود آمدن مشکل نباشد. انجام این‌کار بدون شک دشوار است؛ اما با چند مرتبه تمرین کردن بسیار ساده می‌شود. بنابراین هر زمانی بحثی میان من و کارولین پیش می‌آمد، هر کدام به نوبت عذرخواهی را بر عهده می‌گرفتیم. مهم‌تر از همه این بود که این عذرخواهی معمولا در دقایق ابتدایی بحث صورت می‌گرفت. پس از آن فرصتی ایجاد می‌شد تا مسئله را به‌آرامی و عاشقانه به گفتگو بنشینیم؛ پیش از این اجازه می‌دادیم که خشم در ارتباطمان راه پیدا کند و کلمات ناراحت‌کننده‌ای به یکدیگر نسبت می‌دادیم.

نکته‌ی کلیدی در این است که یکی از طرفین، به‌سرعت و پیش از دیگری عذرخواهی کند

این اصول به‌طور کامل، قابل انتقال به دیگر ارتباطات نیز هستند و منحصر به روابط صمیمی نمی‌شوند. اگر صبور نباشیم و اجازه بدهیم خشم به ما غلبه کند، به‌جای توضیح دادن منفجر می‌شویم. روش بهتر این است که به‌محض مطرح شدن یک مسئله، در مورد آن صحبت کنیم. از سرزنش کردن دست بردارید؛ اول از همه، مسئله را در معرض بحث بگذارید و سپس به‌ دنبال راه‌هایی برای حل آن باشید. با این شیوه حتما موفق خواهید شد.

آموزش بازاریابی دیجیتال، بخش ششم: سئوی داخلی
مشاهده

اکثر نگرانی‌ها و خشمگین شدن‌ها از آن‌جا نشأت می‌گیرند که فرد تصور می‌کند فرصتی برای بیان احساسات و تفکراتش نیست؛ او تصور می‌کند در صورت درگرفتن یک بحث، بدون شک همه‌چیز از کنترل خارج خواهد شد. برقراری یک مکالمه‌ی صادقانه و آزادانه، امری ضروری در ارتباطات است؛ این مکالمه زمانی شکل می‌گیرد که سریع و به‌ دور از غلبه‌ی احساسات باشید.

در کسب‌وکار همیشه مشاجره و درگیری وجود دارد. همیشه موقعیت‌هایی به‌ وجود می‌آید که به مشاجرات سخت منجر می‌شوند. شاید شما در کار، به تکنیک ما نیاز پیدا نکنید؛ به‌هر صورت نیاز به تکنیکی مشخص یا دست‌ کم اصولی کلی دارید که در زمان مواجهه با درگیری و بحث از بر هم زدن ارتباطات خوب کاری جلوگیری کند.

ازدواج من شکست خورد؛ بااین‌حال من و کارولین دوستان نزدیکی هستیم و برخی اوقات در مورد این فرآیند کارآمد و شیوه‌ای که باعث بهتر شدن زندگی و ارتباطات ما می‌شد، صحبت می‌کنیم.

آیا بین شما و شخصی که به او نزدیک هستید، مسئله‌ای پیش آمده است؟ آیا این موضوع به شما استرس وارد می‌کند و به احساس نارضایتی از زندگی دامن می‌زند؟ این موضوع را همین امروز، تا پیش از این‌که بدتر شود حل کنید. زمانی را برای گفتگو با شخص مورد نظر اختصاص دهید و مشکلات را از منظر خود بیان کنید؛ سعی کنید راهی برای حل مشکلات بیابید و آن‌ها را پشت سر بگذارید.

این روش، بسیار ساده به‌ نظر می‌رسد. آیا تصور می‌کنید عده‌ی بسیاری با این روش آشنایی دارند؟ بنا به تجربه‌ی من، این‌گونه نیست. بسیاری از اشخاص منتظر می‌مانند و صحبت نمی‌کنند تا این‌که طاقتشان تمام شود؛ سپس از خشم منفجر شوند و حرف‌هایی به زبان بیاورند که قابل جبران نیستند و روابط خود را از بین می‌برند.

ترکیب CRM با بازخورد مشتری برای بهبود تجربه خرید
مشاهده